Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tablice

rejestracja, ubezpieczenia, przepisy, sprowadzanie z zagranicy, zabytek

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tablice

Post autor: arek900 » 2012-05-29, 12:03

www.bujal78.pl pisze:tu nie tylko chodzi o wartosc...skladajc dokumenty musisz miec potwierdzenie przelewow na takie kwoty jak deklarujesz itp itd
jak dasz fakture za fracht 300$ i wartosc auta (realna 5000$) a podasz 500$ to nie wydaje mi sie zeby rzeczoznawca celny byl tak glupi zeby sie pod tym podpisal
no niewazne...są dwie różne drogi ja wole kolekcjonerska :) AMEN
dokładnie, wszystko z rozsądkiem i głową ;).
Ok koniec tematu, powiedz mi proszę bo nie dostałem odpowiedzi, da się zabytek na białe postawić?



Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Evening » 2012-05-29, 13:46

[quote="arek900"][quote="www.bujal78.pl"]Ok koniec tematu, powiedz mi proszę bo nie dostałem odpowiedzi, da się zabytek na białe postawić?[/quote]
Tak w urzędzie komunikacji sobie wybierasz czy chcesz białe tablice i normalne procedury [typu: przegląd coroczny] czy zabytek czyt. zółte tablice.

Z tego co wiem:
opinia rzeczoznawcy jest dla Urzędu Celnego, dla potwierdzenia wartości auta i uregulowania podatków względem Państwa. Jeśli chcesz na białe, po prostu do Urzędu Celnego idzie "dokumentacja" dla niższej składki.
a w Urzędzie Komunikacji rejestrujesz tak jak każde inne auto na białe tablice, oczywiście będą wymagali potwierdzenia z Urzędu Celnego ze zostało tam auto opłacone; faktura zakupu/umowa kupna sprzedaży/ przegląd [białe tablice].


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Mały1973 » 2012-05-29, 14:53

Evening pisze:
arek900 pisze:
www.bujal78.pl pisze:Ok koniec tematu, powiedz mi proszę bo nie dostałem odpowiedzi, da się zabytek na białe postawić?
Tak w urzędzie komunikacji sobie wybierasz czy chcesz białe tablice i normalne procedury [typu: przegląd coroczny] czy zabytek czyt. zółte tablice.

Z tego co wiem:
opinia rzeczoznawcy jest dla Urzędu Celnego, dla potwierdzenia wartości auta i uregulowania podatków względem Państwa. Jeśli chcesz na białe, po prostu do Urzędu Celnego idzie "dokumentacja" dla niższej składki.
a w Urzędzie Komunikacji rejestrujesz tak jak każde inne auto na białe tablice, oczywiście będą wymagali potwierdzenia z Urzędu Celnego ze zostało tam auto opłacone; faktura zakupu/umowa kupna sprzedaży/ przegląd [białe tablice].
Nie masz takiej możłiwości żeby oclic na zabytek i rejestrowac na białe !!! Zeby miec zolte tablice to nie decyduje o tym UK tylko konserwator zabytków i tam najpierw załatwiasz dokumenty.A oponia rzeczoznawcy dla UC jest warta tyle co kolejny nic nie znaczacy papierek, oni maja swoje ksiazeczki, a jak nie ksiazeczki to posilkuja sie portalami akucyjnymi, a jak nadal nie to powoluja rzeczonawce, jak bedzie po ich stronie to jeszcze petent doplaca koszty rzeczoznawcy.
A z ocleniem na zółte tablice to juz tez coraz większe jaja robią, było na forum, pełno tego w necie itd itd, poczytajcie o np tu, jakis czas temu na TVN Turbo tez był program o tych problemach http://moto.onet.pl/1650556,1,celnicy-k ... ml?node=13" onclick="window.open(this.href);return false;
I kolejna sprawa co było też na forum w jakimś wątku, minusy posiadania samochodu z zółtymi tablicami, od ograniczen w ruchu po np duze kary w przypadku zniszczenia z własnej winy, a konczac na tym, że nawet o głupie opony musisz sie pytac kolejnego kretyna czy mozesz...


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: arek900 » 2012-05-29, 15:07

co nowa opinia to swoje zdanie :).
Tak w moim przypadku zawsze to urząd celny wyznacza rzeczoznawcę który wycenia auto, ja z nimi nie dyskutuję, płace za ekspertyzę i jestem czysty, sami wzieli sami wybrali rzeczoznawcę do wyceny auta. Oczywiście ja muszę pokryć te koszta.
A temat zabytków i ich użytkowania był już poruszany tyle razy, że chyba nikt do końca nie wie jak to wygląda.
Jedyne pytanie jakie mnie dręczy wracając do tego co napisał bujal, to czy jak ktoś sprowadził jako zabytek może postawić auto na białe już jako nizabytek?



