Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: escalar » 2011-09-27, 22:05

Krotki opis :) :
...juz podczas "Mustang Race" pod moja maska w okolicy kolektorow slyszalny byl dziwny "furkot" w prawym rzedzie cylindrow (po stronie pasazera).
...dlugo walczylem z problemem podejrzewajac, ze sprawa dotyczy silnika. Okazalo sie jednak, ze sam silnik jest w idealnym stanie. W efekcie mam nowe uszczelki na glowicy i na kolektorach od Cometic http://www.cometic.com/domesticauto.aspx
zestaw dla Ford Mustang 4,6L i 5,4L 3V

...problem dotyczyl łancucha rozrzadu, a konkretnie naciagu. Okazalo sie, ze "furkot" powstawal na skutek wytarcia powierzchni plastikowych (seryjnych) elementow od naciagu...
Poniewaz zmienialem lancuch rozrzadu przy przebiegu 40 000km (obecnie mam 80 000km) pozostaly mi stare naciagi, ktore o dziwo... nie posiadaly zadnych sladow wytarcia... oczywiscie wykorzystalem ten fakt i wszelkie problemy z silnikiem ustaly :)

dziwi mnie jednak to, ze stokowe elementy wykazuja sie taka nietrwaloscia... czy przyczyna moga byc dokonywane zmiany tuningowe (zawieszenie, sprzeglo, short shifter i in.) ? ...trudno powiedziec...
od pewnego czasu szukam tuningowych rozwiazan: zestawu lancucha rozrzadu o podwyzszonych wlasciwosciach... niestety wsrod firm tuningowych bardzo trudno znalezc te, ktore maja w swojej ofercie lancuchy rozrzadu (timing chain kit) :(

...jesli ktos z was widzial moze takie zestawy dla rocznika 2008 to bede wdzieczny za informacje :)

ponizej fotki z zaznaczonymi usterkami na naciagu (wytarcie w ksztalcie kola) :) :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: rick » 2011-09-27, 23:24

w połowie drogi w dół
http://modularmustangracing.com/prod_modcomponents.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

kiedy zdejmujes głowice, musisz kupić nowe śruby. Nie możesz używać stare.

możesz skontaktować się z tego miejsca też. robią rzeczy dla Forda
http://www.livernoismotorsports.com/cat ... ucts/Ford/" onclick="window.open(this.href);return false;

tu tez
http://www.autozone.com/autozone/parts/ ... s59pZ8znsi" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Re: Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: escalar » 2011-09-28, 00:03

rick pisze:w połowie drogi w dół
http://modularmustangracing.com/prod_modcomponents.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

kiedy zdejmujes głowice, musisz kupić nowe śruby. Nie możesz używać stare.

możesz skontaktować się z tego miejsca też. robią rzeczy dla Forda
http://www.livernoismotorsports.com/cat ... ucts/Ford/" onclick="window.open(this.href);return false;

tu tez
http://www.autozone.com/autozone/parts/ ... s59pZ8znsi" onclick="window.open(this.href);return false;
Drogi Rick :)
...wiedzialem, ze tylko na Tobie moge polegac w takim temacie :)
dostalem niezly material do analiz :)
pierwszy link daje mi do myslenia, poniewaz wydawaje mi sie potrzebuje "Timing Chain and Guide kit for 3V"? a w linku http://modularmustangracing.com/prod_modcomponents.htm znajduja sie tylko oferty dla 2V i 4V... czy powinienem szukac dla 3V?

to na razie tyle... short comment after first reading :)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: rick » 2011-09-28, 00:53

Staram się jak tylko potrafię :) . Ja nie zdają sobie sprawy, jak dobrze mam tutaj z części. Jak byłem w pracy, patrzyłem na te co dzien, 1200 par co dziennie.

Sorry,Nie wiedziałem, że nie ma 3V. Tak szukanie na 3V, jest inny blok niż 2V i 4V

Byłem w Livernois Automotive kupić części, i pokazały mi cale miejsce. WOW. Budują silników Forda na wyścigi. Oni mają to, czego potrzebujesz. Upewnij się kupować nowe śruby do głowic cylindrów. Używam tylko ARP. Więcej pieniędzy, ale można używać ich więcej niż raz.

Autozone jest jak Rockauto. To jest jak duży sklep spożywczy ale z części samochodowych

Jeśli potrzebujesz pomocy zamawiania tych części daj mi znać



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Re: Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: escalar » 2011-09-28, 00:59

rick pisze:Staram się jak tylko potrafię :) . Ja nie zdają sobie sprawy, jak dobrze mam tutaj z części. Jak byłem w pracy, patrzyłem na te co dzien, 1200 par co dziennie.

