Pykanie w silniku
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Forumowicz
- Posty: 917
- Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
- Model: Mustang 67 V8, GT 07
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czerwony
Re: Pykanie w silniku
Czekam z niecierpliwością na Twoją wymianę łożyska, napisz koniecznie czy pomogło. Mam dokładnie tak jak u Ciebie, czyli dzwięk delikatnie się zmienia przy wciśnięciu sprzęgla.
Re: Pykanie w silniku
Jeżeli cykanie pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika to jest to najprawdopodobniej znana Fordowi wada wariatora wałka rozrządu. U mnie było to samo cykał po stronie pasażera jak szalony po rozgrzaniu. Przy wymianie wałków rozrządu wymieniłem też wariator problem ustąpił. Wariatory powinno się wymieniać parami.
Problem ten jest znany Fordowi i opisany został w którymś z TSB. W stanach mechanik serwisu Forda podejmuje decyzję na podstawie głośności tego cykania czy robią wymianę serwisową czy nie. generalnie podobno to cykanie nie jest szkodliwe dla silnika.
Cykać mogą też łożyska rolek bądź zawory.
Aby to zdiagnozować trzeba sobie zrobić stetoskop. W tym celu należy się zaopatrzyć w metr drewnianej listewki. Przykłada się ją do podejrzanego miejsca w czasie pracy silnika chwytając koniec w pięść i przyciskając ją do ucha. Wszystko słychać. wadliwy wariator słychać po przyłożeniu np do frontowych śrub pokrywy zaworów. W rolkach trzeba przyłożyć do środkowej śruby, do napinacza jak stuka to łożysko leci i do wymiany. Ma jednostajnie szumieć.
Oczywiście trzeba bardzo uważać, aby nie wetknąć kija pod pasek lub w kółko.
Powodzenia i miłego osłuchiwania pacjenta.
Problem ten jest znany Fordowi i opisany został w którymś z TSB. W stanach mechanik serwisu Forda podejmuje decyzję na podstawie głośności tego cykania czy robią wymianę serwisową czy nie. generalnie podobno to cykanie nie jest szkodliwe dla silnika.
Cykać mogą też łożyska rolek bądź zawory.
Aby to zdiagnozować trzeba sobie zrobić stetoskop. W tym celu należy się zaopatrzyć w metr drewnianej listewki. Przykłada się ją do podejrzanego miejsca w czasie pracy silnika chwytając koniec w pięść i przyciskając ją do ucha. Wszystko słychać. wadliwy wariator słychać po przyłożeniu np do frontowych śrub pokrywy zaworów. W rolkach trzeba przyłożyć do środkowej śruby, do napinacza jak stuka to łożysko leci i do wymiany. Ma jednostajnie szumieć.
Oczywiście trzeba bardzo uważać, aby nie wetknąć kija pod pasek lub w kółko.
Powodzenia i miłego osłuchiwania pacjenta.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Pykanie w silniku
No właśnie , dobrzxe by było aby Talent okrślił czy pojawia mu się na rozgrzanym czy zimnym silniku , i czy częstostliwosć cykania zwiększa się z obrotami silnika czy nie , na postoju czy podczas jazdy, bo na bardzo rozgrzanym silniku przy niskich temperaturach układ wydechowy też potrafi pewne dzwięki wydawać.
Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Forumowicz
- Posty: 917
- Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
- Model: Mustang 67 V8, GT 07
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czerwony
Re: Pykanie w silniku
Jeśłi chodzi o cykanie u mnie to pojawia sie tylko na zimnym silniku, jak go nagrzeje cykanie zanika. Jak jest zimny i wciskam sprzęgło to cykanie delikatnie się zmienia, więc wnioskuje że musi być to jakoś powiązane.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2025-02-06, 20:33
- Model: Bullit
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Busko Zdrój
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Pykanie w silniku
Siema
Panowie ja mam tykanie w silniku, które słuchać jak już auto się rozgrzeje i głównie na niskich obrotach. Nagrałem filmik. Później link:
https://youtube.com/shorts/iY0d34jhAnQ? ... alk139I9DJ
Mechanik mówi, że taki urok tych silników. Auto ma 19tys przebiegu i tysiąc km temu wymieniony olej na AMSOIL. Macie jakieś pomysły? Przejmować się tym czy olać i jeździć?
Panowie ja mam tykanie w silniku, które słuchać jak już auto się rozgrzeje i głównie na niskich obrotach. Nagrałem filmik. Później link:
https://youtube.com/shorts/iY0d34jhAnQ? ... alk139I9DJ
Mechanik mówi, że taki urok tych silników. Auto ma 19tys przebiegu i tysiąc km temu wymieniony olej na AMSOIL. Macie jakieś pomysły? Przejmować się tym czy olać i jeździć?