Sprzęgło jakie wybrać
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Sprzęgło jakie wybrać
Przelatane 52 tys km w tym 10 tys z doładowaniem (500hp) no i juz odczuwam problem przy ostrym przyspieszaniu czasem bieg nie chce wejsc , więc na moje oko spregło juz nie daje rady Jakie wybrac do jazdy codziennej, nie typu on/off czy ktoś przerabiał ten temat i czy są jakieś róznicze w ilosci zębów na wałku wzgledem lat produkcji ?? znalazłem takie cuś Stage 2 http://www.americanmuscle.com/spec-stag ... lutch.html" onclick="window.open(this.href);return false; wyda ?
Re: Sprzęgło jakie wybrać
Sprzgla przerabiali :
- Alustar - McLeod - http://mcleodracing.com/info/?id=5287
- PMN - SPEC 3
- Escalar - SPEC 3
- Redhornet - Exedy Racing
Standard w naszych jest 20 000 km i do wymiany fabryczne . Teraz po rozmowie z Konstruktorem ( bo tak sie zdarzylo ) powiedzial ze tego jeszce nie zlamali .
w GT niewiem .
Jakei bys nie wybral do streetu to nie obawiaj sie ze bedzie ciezej pracowalo - z doświadczenia wiem ze raczej w ta druga strone - czyli lzej ..
Rada tylko docisku hydraulicznego nie zmieniaj jezeli to masz u siebei .. I my zmienialismy cale komplety czyli kolo + sprzeglo ..
No i nie polecam RAM ..
Polecam CENTERFORCE Dual , McLeod , Spec
Co jakis czas wychodza nowe i sa bardzo dobre .. Wiec bez obawy. Kiedys SPEC byl nienajlepszy , ale sie poprawil. Nie patrz co reklamuja tylko co zachwalaja uzytkownicy !!
- Alustar - McLeod - http://mcleodracing.com/info/?id=5287
- PMN - SPEC 3
- Escalar - SPEC 3
- Redhornet - Exedy Racing
Standard w naszych jest 20 000 km i do wymiany fabryczne . Teraz po rozmowie z Konstruktorem ( bo tak sie zdarzylo ) powiedzial ze tego jeszce nie zlamali .
w GT niewiem .
Jakei bys nie wybral do streetu to nie obawiaj sie ze bedzie ciezej pracowalo - z doświadczenia wiem ze raczej w ta druga strone - czyli lzej ..
Rada tylko docisku hydraulicznego nie zmieniaj jezeli to masz u siebei .. I my zmienialismy cale komplety czyli kolo + sprzeglo ..
No i nie polecam RAM ..
Polecam CENTERFORCE Dual , McLeod , Spec
Co jakis czas wychodza nowe i sa bardzo dobre .. Wiec bez obawy. Kiedys SPEC byl nienajlepszy , ale sie poprawil. Nie patrz co reklamuja tylko co zachwalaja uzytkownicy !!
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Re: Sprzęgło jakie wybrać
No ja się podepnę pod pytanie Stacha w sensie - co jest z tą zmienną ilością zębów dla tego samego rocznika i rodzaju skrzyni?
You can never have too much power, just not enough traction.
- Madasek
- Forumowicz
- Posty: 504
- Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
- Model: 2007 Shelby GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny srebrne pasy
Re: Sprzęgło jakie wybrać
AluStar pisze: Standard w naszych jest 20 000 km i do wymiany fabryczne . Teraz po rozmowie z Konstruktorem ( bo tak sie zdarzylo ) powiedzial ze tego jeszce nie zlamali .
w GT niewiem .
[/b]
no i mi sie zbliza 20K
Re: Sprzęgło jakie wybrać
Wydaje mi się ze mogę polecić Exedy. Moje to Exedy Mach 400 w przypadku twojego auta musiałbyś raczej iść w Exedy Mach 500.
Zaletą nie wątpliwie jest pełny osprzęt tzn sprzęgło w zestawie zawiera w cenie łożysko, fabryczny nowy Fordowski wyprzęgnik i urządzenie centrujące.