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: CzyTyTez » 2012-05-29, 16:08

" onclick="window.open(this.href);return false;

arkusz updatnięty o wersję bujala

Gdyby ktoś chciał wprowadzić swojego wystarczy podać maila lub kliknąć o udostępnienie ;)

znaciego tego (kolejna obniżka ceny)?
http://allegro.pl/kultowy-ford-mustang- ... 84947.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nawiasem mówiąc podobny do Palikotowego, już nie mówiąc o wycacanych zdjęciach.


co trzeba mieć by po sprowadzeniu rejestrować na zabytek? duży jest problem by zrobić zabytkowi remont np. blacharki?



Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Evening » 2012-05-29, 19:36

Mały1973 pisze:Nie masz takiej możłiwości żeby oclic na zabytek i rejestrowac na białe !!! Zeby miec zolte tablice to nie decyduje o tym UK tylko konserwator zabytków i tam najpierw załatwiasz dokumenty.
Uważam ze sie mylisz odnośnie tablic zółtych białych i możliwe, że po prostu nie zrozumiałes o co pytał Arek, zeby miec zółte tablice oczywiście ze decyduje konserwator zabytków, tego nie podważałem nigdy, bo sam je mam wiec wiem jak to wyglada :).

Z tego co dowiadywałem sie w moim miejscowym urzędzie [wydział komunikacji]:
* sprowadzając i nawet odprawiajac auto jako pojazd kolekcjonerski/zabytek masz możliwość wyboru: możesz rejestrować auto na białe lub na zółte, jesli chcesz na zółte, to oczywiscie musza byc spelnione warunki ktore kazdy zna [czyt. opinia rzeczoznawcy/wpis do ewidencji lub rejestru/biala karta/wniosek o przeprowadzenie badania technicznego itd itp.] ale jesli chcesz białe tablice placisz oplate recyklingowa 500 zl oraz oczywiscie musisz robic coroczne przegady i auto podlega normalnej procedurze rejestracji na biale.
jak to powiedzial pan w urzedzie odprawa celna to jedno a co innego rejestracja pojazdu, moge odprawic auto na zabytek/kolekcjonerski a pozniej przyjsc do urzedu i zarejestrowac go na bialych tablicach, bo oni nie maja mozliwosci sprawdzenia i mnie nie zmusza zebym zarejestrowal jako zabytek, nawet jesli spelnia wszystkie kryteria i zostal odprawiony jako zabytek/kolekcjonerski.
Tak dowiedziałem sie w moim urzedzie, najlepiej proponuje po prostu zadzwonic do wydzialu komunikcji i zapytac :)

Na pewno nie możesz zmienić zarejestrowanego auta z żółtych na białe [chyba, że auto straciło "wartości" na pojazd zabytkowy wiec może być wykreślone z listy ewidencji bądz rejestru]. Podczas gdy przy PIERWSZEJ rejestracji w kraju po sprowadzeniu masz możliwość wyboru: białe/ żółte. TAK ZOSTAŁEM POINFORMOWANY. Chyba, że po raz kolejny wychodzi Państwo w Państwie i dowolna interpretacja przepisów, w związku ze slabą znajomościa tematu.

edit:
przykład:
http://www.skrzelinski.com/untitled/rze ... ekst2.html
cytat z ww. strony internetowej skrócony do najważniejszych informacji:
1. KUPIĆ
2. Zgłosić się do Rzeczoznawcy i uzyskać opnie.
3. U swojego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków poprosić o wstępną Opinię (Promesę) na wjazd z tym autem do Polski przez przejście graniczne.
4. Na przejściu granicznym okazać Opinię Konserwatora, pobrać "przekazówkę" do Urzędu Celnego w swoim rejonie oraz opłacić VAT (7%) od wartości auta i kosztu transportu (pojazdy spoza Unii Europejskiej).[..]
5. Ponownie zgłosić się do Rzeczoznawców z wnioskiem o dokonanie oględzin tego sprowadzonego pojazdu oraz dokonanie badań stanowiskowych i potwierdzenie zabytkowego charakteru auta,
6. Ponownie zgłosić się do swojego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków, przedstawić protokół badań stanowiskowych i żądać wydania Zaświadczenia o zabytkowym lub kolekcjonerskim charakterze auta;

