Jak zerejestrować naszego konika jako zabytek

rejestracja, ubezpieczenia, przepisy, sprowadzanie z zagranicy, zabytek

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-07-19, 22:14

dokładnie jak pisze Robert, ładnie się podpisz i jest gitez :)

ogarnąłeś reszte spraw z rejestracją ?



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-07-20, 08:14

Pluzz - jesteś osobą sporządzającą kartę? To podpisuj.
Przerabiam to już drugi raz. Właśnie rejestruję kolejny pojazd zabytkowy.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-07-20, 10:13

Nie, ale blisko...
Kupiłem polskiego Mustanga, czyli... Poloneza 1500 z 1983r.
Stan idealny z przebiegiem 45 tys. km. Teraz go dopieszczam, bo przez ostatnie 5 lat nie jeździł. Ale już wraca do życia, z każdym przejechanym kilometrem. :D



Obrazek


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-07-21, 06:50

Poldek jest piękny...
Wracając do tematu, to właśnie wczoraj robiłem mu przegląd techniczny pojazdu zabytkowego. Oczywiście bez problemów, bo zaprzyjaźniony diagnosta robił to już drugi raz (pierwszy był Mustang). Koszt przeglądu - 98zł. W ramach działań marketingowych otrzymałem również apteczkę.
W najbliższych dniach pojawię się w Wydziale Komunikacji i oczywiście zdam relację.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2010-07-21, 23:04

Biała karta załatwiona! Dzięki za wzór Pavulon.

Nie chciałbym was denerwować ale bylem u rzeczoznawcy i kazał sobie zapłacić...

...100zl :D i to za trzy kopie opinii oraz białej karty...

Oby tak ładnie i łatwo poszło z konserwatorem zabytków i badaniem :hyhy:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2010-08-02, 09:53

Mam kolejne pytanko co do calego procesu.

Ten 100 pytaniowy wniosek do przegladu to ja go mam sam znalezc i wypenic czy mi dadza formularz na stacji diagnostycznej? Szukalem tego rozporzadzenia ministerstwa, o ktorym pisal Duchu ale natknalem sie tylko na jakies szczatkowe informacje.

Wlasciwie zostaly mi tylko dwa etapy: przeglad i tablice ze starostwa (ewentualnie jeszcze cos z Urzedem Skarbowym bo Pavulon mi mowil, ze moga byc problemy, ale sie zobaczy...). Decyzja konserwatora zabytkow pozytywna ale czekam na papiery. Swoja droga pani z olsztynskiego WUOZ byla bardzo uprzejma i pomocna. Wkladki do bialej karty mialem zle przygotowane to powiedziala, jak zrobic i poprosila, zebym doslal poczta a ona i tak proces ruszy z tymi zlymi. Bylem bardzo pozytywnie zaskoczony :D


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-08-02, 10:17

Wniosek na przegląd musisz raczej mieć przygotowany bo jest tam pełna specyfikacja auta, skopiuj wzór ktory Ci wysłałem.

Z urzędem skarbowym problemów nie ma, musisz tylko zapłacić za dokument potwierdzający brak konieczności płacenia VATu.

Z urzędem komunikacji możesz mieć problem bo mogą wymagać zapłacenia akcyzy której płacić nie musisz, kwestia interpretacji. Daj znać jakby co, mam wykładnię mojej Izby Celnej mówiącą o kwestii akcyzy przy zabytkach.



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2010-08-02, 12:04

OK. Znalazlem ten formularz w koncu. Moze sie innym przyda wiec link ponizej:http://www.stacja.com.pl/prawo/2004/2395/2395.htm

Ktos ma to wypelnione moze? Mam taki fajny rysunek techniczny z AutoCara z 1965 roku z podanymi wszelkimi danymi ale sie lekko rozbiegaja z tym co juz jest wpisane do bialej karty :] wiec musze dalej podarzac tropem tych "innych" danych...


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-08-02, 14:17

pluzz, wysłałem Tobie cały wniosek wypełniony na maila, przepisz to i jedź na przegląd !

to proste :P ;)



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2010-08-02, 16:33

No wiem... Sie nie polapalem w tych zalcznikach i kompletnie sie zakrecilem :wstyd: . Jak juz napisalem posta wszystko znalazlem i stala sie jasnosc :D

Dzieki jeszcze raz!

Pyt. 1: Rozumiem, ze musze poczekac na decyzje konserwatora zanim wezme auto na przeglad?

Pyt. 2: Jak wypelniales VAT-24 do US to dolaczales kopie umowy z Damonem?
Ostatnio zmieniony 2010-08-02, 16:50 przez pluzz, łącznie zmieniany 2 razy.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-08-02, 16:41

ani w pierszym ani w drugim przypadku nie pamiętam, wykonaj dwa telefony i będzie wszystko jasne. W US raczej chcą wszystkie kwity do wglądu również dowód rejestracyjny.



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-08-02, 16:57

Pluzz, na przeglądzie najważniejsza jest opinia rzeczoznawcy. Z niej diagnosta "zrzyna" większość danych i sformułowań, które zawiera w dokumencie z przeglądu. :D
No i nie pozwól sobie wpisac żadnych ograniczeń!

"A tak przy okazji to skad wziales (czy tez ten twoj reczoznawca wzial) dlugosc auta 4663mm skoro wedlug dwoch niezaleznych zrodel mi wychodzi 4613mm (181.6 cali)" - może jakiś kompleks??? :rotfl:


Samotny Wilk

Duchu
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2008-11-02, 22:48
Model: Mustang 67
Silnik: inny V8

Post autor: Duchu » 2010-08-02, 18:05

Ja swojemu rzeczoznawcy sam wszystko podyktowałem, diagnostom też i powiedziałem że to auto nie łapie się na żadne ograniczenia bo i zaczełem im wymieniać że praktycznie wszystko poza czerwonymi kierunkami ma zgodne z naszymi przepisami i tyle (tym bardziej, że to był ich pierwszy zabytek)



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2010-08-02, 20:02

Obawiam sie, ze moja opinia jest niesatysfakcjonujaca jesli chodzi o zawartosc merytoryczna. Raptem rok produkcji, silnik i VIN. Pare formulek o zgodnosci z oryginalem i pieczatka :D

Zobaczymy jak bedzie :)


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-08-09, 07:33

Czy przy sprowadzaniu auta z USA do procedur wystarczy duplikat titla??


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „16 tematy prawne”