Wydaje się tez konieczna zmiana koła dwu masowego ponieważ średnica tarczki sprzęgła Exedy jest mniejsza aniżeli fabrycznego koła tak ze tarczka nie idzie po całej jego powierzchni od środka. Jeżeli skrzynie masz nie grzebaną to nasze sprzęgła są 10 zębowe a koło masowe 6 śrubowe. Koła Exedy są stalowe. Nie wiem czy przy doładowanym silniku jest sens zmiany koła na aluminiowe? W każdym razie jak dostaniesz koło to wszystko posprawdzaj bo ja to przeoczyłem i dopiero przy montażu okazało się ze koło dwu masowe dostałem na 8 śrub a nie 6. Zostałem wiec przy fabrycznym a tamto musiałem odsyłać - na szczęście dostałem zwrot kasy.
To chyba tyle w tym temacie.
Zaletą nie wątpliwie jest pełny osprzęt tzn sprzęgło w zestawie zawiera w cenie łożysko, fabryczny nowy Fordowski wyprzęgnik i urządzenie centrujące.
Wydaje się tez konieczna zmiana koła dwu masowego ponieważ średnica tarczki sprzęgła Exedy jest mniejsza aniżeli fabrycznego koła tak ze tarczka nie idzie po całej jego powierzchni od środka. Jeżeli skrzynie masz nie grzebaną to nasze sprzęgła są 10 zębowe a koło masowe 6 śrubowe. Koła Exedy są stalowe. Nie wiem czy przy doładowanym silniku jest sens zmiany koła na aluminiowe? W każdym razie jak dostaniesz koło to wszystko posprawdzaj bo ja to przeoczyłem i dopiero przy montażu okazało się ze koło dwu masowe dostałem na 8 śrub a nie 6. Zostałem wiec przy fabrycznym a tamto musiałem odsyłać - na szczęście dostałem zwrot kasy.
To chyba tyle w tym temacie.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: Sprzęgło jakie wybrać
Odświeżę nieco temat
Niedlugo zbliża mi się wymiana sprzęgla w moim GT Roush supercharger.
Nie ukrywam że budżet mam ograniczony ( 300-400 $ )
Chcialbym zostawić stockowy Flywheel. Dobrze żeby sprzęglo bylo z lekkim zapasem. Teraz mam niby 435ph i 400 ft-lb
No i ma się w miare normalnie jeździć.
Myślalem o tym :
http://www.summitracing.com/dom/parts/m ... el/mustang
No i jest tez centerforce ale lekko poza budżetem : http://www.summitracing.com/dom/parts/c ... el/mustang" onclick="window.open(this.href);return false;
Co polecacie ?
Niedlugo zbliża mi się wymiana sprzęgla w moim GT Roush supercharger.
Nie ukrywam że budżet mam ograniczony ( 300-400 $ )
Chcialbym zostawić stockowy Flywheel. Dobrze żeby sprzęglo bylo z lekkim zapasem. Teraz mam niby 435ph i 400 ft-lb
No i ma się w miare normalnie jeździć.
Myślalem o tym :
http://www.summitracing.com/dom/parts/m ... el/mustang
No i jest tez centerforce ale lekko poza budżetem : http://www.summitracing.com/dom/parts/c ... el/mustang" onclick="window.open(this.href);return false;
Co polecacie ?
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Sprzęgło jakie wybrać
http://www.americanmuscle.com/spec-stag ... lutch.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ja mam to zrobiłem na nim dobre 30 tys km i nie wykazuje zmęcznia przy 490 KM mocy , normalnie działa nie ON-OFF , jestem zadowolony ,flywheel seria
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Sprzęgło jakie wybrać
Z racji, że ostatnio miałem trochę do czynienia z różnymi sprzęgłami w różnych modelach aut, the winner is McLeod.
Chodzi lekko jak fabryka w wersji RXT, trzyma do 1000hp.
Ze Speca, stage chyba 3, działało prawie jak on/off, jedno się rozdupiło w drobny mak, drugie 40g niedoważone.
Dołóż trochę kasy i kup raz a dobrze.
Chodzi lekko jak fabryka w wersji RXT, trzyma do 1000hp.
Ze Speca, stage chyba 3, działało prawie jak on/off, jedno się rozdupiło w drobny mak, drugie 40g niedoważone.
Dołóż trochę kasy i kup raz a dobrze.