Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: caniggia » 2014-11-03, 13:21

Z racji, że moje modyfikacje dobiegają końca, podsumuję koszty nie licząc robocizny, tak, aby wszystko wytrzymało (teoretycznie).
Nie liczę samego doładowania, bo to inna historia i od tego jest inny temat.
Jest to najtańsza wersja zakładająca użycie stockowego wału i bloku, te wg danych z USA wytrzymują 700koni z superchargerem, więc do 800 można dobić z Turbo.
Założenie jest, że silnik nie jest zużyty i nie trzeba robić szlifów.
Dodatkowe założenie jest takie, że zestaw ma wytrzymać startowanie ze slicków z dowolnych obrotów.

Tak więc:
Korbowody Manley na 700 koni lub 1000 koni ze śrubami ARP 2000
Tłoki kute Manley
Pierścienie Total Seal z przerwami, stalowy górny
Panewki korbowodowe King
Panewki główne King
Uszczelki pod głowicę Felpro
Uszczelka pod miskę
uszczelka pod zawory
uszczelka pod dekiel rozrządu
uszczelniacze przód/tył
coś jeszcze było...
max 2500$

Do tego śruby main caps nowe 45$ (200$ ARP)
Śruby głowicy 60$ (430 ARP)

Razem ok 2600$ (jest to może na plusie, nie sprawdzam co do $ rachunków).

Teraz skrzynia (można odpuścić jeżeli się nie robi startów w wysokich rpm na slickach)
430$ input shaft
200$ WOT Box. Wtedy można zaoszczędzić na synchronizatorach, bo nie polecą z tym modułem

Wał (na razie nie zmieniam), ale jakby padł, to osłona się przyda
200$

Tylny most (można odpuścić gdy się nie startuje ze slicków):
Szpera 500-1000$, ale polecam 1000$
Zębatki 200$
łożyska 100$
uszczelniacze 50$
półosie 600$

razem 1950$

Sprzęgło
Tu wybór jest spory, ale jak ktoś chce mieć lekki pedał, ciche sprzęgło i takie które normalnie jeździ na codzień, to polecam MCLeod RXT do 1000 koni.
Koszt ok 900$
Do tego stalowe lekkie koło zamachowe 400$
Wysprzęglik 260$
Łożysko pilotujące 20$

razem 1580$, można taniej jak się nie startuje ze slicków

wysyłki z 500$, opłaty min drugie tyle czyli razem 1000$

całość jedyne 7960$..., ok 26k.



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: swiadeka » 2014-11-03, 13:41

Pawle,
Dobrze, że nie widzi tego moja żonka. Puściłaby mnie z torbami :) Wygląda na to, że bez zakuwania i turbo jednego stanga mielibyśmy gratis ;)


Arek

Awatar użytkownika
R0N1N
Forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: R0N1N » 2014-11-03, 21:12

caniggia pisze:Z racji, że moje modyfikacje dobiegają końca [...]
Jakoś Ci, Paweł, nie wierzę w ten koniec. ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: caniggia » 2014-11-03, 23:54

Koniec, brekuje półosi, felg 15" na tył i opon:)
Więcej to już będzie źle, bo imprezę trzeba by zacząć od innego bloku, a tak już muszę z tym żyć:)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: Tom.Tom » 2014-11-05, 00:19

A teraz jeszcze powiedz tylko ile robocizna bo nie każdy to Adam Sodowy (albo bohater we własnym garażu :hyhy:) - "zrób se sam" ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

CuDaK
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2014-09-28, 16:43
Model: Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: CuDaK » 2014-11-11, 00:22

Czekamy, czekamy a ja najbardziej :D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: caniggia » 2014-11-11, 01:13

Tu tylko podsumowanie z grubsza. Jak się postarać i ponegocjować tu i tam, wychodzi taniej.
Odnośnie rezultatów to będą w wątku o aucie. Dzisiaj silnik wyleciał, jutro wskakuje drugi. Póki ci nie mam czasu wrzucić zdjęć nawet...



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: Tom.Tom » 2014-11-16, 22:41

"wyleciał" - znaczy, że wyjęty to prac, czy wyleciał w powietrze?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: caniggia » 2014-11-16, 22:43

już wleciał nowy:)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: Tom.Tom » 2014-11-16, 22:46

a ile ich tam masz jeszcze w zapasie? ;)

..czy masz zawsze dwa - jeden reanimujesz a jeździsz na drugim?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni

Post autor: caniggia » 2014-11-16, 23:00

Miałem drugi silnik aby nie uziemiać auta na dłuższy czas, daily driver:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”