Supercharger/Procharger

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
MarcinCz
Stowarzyszenie MKP
Posty: 108
Rejestracja: 2012-06-26, 17:18
Model: SHELBY GT350
Silnik: inny V8
Kolor: RACE RED
Lokalizacja:: OKUNIEW

Re: Hamownia

Post autor: MarcinCz » 2013-03-08, 20:33

Dzięki Rick
muszę nad tym poważnie pomyśleć bo twin turbo wydaje sie lepsze od supercharger lub procharger


Gdy pędzisz 300km/h to co przed tobą to już historia ;) ;)

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Re: Hamownia

Post autor: escalar » 2013-03-08, 20:37

MarcinCz pisze:Dzięki Rick
muszę nad tym poważnie pomyśleć bo twin turbo wydaje sie lepsze od supercharger lub procharger
...nie musisz myśleć :)
tutaj masz link do jednej oferty:
viewtopic.php?f=34&t=6209
jesli sam zaczniesz skladac, nie wyjdzie taniej :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2013-03-08, 21:10

MarcinCz pisze:Dzięki Rick
muszę nad tym poważnie pomyśleć bo twin turbo wydaje sie lepsze od supercharger lub procharger
Każde ma swoje zalety i wady.
Nie wiem jak do nowego, ale do s197 hellion (btw na turbinach turboneticsa ) ma również wady, jest draw thru, turbonetics blow thru, ale nie do wystrojenia na fabrycznej konfiguracji, a tak naprawdę to chyba w każdym się znajdą, a to wychodzi w praniu. I turbo to nie tylko gotowy zestaw, finalnie jeżeli chodzi o kit markowy, w którym turbo kosztuje 1000$ a rury 5000$ instalacja z gratami wyjdzie duużo więcej niż kompresor i dotyczy również single turbo. Instalacja i strojenie turbo jest dużo bardziej skomplikowana.
Jeżeli chodzi o kolektor Boss, to nie wiem czy on taki dobry do turbo, bo turbo musi się napędzać na dole, a Boss na dół to akurat nie za dobrze działa.
A zrobienie całego customowego zestawu na markowych podzespołach ew bazując na tuner kicie może być najlepszą opcją.

Escalar, ten z linka mistrz.
Ostatnio zmieniony 2013-03-09, 01:56 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Re: Hamownia

Post autor: escalar » 2013-03-08, 21:40

caniggia pisze:
Escalar, ten z linka mistrz.
:) podobno do tej pory ma niepobity rekord swiata na 1/4 mili:
Best ET/Speed 1/4mile: 6.48 sekundy /236mph (380km/h)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: rick » 2013-03-09, 07:55

jak zawsze, są mocne i słabe punkty. Nie mogę nic powiedzieć, bo nigdy nie używałem turbo lub supercharger, na razie :hyhy:

ale mogę powiedzieć, że te ludzie co znam, którzy zmienili od supercharger na turbo, zostana z turbo

Wiem też, w pracy, Ford testuje wiele silników z turbo, pojedyncze i podwójne. W mojej opinii, nie zdziw jeśli turbo, nie supercharger jest w następnej generacji Mustanga. F150 juz ma twin turbo
http://www.topspeed.com/cars/ford/2013- ... 37223.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jak poznam Chris lepiej, poproszę trochę informacji o Turbo. Do tej pory on opowiada o ludziach, których spotkałi. Opowiadal o wyścig co mieli przeciwko Warren Johnson i wygrali. Samochody są w innych klasach. Zrobili to jedna noc w Colorado w zeszłym roku, kiedy track był zamknięty

" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2013-03-10, 01:31

W EU w zasadzie superchargerów się nie używa fabrycznie, bardzo rzadko (Mercedes np), ostatnio czasem w kombinacji z turbo w VW.
Ale ogólnie to w EU turbo króluje, widać w US próbują się przestroić:)
Np w Challengerze (tak dla przykładu) po zamontowaniu kenne bella spalanie wzrosło o ok 1.5 ltr przy jeździe w trasie w zasadzie bez boostu, gdzie na turbo w takich samych warunkach się nie zmienia lub jest niższe z powodu zwiększonego backpressure czy tam zmniejszenia prędkości spalin.

