Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Taka ciekawostka.
Od jakiegoś czasu mamy na warsztacie (serwisujemy do wyścigów) audi które z 90 koni generuje ok 300 na 1.5 bara (pisałem już o tym aucie), a zapasu jest jeszcze sporo, to właśnie jest możliwe dzięki temu, że go zakuliśmy. Przeżył już z 20 rajdów. Kilka osób z forum widziało etapy produkcji i elementy silnika na wierzchu.
Wspominam o tym dlatego, że takie auto można stroić na maksymalnie możliwe poprawne parametry bez strachu, że się rozleci, czego nie można powiedzieć o Mustangu, którego trzeba stroić aby się nie rozpadł jak się chce dużą moc, choć oczywiście podnoszenie mocy w kutym silniku też nie jest w nieskończoność.
A przez zimę może zakujemy jednego konia, zobaczymy co wtedy da się z niego wykrzesać.
Od jakiegoś czasu mamy na warsztacie (serwisujemy do wyścigów) audi które z 90 koni generuje ok 300 na 1.5 bara (pisałem już o tym aucie), a zapasu jest jeszcze sporo, to właśnie jest możliwe dzięki temu, że go zakuliśmy. Przeżył już z 20 rajdów. Kilka osób z forum widziało etapy produkcji i elementy silnika na wierzchu.
Wspominam o tym dlatego, że takie auto można stroić na maksymalnie możliwe poprawne parametry bez strachu, że się rozleci, czego nie można powiedzieć o Mustangu, którego trzeba stroić aby się nie rozpadł jak się chce dużą moc, choć oczywiście podnoszenie mocy w kutym silniku też nie jest w nieskończoność.
A przez zimę może zakujemy jednego konia, zobaczymy co wtedy da się z niego wykrzesać.
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 21:28 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Tak patrząc na logi z superchargera oraz z turbo przy podobnej mocy można śmiało założyć, że silnik z turbo wytrzyma więcej, może nawet do 100 koni.
Przy turbo i tej samej mocy pompa ma jeszcze spory zapas, natomiast przy superchargerze z BAP jest na pograniczu wydajności. To samo z wtryskiwaczami, te same wtryskiwacze na turbo są ze sporym zapasem, gdzie na superchargerze mają sporo większe wykorzystanie.
To oznacza, że supercharger "zjada" sporo mocy (co wiadomo zresztą nie od dziś), co za tym idzie paliwa.
Przy turbo i tej samej mocy pompa ma jeszcze spory zapas, natomiast przy superchargerze z BAP jest na pograniczu wydajności. To samo z wtryskiwaczami, te same wtryskiwacze na turbo są ze sporym zapasem, gdzie na superchargerze mają sporo większe wykorzystanie.
To oznacza, że supercharger "zjada" sporo mocy (co wiadomo zresztą nie od dziś), co za tym idzie paliwa.
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
czy moglbys mi to jakos prosciej zobrazowac bo nie trybie ta sama moc a wykorzystanie wtryskiwaczy mniejsze? Przeciez musi tyle samo paliwa podac? Czy moze jest calkiem inaczej??? Nie bierz tego jako atak tylko nauczaniecaniggia pisze:Tak patrząc na logi z superchargera oraz z turbo przy podobnej mocy można śmiało założyć, że silnik z turbo wytrzyma więcej, może nawet do 100 koni.
Przy turbo i tej samej mocy pompa ma jeszcze spory zapas, natomiast przy superchargerze z BAP jest na pograniczu wydajności. To samo z wtryskiwaczami, te same wtryskiwacze na turbo są ze sporym zapasem, gdzie na superchargerze mają sporo większe wykorzystanie.
To oznacza, że supercharger "zjada" sporo mocy (co wiadomo zresztą nie od dziś), co za tym idzie paliwa.
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Chodzi o to, że moc jest mierzona na silniku teoretycznie, więc uwzględnia wszystkie podzespoły silnika, a więc turbo czy sc, a ten drugi aby dać ciśnienie musi być mechanicznie napedzony, wraz z wzrostem ciśnienia i obrotów powoduje coraz większe obciążenie dla silnika, gdzie turbo, to w zasadzie moc za darmo.
- swiadeka
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 676
- Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
- Model: GT Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bordowy i białe pasy
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
"gdzie turbo, to w zasadzie za darmo"
I ta wersja mi się podoba
pzdr
I ta wersja mi się podoba
pzdr
Arek
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
heheh za darmo
pawel zakladaj u siebie i bedziemy testowali..........
pawel zakladaj u siebie i bedziemy testowali..........
http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- swiadeka
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 676
- Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
- Model: GT Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bordowy i białe pasy
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Ale mnie stymulujesz, a dzisiaj w pracy miałem taki kiepski dzień Przynajmniej coś na polepszenie humoru
Aby tylko finanse i żona pozwoliły.
pzdr
Aby tylko finanse i żona pozwoliły.
pzdr
Arek
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Jutro zaczynam testy urządzenia które będzie zabezpieczało doładowane auto przed niespodziankami.
Ma zadanie zamknąć przepustnicę lub odłączyć zapłon w sytuacji przeładowania, co może się zdarzyć z turbo, spadku ciśnienia paliwa, co może się zdarzyć zawsze, spadku ciśnienia oleju.
Jak testy wyjdą pomyślnie, będzie w ofercie.
Ma zadanie zamknąć przepustnicę lub odłączyć zapłon w sytuacji przeładowania, co może się zdarzyć z turbo, spadku ciśnienia paliwa, co może się zdarzyć zawsze, spadku ciśnienia oleju.
Jak testy wyjdą pomyślnie, będzie w ofercie.
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Wiem chyba czemu mi rozwaliło silnik rok temu, wczoraj na to wpadłem , założyłem rolke 3.33 i myślałem ze to da 10 psi ,a faktycznie dało 14 psi , dlatego było aż tyle mocy ale na krótko Teraz nie popełnię tego błędu
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- swiadeka
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 676
- Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
- Model: GT Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bordowy i białe pasy
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Stachu: u mnie dmuchnęło w tym roku 15psi (na drugim biegu), jak nie założyli przewodu do kontroli ciśnienia doładowania. Było lekko inaczej
Ciekawe jakie jest możliwe maksymalne doładowanie na czwartym biegu przy mojej turbinie?
pzdr
Ciekawe jakie jest możliwe maksymalne doładowanie na czwartym biegu przy mojej turbinie?
pzdr
Arek