7. W terminie do 2 tygodni (lub zgodnie z systemem CELINA) od wjazdu do Polski zgłosić się z autem do swojego Urzędu Celnego aby dokonać odprawy ostatecznej pojazdu.
8. Wyremontować auto w dowolnym tempie
9. Dokonać szczegółowego przeglądu technicznego i zarejestrować auto:
- a jako normalny pojazd na białych tablicach, lub
- jako pojazd zabytkowy - na żółtych tablicach
(po wpisaniu go na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do Centralnej Ewidencji lub Centralnego Rejestru Zabytków w Polsce)

ZWRÓĆCIE UWAGĘ, ŻE NAJPIERW CLISZ [LOGICZNE] JAKO POJAZD ZABYTKOWY a później wybierasz czy ma być na żółtych czy białych.

Mały1973 pisze:A oponia rzeczoznawcy dla UC jest warta tyle co kolejny nic nie znaczacy papierek, oni maja swoje ksiazeczki, a jak nie ksiazeczki to posilkuja sie portalami akucyjnymi, a jak nadal nie to powoluja rzeczonawce, jak bedzie po ich stronie to jeszcze petent doplaca koszty rzeczoznawcy.
A z ocleniem na zółte tablice to juz tez coraz większe jaja robią, było na forum, pełno tego w necie itd itd, poczytajcie o np tu, jakis czas temu na TVN Turbo tez był program o tych problemach http://moto.onet.pl/1650556,1,celnicy-k ... ml?node=13" onclick="window.open(this.href);return false;
I kolejna sprawa co było też na forum w jakimś wątku, minusy posiadania samochodu z zółtymi tablicami, od ograniczen w ruchu po np duze kary w przypadku zniszczenia z własnej winy, a konczac na tym, że nawet o głupie opony musisz sie pytac kolejnego kretyna czy mozesz...
o to co powyżej arek nie pytał i jest to poza tematem pytania.
Ostatnio zmieniony 2012-05-29, 19:53 przez Evening, łącznie zmieniany 1 raz.


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Mały1973 » 2012-05-29, 19:53

Evening pisze:
Mały1973 pisze:Nie masz takiej możłiwości żeby oclic na zabytek i rejestrowac na białe !!! Zeby miec zolte tablice to nie decyduje o tym UK tylko konserwator zabytków i tam najpierw załatwiasz dokumenty.
Uważam ze sie mylisz odnośnie tablic zółtych białych i możliwe, że po prostu nie zrozumiałes o co pytał Arek, zeby miec zółte tablice oczywiście ze decyduje konserwator zabytków, tego nie podważałem nigdy, bo sam je mam wiec wiem jak to wyglada :).

Z tego co dowiadywałem sie w moim miejscowym urzędzie [wydział komunikacji]:
* sprowadzając i nawet odprawiajac auto jako pojazd kolekcjonerski/zabytek masz możliwość wyboru: możesz rejestrować auto na białe lub na zółte, jesli chcesz na zółte, to oczywiscie musza byc spelnione warunki ktore kazdy zna [czyt. opinia rzeczoznawcy/wpis do ewidencji lub rejestru/biala karta/wniosek o przeprowadzenie badania technicznego itd itp.] ale jesli chcesz białe tablice placisz oplate recyklingowa 500 zl oraz oczywiscie musisz robic coroczne przegady i auto podlega normalnej procedurze rejestracji na biale.
jak to powiedzial pan w urzedzie odprawa celna to jedno a co innego rejestracja pojazdu, moge odprawic auto na zabytek/kolekcjonerski a pozniej przyjsc do urzedu i zarejestrowac go na bialych tablicach, bo oni nie maja mozliwosci sprawdzenia i mnie nie zmusza zebym zarejestrowal jako zabytek, nawet jesli spelnia wszystkie kryteria i zostal odprawiony jako zabytek/kolekcjonerski.
Tak dowiedziałem sie w moim urzedzie, najlepiej proponuje po prostu zadzwonic do wydzialu komunikcji i zapytac :)

Na pewno nie możesz zmienić zarejestrowanego auta z żółtych na białe [chyba, że auto straciło "wartości" na pojazd zabytkowy wiec może być wykreślone z listy ewidencji bądz rejestru]. Podczas gdy przy PIERWSZEJ rejestracji w kraju po sprowadzeniu masz możliwość wyboru: białe/ żółte. TAK ZOSTAŁEM POINFORMOWANY. Chyba, że po raz kolejny wychodzi Państwo w Państwie i dowolna interpretacja przepisów, w związku ze slabą znajomościa tematu.