A dla mnie centri i tak na tą chwilę dla mnie wygrywa jako najbardziej przewidywalny system.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: rick » 2013-03-11, 04:03

... i przy pełnym boost silnik zużywa około 100HP obrócić(?) supercharger

http://ststurbo.com/turbo_vs__supercharger" onclick="window.open(this.href);return false;

The supercharger uses a belt driven off of the crank shaft to turn the compressor. This has 2 main characteristics

#1 - It takes horsepower away from the engine to drive the compressor. It will rob power any time the engine is on, just like running your AC, so fuel mileage is typically worse. At WOT when the supercharger is working hard, depending on how much boost you are running, it can take anywhere from 50 to 100+ hp on street applications. The result from this is that you are putting a substantially large demand on the engine and it's components to make additional horsepower that you aren't ever going to see at the tires.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2013-03-11, 08:40

Pisałem o tym 2 strony temu.
Dlatego bez zakucia można sobie z turbo na więcej pozwolić.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: rick » 2013-03-12, 03:17

Moc wplywa na wytrzymalosc czesci. Czy masz 600HP z Turbo czy z supercharger to jest to samo. Silnik musi byc wzmocniony bo korby pekna.

powyżej 550HP trzeba kute ... ale ze złym tuningu, możesz mieć najlepsze części, to nie pomoże. Silnik idzie BOOM!!! :rozpacz:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2013-03-12, 08:39

Rick, nie jest to samo, jeżeli z supercharger limit jest 550, to z turbo jest więcej.
Jeżeli w US 450 whp/530 silnik jest uważany za bezpieczny z superchargerem, bo większość mówi o superchargerze, to z turbo jest to 525 whp/615 silnik.
Przy turbo silnik przy 615 będzie miał taki sam stres, jak przy superchargerze przy 530. A tak w szczególności, to trzeba by patrzyć na moment, bo to moment rozwala silnik, ale o tym mało kto pisze.
Sam napisałeś, ze supercharger zjada nawet do 100hp, i to jest właśnie to 'zjadanie'.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: rick » 2013-03-13, 00:39

jest to samo.
1 HP z superchager jest taki sam jak 1 HP z turbo jest takie samo jak 1 HP z NOS jest taki sam jak 1 HP normalny

wyjaśnić będę pisać po angielsku, wszyscy wiemy, moja gramatyka nie jest dobra :wstyd: Google translate nie pomoże :kwasny: a ja nie mam inżyniera do przetłumaczenia sorry

Think of the supercharger same as water pump or A/C compressor. Anything that is connected to the crankshaft uses power. it is called parasitic loss-it takes power to use them.

the dyno doesn't measure horsepower, it measures torque then uses a mathematical formula to calculate horsepower. It doesn't know what is being used on the engine. 1HP is 1HP,no matter what, no debate
http://www.4x4abc.com/jeep101/torque.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HP=(torquexRPM)/5252 no matter what you use
http://www.enginebasics.com/Engine%20Ba ... orque.html" onclick="window.open(this.href);return false;

torque, very simply, is the load on the piston to push it down. it takes the same load on the piston to make 1 HP, no matter how you make it. The 100HP loss (parasitic loss)from supercharger is at max boost,and this is theory, as far as i know they still can't find a way to verify 100% .

so, we know 1 HP is made by pushing down on the piston. no matter what you use(NOS, turbo, etc) it is the same amount. All automakers know how much power their parts can withstand. In the old days they tested until an engine blew up then analized the parts and at what power. For example. Ford wants 420 hp in the new 5.0. they have programs that tell them how the parts are to be made for that power. whatever boost method you use, it uses the same amount of force on the piston to make that power. You can't change the amount of force on the piston to make 420 HP. But Ford always adds some safety into the parts. They know what HP the rods, pistons and crank can handle. So does Roush,Kenne Bell, Edelbrock etc. They know that,for example, the connecting rod breaks at 650HP, They design the kits that will not exceed that amount. They also know how much boost their products need to be in the safe range. Roush advertises their street kit at 5psi boost with no upgrade parts needed

Now, why do we need better parts above 600 HP. We know from our thermodynamics lessons that an engine is a machine that turns heat into mechanical power. The heat comes from burning oxygen and fuel, power comes from the explosion to push piston down to rotate the crank. We use compressors(turbo, superchargers) or NOS(N20, 2 oxygen molecules) to add extra air (oxygen) to make extra heat(power). When we mix extra air and fuel we get a bigger explosion to force the piston down. When we do this the temperature in the cylinder skyrockets to 1200-1800 degrees. And pressure jumps from 180psi(check it with your compression tester) to maybe 1000psi. Stock pistons are not made to handle these forces, that is why you need forged parts above 600hp. The more HP, the greater the forces on the pistons, rods and crank. And it takes the same amount of force(torque) to make 1HP no matter what you use



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2013-03-13, 01:08

Rick,

To się oczywiście zgadza, z tym, że chyba nie do końca wiesz o co chodzi, z całym szacunkiem.
wiadomo, że 1HP to 1HP, nie ważne z czego powstanie. Ale ważne gdzie się go mierzy!

To jest tak samo, jakby robić pomiar z włączoną klimatyzacją i bez.
Czy wynik wyjdzie taki sam?

