Otwór centrujący

czym podkuwamy nasze konie

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Otwór centrujący

Post autor: sim » 2013-04-26, 21:32

Obrazek

Offset (ET) to odległość od płaszczyzny symetrii felgi (przylgnia montażowa) wyrażona w milimetrach. Im niższy tym felga bardziej przestaje na zewnątrz (większy rant). Felgi z dodatnim ET to zwykle felgi dla FWD, z ujemnym dla RWD.

Otwór centrujący (zgodnie z tym co znalazłem):

- Dla klasyka: 62.0 mm
- Dla nowego: 70.5 mm

Chcąc założyć felgi z nowego będzie potrzebny więc pierścień centrujący :)



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Otwór centrujący

Post autor: sim » 2013-05-01, 03:13

Amerykanie, tam gdzie chodzi o dużą precyzję zwykle stosują milimetry (np. średnica tłoczka w pompie hamulcowej czy zacisku)



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 505
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: Otwór centrujący

Post autor: Madasek » 2013-05-23, 22:42

Ciekawa sprawa, bo ja znajduje takie dane:

http://adaptitusa.com/referencebook.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.roadkillcustoms.com/hot-rods ... adInch=4.5" onclick="window.open(this.href);return false;

i tam jest 70.3mm dla nowych


na innych referencyjnych tez taki widnieje, natomiast na stronach z dystansami podaja 70.5mm czy moze zostawiaja 0.2mm luzu?


ja zmierzyłem suwmiarka u mnie wyszło 70.3mm a jak u was?



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Otwór centrujący

Post autor: ERTE » 2013-05-24, 00:03

Załozylem fele z s197 do kobyły

ogólnie piasta u mnie miała średnice 61,3 tył - 61,5 przód
zamówiłem dystanse 61,5mm - z przodu trzeby bylo szlifowac bo nie było szansy żeby go je wcisnąć; tył założyłem praktycznie bez problemu

średnica centrowania pod felge zamówiłem 70,5 i pasuje idealnie na felge - nie ma oporu przy zakładaniu ale fakt że nie sprawdziłem suwmiarką jak było wytoczone czy 70,3 czy 70,5



jeśli chodzi o et - to stalowa felga 6" szeroka ma et, które szacuje między 0 a 10
felgi 7" z s197 z et39 - nie było opcji żeby to weszło z przodu - przeszkadza i zwrotnica i podstawa sprężyny; z tyłu tylko wewnetrzne nadkole przeszkadza
dałem dystans 30mm i jest ok
jak ktoś chce montować felge 8" to 35mm będzie optymalnie - ogolnie celować w et między 0 a 10 i powinno być OK



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Otwór centrujący

Post autor: sim » 2013-05-24, 02:23

Założyłeś i się nie pochwaliłeś? Pokaż jak to wygląda :)



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Otwór centrujący

Post autor: stang232 » 2013-05-24, 07:25

Madasek pisze:Ciekawa sprawa, bo ja znajduje takie dane:

http://adaptitusa.com/referencebook.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.roadkillcustoms.com/hot-rods ... adInch=4.5" onclick="window.open(this.href);return false;

i tam jest 70.3mm dla nowych


na innych referencyjnych tez taki widnieje, natomiast na stronach z dystansami podaja 70.5mm czy moze zostawiaja 0.2mm luzu?


ja zmierzyłem suwmiarka u mnie wyszło 70.3mm a jak u was?
Madasek nie wiesz zawsze Internetowi!
Różnice 0,1mm biorą się zapewne z zaokrąglania przy przeliczaniu z cali na mm.
piasta ma 70,4mm lub 70,5mm u mnie jak zakładałem dystanse to lewa tylna miała właśnie 70,5mm a 4 pozostałe 70,4mm.
Także nie kupujcie żadnych 70,3mm. Najlepiej z otworem w feldze 70,5mm.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „17 koła i ogumienie”