No tak jest, sprowadzasz samochód to masz możliwość zarejestrowania na białe lub zółte ale jak juz wpiszesz go do ewidencji i pójdziesz do UK a wtedy zachcesz miec białe to wrócisz do UC. Każdy by tak robił, sproawdził i oclil na zabytek a potem zarejestrował na białe tablice.W UK chca wszystkie dokumenty wraz z odprawa celną i juz widza jak został odprawiony i oni Ci w ten sposób najzwyczajniej w swiecie nie zarejestruja.UC Cie nie zmusi do zarejestrowania na zabytek a UK Ci go inaczej nie zarejestruje jak nie opłaciłes pełnego cła.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Evening » 2012-05-29, 20:05

Mały1973 pisze:No tak jest, sprowadzasz samochód to masz możliwość zarejestrowania na białe lub zółte ale jak juz wpiszesz go do ewidencji i pójdziesz do UK a wtedy zachcesz miec białe to wrócisz do UC. Każdy by tak robił, sproawdził i oclil na zabytek a potem zarejestrował na białe tablice.W UK chca wszystkie dokumenty wraz z odprawa celną i juz widza jak został odprawiony i oni Ci w ten sposób najzwyczajniej w swiecie nie zarejestruja.UC Cie nie zmusi do zarejestrowania na zabytek a UK Ci go inaczej nie zarejestruje jak nie opłaciłes pełnego cła.
czy każdy by tak robił ciężko powiedzieć wiele osób nie rejestruje auta na zółte tylko dla braku przeglądu i mniejszego podatku, tylko po to, żeby w razie wypadku/kolizji mieć ekspertyze, że jest to pojazd zabytkowy i podlega innemu traktowaniu przez ubezpieczyciela
przykład: masz poloneza pierwszy rocznik wszystko git i naj. jest to pojazd zabytkowy bez żadnej dyskusji ale podczas wypadku:
białe tablice:
pojazd jest tratkowany jako zwykły polonez bez wielkiej wartości pienieżnej przeważnie obecna cena rynkowa.
żółte tablice:
pojazd jest traktowany na warunkach pojazdu zabytkowego czyt. nie jest traktowany jak normalny [cena rynkowa] tylko na podstawie ekspertyzy rzeczoznawcy.
W przypadku drugiej opcji masz dużo większe szanse na odzyskanie wiekszych pieniedzy. Dlatego ludzie rejestrują na żółte a nie dla przeglądu za głupie 100 zł rok! jak się przeważnie myśli.

wydeytowałem zanim napisałeś mojego poprzedniego posta. Myślę, że są tam kolejne informacje.


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Odprawa celna na zabytek a rejestracja na BIAŁE tablice

Post autor: arek900 » 2012-05-29, 20:11

obydwaj na pewno głupio nie prawicie.
Ale moje pytanie jest krótkie i ścisłe. Czy jak sprowadzę auto z usa i przeprowadze odprawę celną jako zabytek (8%), czy w następnym kroku idąc do wydziału komunikacji mogę go zarejestrować jako normalne auto na białe tablice i nie będzie mi na karku siedział Pan konserwator?



Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Evening » 2012-05-29, 20:13

odpowiedz:
w.g. mnie i urzedu wydział komunikacji w moim miescie i z tego co wiem bujala też: brzmi tak możesz
w.g. malego1973: brzmi: nie, nie możesz ;)
w.g. Ciebie: Arku zadzwon do wydzialu komunikacji w swoim miescie i ich po prostu zapytaj ;)


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Mały1973 » 2012-05-29, 20:16

Evening pisze:odpowiedz:
w.g. mnie i urzedu wydział komunikacji w moim miescie: brzmi tak możesz
w.g. malego1973: brzmi nie możesz ;)
w.g. Ciebie Arku zadzwon do wydzialu komunikacji w swoim miescie i ich po prostu zapytaj ;)
Nie będe się kopał z koniem, Arku MOŻESZ, wal śmiało, clij na zabytek i potem idz do UC z tymi dokumentami, konserwator na pewno nie bedzie Ci siedział ale UC jak Ci sie to uda to zobaczysz. Posłuchaj Pana od Mustanga w linku który podesłałem, po jakim czasie go zweryfikowali.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Mały1973 » 2012-05-29, 20:31

