Usuwanie starych powłok lakierniczych

nadwozie, blacharka, malowanie, polerowanie, woskowanie

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
mk_cin
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
Model: 1964 1/2 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Caspian Blue

Usuwanie starych powłok lakierniczych

Post autor: mk_cin » 2018-01-09, 14:18

Z tego co się orientuje to niektórzy piaskują, a niektórzy wytrawiają stary lakier chemią. Jak robiliście swoje auta? Jakie są zalety i wady tych podejść?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych

Post autor: 6t07t » 2018-01-09, 15:44

Piaskowanie bardziej jest uzasadnione do usunięcia rdzy i niechcianych pokryć malarskich x trudno dostępnych miejsc. Bardzo niebezpieczny proces dla zewnętrznych elementów karoserii.
Odpowiednia chemia do usuwania pokryć malarskich jest bezpieczna dla elementów ale przy tym trudna w stosowaniu bo trzeba robić to ręcznie i jest szkodliwa dla zdrowia.

W praktyce wykorzystuje się kilka metod.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych

Post autor: Gobo » 2018-01-09, 18:08

Obróbki strumieniowo-ściernej nic nie zastąpi :super: Oczywiście rodzaj ścierniwa (piach, korund, szkło, soda, ceramika) należy dobrać do rodzaju obrabianej powierzchni. No i duuużo zależy od operatora (i sprzętu)



mk_cin
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
Model: 1964 1/2 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Caspian Blue

Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych

Post autor: mk_cin » 2018-01-09, 23:48

Według blacharza, który widział moje auto, ścieranie lakieru jest bardzo inwazyjne i zedrze kilkadziesiąt-kilkaset mikronów blachy, która i tak już ma swoje lata i "pływa". Nie ukrywam, że temat dla mnie nowy, więc ciekaw jestem Waszych opinii.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych

Post autor: 6t07t » 2018-01-10, 10:32

Jeśli blacha nie jest skorodowana to czy ma rok, 50 lat czy 100 lat nie ma znaczenia. Jeśli blacharz chce usuwać ci lakier przez szlifowanie, np. kątówką to... zmień blacharza. Usuwanie całkowite lakieru dla idei, żeby dać nowy też nie jest dobrym pomysłem. Do każdego samochodu i jego elementu należy podejść indywidualnie dobierając metody do potrzeb.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych

Post autor: Gobo » 2018-01-10, 10:49

Popatrz sobie na profil tego gościa to sobie wyrobisz zdanie
https://www.facebook.com/sodablasterleoncin



mk_cin
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
Model: 1964 1/2 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Caspian Blue

Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych

Post autor: mk_cin » 2018-01-14, 22:34

Dzięki za porady. Póki co zakładam, że zaangażuję kogoś, kto zdejmie stary lakier oraz zabezpieczy blachę. Podczas procesu wyjdą kwiatki i co wyda się co należałoby dokupić. W oczekiwaniu na części auto mogę zabrać do siebie i potem dalej zlecać roboty.

Jakiś namiar na kogoś, z kim można rozmawiać w tych tematach w Wielkopolsce?



ODPOWIEDZ

Wróć do „13. nadwozie”