To jest tak samo jak pomiar rwhp manuala i automata.
Czy przy tej samej mocy na wale pokażą to samo na kołach?

Zakładając że z klimą włączoną zrobi 400hp a bez 450hp (teoretycznie), to czy obciążenie dla silnika będzie takie samo?
Opowiem - nie będzie. Dla 400 z klimą będzie bardziej obciążony.
I teraz aby dobić do 450 z klimą włączoną trzeba zrobić dodatkowy tuning, czyli jeszcze to obciążenie się zwiększy.

Czy jadąc po płaskim i pod górę silnik ma takie samo obciążenie?
Nie, pod górę jest bardziej obciążony, a więc wał, korby, tłoki dostają bardziej po tyłku.

Więc nie można powiedzieć, że 500HP mierzone na kołach z turbo robi taki sam stres dla silnika jak supercharger.

Gdyby supercharger był napędzany z obcego silnika, to tak, ale że obciąża wał jak każde inne urządzenie powieszone na silniku jak klima, alternator, pompy, to niestety "zjada" moc (tak jak napisałeś).

450 whp na supercharger i pompa paliwa ma koniec nawet z BAP, gdzie na turbo dla 450 whp ma jeszcze zapas bez BAP!
450 whp na supercharger i bierze powietrza 500g/s, gdzie na turbo dla 450 whp bierze 380g/s.

Tak więc widać, że aby na kołach albo na wale moc była taka sama (tam gdzie jesteśmy w stanie zmierzyć) dla turbo i superchargera, to moc dostarczona na tłoki i korby musi być większa dla superchargera.

Nie ma takiej możliwości, aby przy takiej samej mocy na kołach czy nawet mierzonej na wale silnik z supercharger miał takie same obciążenie jak z turbo.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: rick » 2013-03-13, 03:39

Powodem Ja dołączył jest dlatego pytanie było użyć kute. powiedziałem, że ​​tak, ponad 550hp użyłbym kute. To pozwoli Ci dodać mocy później bezpiecznie. Ja Chcę 500KM z mojego 4.6 i mam kute.

550 jest na kole zamachowym. Jeśli spojrzeć na Forda, każdy silnik ponad 440KM na kole zamachowym, ma kute. Nie mówią, jeśli używasz turbo, supercharger itd, to nie ma znaczenia.

Nigdzie nie mogę znaleźć różnicy między turbo lub supercharger i moc. Zawsze jest tylko nad XXXHP to sie przełamie
http://www.hotrod.com/techarticles/gene ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustang50magazine.com/techar ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.badasscars.com/index.cfm/pag ... prd109.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.whyhighend.com/turbo-vs-supercharger.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jakie części używać? Ja bym zawsze używal kute z boost, bez względu czy turbo lub supercharger



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Koral » 2013-03-13, 08:36

caniggia pisze:supercharger zjada nawet do 100hp, i to jest właśnie to 'zjadanie'.
zaciekawilo mnie to stwierdzenie.. czyli przy takim samym cisnieniu doladowania powiedzmy boost 15Psi auto doladowane turbina bedzie mialo wieksza moc niz to z superchargerem?

rozumeim ze chodzi o strate jaka kompresor powoduje obciazajac silnik,w sumie jedyna wada kompresora, zwieksza mase z przodu i obciaza silnik, ale nie myslalem ze az 100KM.. myslalem ze max 5%, nie wiem czy nawet procharger nei reklamowal si emneijszymi stratami rzedu 1-2%..

turbo z kolei nie ma takich strat bo wykorzystuje spaliny, natomoast grzeje si eod nich bardzo wiec wymusza obieg powietrza przez intercooler i tu slyszalem tez opinie ze taki obieg tez powoduje spadek mocy w stosunku do przypadku gdy powietrze leci bezposrednio do silnika..

do tego trzebaby porownac awaryjnosc turbiny w stosunku do kompresora, przydalby sie taki temat "za i przeciw", bo ja na ta chwile jestem za kompresorem ze wzgledu na prostsza obsluge i montaz, ale do silnika V8 zawsze pasowaly mi dwie nieduze turbiny, tylko problematyka, awaryjnosc i skomplikowanosc "uturbiania" zneichecala mnie i kierowala raczej ku kompresorowi..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2013-03-13, 08:39

rick pisze:
Nigdzie nie mogę znaleźć różnicy między turbo lub supercharger i moc. Zawsze jest tylko nad XXXHP

jakie części używać? Ja bym zawsze używal kute z boost, bez względu czy turbo lub supercharger
Wiadomo, każdy by chciał kute, ale nie zawsze jest kasa.
Ostatnio zmieniony 2013-03-13, 10:36 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”