Ja chłopaka strasze ? :super: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Czytanie ze zrozumieniem nie boli wiesz? Jakbys nadal nie potrafił zrozumiec tego co sie do Ciebie mówi to Ci moge narysowac. Zerknij co napisałem, dwa wdechy i jeszcze raz, napisałem prosto i jasno, podałem link jak UC potrafi weryfikowac. To jest zastraszanie ???? No to Ty chyba sie własnego cienia boisz, ze tak piszesz.
Nie wale ironiami, ja wale faktami !
Powiedz ile samochodów odprawiłes nowych i starych ? Jakie masz doswiadczenie z UC I UK ?
Ps. Nie obrażam się tylko mnie bawi to, że można wymyślec taki sposób obejscia cła. Powiem Ci tylko tyle, że nie jedno auto w tym kraju przewineło się przez moje ręce i w UC jestem stałym bywalcem, miałem przypadki włącznie z aresztowaniem auta i z tym czyms nie wygrasz ale walcz chłopie, życze Ci powodzenia.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: arek900 » 2012-05-29, 20:52

Panowie odstawmy nerwy na bok ;)
Możliwe, że w tym przypadku jeden i drug z Was ma rację, może się da przy jakiś układach zarejestrować na białe. Nie wiem, nasze prawo bardzo często jest mało precyzyjne, możliwe że jeden UK interpretuje inaczej niż drugi. Posłuchajmy może ktoś więcej się wypowie. Pewnie bujal powinien posiadać wiedzę na ten temat.
Według mojego zdania musiała by to być jakaś luka w prawie, bo znając życie nasze piękne państwo na taki trick by się niezgodziło. Ja tez bym chciał sprowadzić auto na części a później je zarejestrować ;). Zaczekajmy może ktoś inny włączy się do dyskusji.



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Mały1973 » 2012-05-29, 21:04

arek900 pisze:Panowie odstawmy nerwy na bok ;)
Możliwe, że w tym przypadku jeden i drug z Was ma rację, może się da przy jakiś układach zarejestrować na białe. Nie wiem, nasze prawo bardzo często jest mało precyzyjne, możliwe że jeden UK interpretuje inaczej niż drugi. Posłuchajmy może ktoś więcej się wypowie. Pewnie bujal powinien posiadać wiedzę na ten temat.
Według mojego zdania musiała by to być jakaś luka w prawie, bo znając życie nasze piękne państwo na taki trick by się niezgodziło. Ja tez bym chciał sprowadzić auto na części a później je zarejestrować ;). Zaczekajmy może ktoś inny włączy się do dyskusji.
Ja tam jestem spokojny arku i to bardzo podam Ci przykład w moja okolica kilka lat temu była zagłebiem Anglików, ściągali, rejestrowali itd, potem okazało się, że weszły nowe przepisy i nie dało się zarejestrować nigdzie anglika bez papierow z serwisu o o zasw, że ASO przekładało, nigdze, GD, GA, Malbork, EG, itd itd nikt nie podbił przeglądu, a mój Malbork nadal rejestrował, do momentu ąz tak sie rozbestwili, że jeździli z kiera po prawej stronie na PL blachach, aż do zeszłego roku. Nie odbierz jako straszenie bo nie mam zamiaru tego robic ale takie są fakty http://elblag.wm.pl/62328,Policjanci-ro ... hodow.html" onclick="window.open(this.href);return false; to ta grupa która rejestr. mimo, że nie można wystarczy wrzucic, w google malbork zagłebie anglików i poczytac po forach. Można ? Mozna


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Kupię Mustanga 1964-1969

Post autor: Pavulon_ » 2012-05-29, 21:24

hehe, ciekawa dyskusja :D

wg mnie ( podkreślam wg mnie ) i mojej wiedzy na ten temat NIE można zarejestrować auta na białe tablice a wcześniej odprawić auto na zabytek. Zawsze w takim przypadku czyli rejestracji na białe UK poprosi o dowód opłacenia akcyzy, cła. Mały ma zatem tutaj wg mnie racje. Podkreślam że mówię to co wiem z mojego doświadczenia i wg mojej najlepszej wiedzy.

a teraz dlaczego tak jest ? a no dlatego że żółte blachy to też pewne ograniczenia czyli - wywóz stały zagranicę (sprzedaż) - brak możliwości dokonywania modyfikacji (wiadomo jak to wygląda w praktyce) i inne takie ktore wynikają z ustawy.

może w niektórych urzędach coś takiego przejdzie ale raczej wynika to z niewiedzy urzędników.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16 tematy prawne”