Jak zerejestrować naszego konika jako zabytek
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1613
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Poldek jest piękny...
Wracając do tematu, to właśnie wczoraj robiłem mu przegląd techniczny pojazdu zabytkowego. Oczywiście bez problemów, bo zaprzyjaźniony diagnosta robił to już drugi raz (pierwszy był Mustang). Koszt przeglądu - 98zł. W ramach działań marketingowych otrzymałem również apteczkę.
W najbliższych dniach pojawię się w Wydziale Komunikacji i oczywiście zdam relację.
Wracając do tematu, to właśnie wczoraj robiłem mu przegląd techniczny pojazdu zabytkowego. Oczywiście bez problemów, bo zaprzyjaźniony diagnosta robił to już drugi raz (pierwszy był Mustang). Koszt przeglądu - 98zł. W ramach działań marketingowych otrzymałem również apteczkę.
W najbliższych dniach pojawię się w Wydziale Komunikacji i oczywiście zdam relację.
Samotny Wilk
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Mam kolejne pytanko co do calego procesu.
Ten 100 pytaniowy wniosek do przegladu to ja go mam sam znalezc i wypenic czy mi dadza formularz na stacji diagnostycznej? Szukalem tego rozporzadzenia ministerstwa, o ktorym pisal Duchu ale natknalem sie tylko na jakies szczatkowe informacje.
Wlasciwie zostaly mi tylko dwa etapy: przeglad i tablice ze starostwa (ewentualnie jeszcze cos z Urzedem Skarbowym bo Pavulon mi mowil, ze moga byc problemy, ale sie zobaczy...). Decyzja konserwatora zabytkow pozytywna ale czekam na papiery. Swoja droga pani z olsztynskiego WUOZ byla bardzo uprzejma i pomocna. Wkladki do bialej karty mialem zle przygotowane to powiedziala, jak zrobic i poprosila, zebym doslal poczta a ona i tak proces ruszy z tymi zlymi. Bylem bardzo pozytywnie zaskoczony
Ten 100 pytaniowy wniosek do przegladu to ja go mam sam znalezc i wypenic czy mi dadza formularz na stacji diagnostycznej? Szukalem tego rozporzadzenia ministerstwa, o ktorym pisal Duchu ale natknalem sie tylko na jakies szczatkowe informacje.
Wlasciwie zostaly mi tylko dwa etapy: przeglad i tablice ze starostwa (ewentualnie jeszcze cos z Urzedem Skarbowym bo Pavulon mi mowil, ze moga byc problemy, ale sie zobaczy...). Decyzja konserwatora zabytkow pozytywna ale czekam na papiery. Swoja droga pani z olsztynskiego WUOZ byla bardzo uprzejma i pomocna. Wkladki do bialej karty mialem zle przygotowane to powiedziala, jak zrobic i poprosila, zebym doslal poczta a ona i tak proces ruszy z tymi zlymi. Bylem bardzo pozytywnie zaskoczony
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Wniosek na przegląd musisz raczej mieć przygotowany bo jest tam pełna specyfikacja auta, skopiuj wzór ktory Ci wysłałem.
Z urzędem skarbowym problemów nie ma, musisz tylko zapłacić za dokument potwierdzający brak konieczności płacenia VATu.
Z urzędem komunikacji możesz mieć problem bo mogą wymagać zapłacenia akcyzy której płacić nie musisz, kwestia interpretacji. Daj znać jakby co, mam wykładnię mojej Izby Celnej mówiącą o kwestii akcyzy przy zabytkach.
Z urzędem skarbowym problemów nie ma, musisz tylko zapłacić za dokument potwierdzający brak konieczności płacenia VATu.
Z urzędem komunikacji możesz mieć problem bo mogą wymagać zapłacenia akcyzy której płacić nie musisz, kwestia interpretacji. Daj znać jakby co, mam wykładnię mojej Izby Celnej mówiącą o kwestii akcyzy przy zabytkach.
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
OK. Znalazlem ten formularz w koncu. Moze sie innym przyda wiec link ponizej:http://www.stacja.com.pl/prawo/2004/2395/2395.htm
Ktos ma to wypelnione moze? Mam taki fajny rysunek techniczny z AutoCara z 1965 roku z podanymi wszelkimi danymi ale sie lekko rozbiegaja z tym co juz jest wpisane do bialej karty wiec musze dalej podarzac tropem tych "innych" danych...
Ktos ma to wypelnione moze? Mam taki fajny rysunek techniczny z AutoCara z 1965 roku z podanymi wszelkimi danymi ale sie lekko rozbiegaja z tym co juz jest wpisane do bialej karty wiec musze dalej podarzac tropem tych "innych" danych...
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
No wiem... Sie nie polapalem w tych zalcznikach i kompletnie sie zakrecilem . Jak juz napisalem posta wszystko znalazlem i stala sie jasnosc
Dzieki jeszcze raz!
Pyt. 1: Rozumiem, ze musze poczekac na decyzje konserwatora zanim wezme auto na przeglad?
Pyt. 2: Jak wypelniales VAT-24 do US to dolaczales kopie umowy z Damonem?
Dzieki jeszcze raz!
Pyt. 1: Rozumiem, ze musze poczekac na decyzje konserwatora zanim wezme auto na przeglad?
Pyt. 2: Jak wypelniales VAT-24 do US to dolaczales kopie umowy z Damonem?
Ostatnio zmieniony 2010-08-02, 16:50 przez pluzz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1613
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Pluzz, na przeglądzie najważniejsza jest opinia rzeczoznawcy. Z niej diagnosta "zrzyna" większość danych i sformułowań, które zawiera w dokumencie z przeglądu.
No i nie pozwól sobie wpisac żadnych ograniczeń!
"A tak przy okazji to skad wziales (czy tez ten twoj reczoznawca wzial) dlugosc auta 4663mm skoro wedlug dwoch niezaleznych zrodel mi wychodzi 4613mm (181.6 cali)" - może jakiś kompleks???
No i nie pozwól sobie wpisac żadnych ograniczeń!
"A tak przy okazji to skad wziales (czy tez ten twoj reczoznawca wzial) dlugosc auta 4663mm skoro wedlug dwoch niezaleznych zrodel mi wychodzi 4613mm (181.6 cali)" - może jakiś kompleks???
Samotny Wilk