Byłem w Livernois Automotive kupić części, i pokazały mi cale miejsce. WOW. Budują silników Forda na wyścigi. Oni mają to, czego potrzebujesz. Upewnij się kupować nowe śruby do głowic cylindrów. Używam tylko ARP. Więcej pieniędzy, ale można używać ich więcej niż raz.

Autozone jest jak Rockauto. To jest jak duży sklep spożywczy ale z części samochodowych

Jeśli potrzebujesz pomocy zamawiania tych części daj mi znać
napisalem przed chwila do mojego mechanika w polsce o komentarz do Twojej wiadomosci...
uszczelki od cometic sa juz zamontowane i dzisiaj jezdzilem juz mustangiem...
...czy jesli zamowie nowe sruby to nie bede musial znowu zamawiac nowych uszczelek... czy wystarczy je tylko podmienic?
...niestety nie wiedzialem o tym, ze trzeba zamawiac rowniez nowe sruby, a cometic takiej informacji mi niestety nie udzielil :(


oczywiscie, ze dam Ci znac, jesli bede potrzebowac pomocy w zamowieniu czesci :) ale chce poczekac do jutra na odpowiedz od mechanika...

z gory dziekuje za komentarz :)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: rick » 2011-09-28, 04:06

każde dealera Ford powinien mieć te części.

Niestety należy wymienić uszczelki głowicy.Nowe śruby zacisku będzie inaczej. Wiem Cometic są drogie. FEL-PRO ma dobrą uszczelka MLS. Ford uszczelki MLS są również dobre. Oba są tańsze niż Cometic. Tez dobrym pomysłem jest spray obu stron uszczelki z Permatex Copper Spray-A-Gasket http://www.permatex.com/products/automo ... ealant.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie musisz śruby ARP, ale trzeba nowy TTY śruby głowicy. To wyjaśni śruby TTY. To jest w języku angielskim jednak.
http://www.aa1car.com/library/torque_to ... t_tips.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tez daj mechanik ta informacji. Śruby mają specjalny sekwencji. Nie możesz tylko dokręcić je.
http://www.themustangsource.com/service ... r_Head.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Re: Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: escalar » 2011-09-28, 10:30

Witaj Rick :)
dzieki wielkie za obszerna odpowiedz :)
konsultowalem informacje uzyskane od Ciebie z moim mechanikiem i oto komentarz:
"
Rzeczywiscie w instrukcji doszukalem sie ,ze nalezy zalozyc nowe sruby do głowicy .
Z doswiadczenia zakladalem nieraz stare sruby i nic sie nie dzialo(w dieslu moglby byc problem z racji wyzszej kompresji) jesli jest dokrecone zgodnie z instrukcja ,a tu sie tak stalo to nie powinno byc problemow.
"

...czyli moj mechanik nie zauwazyl aby stare sruby mialy jakies usterki podczas ich wkrecania. Sruby zostaly wkrecone zgodnie z instrukcja, dlatego jego zdaniem mozna na razie tak jezdzic...
moj mechanik przyznal sie, ze faktycznie mozna bylo polecic mi zakup srub... ustalilismy, ze bedziemy monitorowac stan silnika i jesli cos sie bedzie dziac to bedziemy interweniowac... jego zdaniem jednak jest to maloprawdopodobne i na razie zalecil aby sie nie przejmowac :)


co do pomocy w zakupie tuningowego lancucha rozrzadu dla 4,6L 3V to tak ale o tym napisze Ci juz w prywatnej wiadomosci... wieczorem :)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Lancuch rozrzadu i zwiazane z nim problemy :)

Post autor: rick » 2011-09-28, 14:32

hi escalar

jeśli to co twój mechanik robi, a ty z tym ok, to ok :serce: . Ja tylko dał informacji. On nie będzie widzal żadnych wad. Śruby wykonane są zeby rozciągać. Następnym razem, przy użyciu tej metody, nie będą zaciskac tak mocno.

W fabryce, jeśli silnik przyszedł do naprawy, a głowice cylindrów potrzebne bylo usunąć, śruby i uszczelki głowicy byly w koszu na śmieci i nowe części zostały wykorzystane. Było to zupełnie nowe silniki, które nigdy nie były używane.

Jak potrzebujesz pomocy, zamówienia daj mi znać :papa:



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”