Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2015-12-05, 15:15

Witam,

wiem, że auto nie na to forum ale silnik chyba ten sam mam nadzieję, że mogę napisać post w tym dziale i na tym forum może mi pomożecie:)

No to tak zakupiłem Explorera z 2006r świeżo co przyprowadziłem go z US auto jest z silnikiem 4.6 V8 3V 4x4. Z tydzień temu jadąc spokojnie na 6 biegu chciałem dodać delikatnie gazu i auto zaczęło strasznie trząść i przerywać zaczęła również migać kontrolka Check Engine auto zgasiłem po chwili odpaliłem Check Engine świecił się już na stałe ale problem przerywania pozostał. Auto zapina 5 pierwszych biegów bez problemu przy normalnym przyspieszaniu jak wrzuci na 6 bieg i jade spokojnie czy to 60 czy 80 czy 120km/h i chce delikatnie przyspieszyć bez redukowania biegu zaczyna nim strasznie telepać i trząść. Inna sprawa jest gdy od zera wciskam pedął w podłogę wtedy auto od pierwszego biegu strasznie szarpie strzela przerywa jak by nie chodził na wszystkie gary:/ Po podpięciu pod komputer wyskoczyła informacja wypadanie zapłonów check zostął skasowany od tamtego czasu jakeś 1,5 tygodnia nie zapalił się ponownie ale problem przerywania strzelania pozostał.

Auto przyjechało już ze zmeienionym dolotem K&N ze stożkiem.

W poniedziałek jestem umówiony na zmianę kompletu swiec przy okazji sprawdzone będzie ciśnienie może coś pomogą te swieczki.

Ma ktoś jakiś pomysł żebym nie musiał rozbierać połowy auta i nie kupować nie potrzebnie miliona części?

Dzięki za poświęcenie czasu na przeczytanie mojego posta i ewentualne sugestie

Pozdrawiam

Maciej



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: Rezor » 2015-12-05, 15:32

Rozumiem, że manual?
IMO Jak V8 strasznie "telepie" to problem z wysterowaniem zapłonu. Kiedyś pomyliłem kolejność zapłonu 2óch następujacych po sobie cylindrów i na niższych obrotach miał podobnie + strzelał z tłumika przy schodzeniu z obrotów.
1. Sprawdź kompresję
2. Wymień świece
3. Jeśli kompresja ok to i świece wymienione wciąż może nie chodzić albo gubić 1 cylinder. Nie wiem jak modular V8 zareaguje ale BEZPIECZNIE PRZEZ KOMBINERKI!! Na uruchomionym silniku odpinaj na chwilę po kolei wszystkie kable zapłonowe. Jeśli na którymś nie będzie różnicy znaczy, że tam należy szukać problemu
4. Program może być zmieniony? Co tankujesz?

Co do pkt. 4 jeśli masz zmieniony program to pkt 3 może nie wiele dać. Możesz mieć zbyt ubogą mieszankę albo źle wysterowany zapłon i na wyższych prędkościach "gubi" cylinder.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2015-12-05, 15:41

Przepraszam zapomniałem dodać oczywiście automat 6- cio biegowy skrzynia 6r60. Tankuje 95. Nie mam zielonego pojęcia czy zmieniana była jakaś mapa czy coś w tym stylu, tak jak napisałem auto już przyjechało z US z takim dolotem.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: Rezor » 2015-12-05, 15:45

Jak bardzo telepie nie ryzykuj zniszczenia skrzyni i zlej, a potem zatankuj 98 może masz zmieniony program. Jak nie telepie zbytnio to wyjeźdź. Problem tylko na 6tym biegu? Może skrzynia dziabnięta :|

PS. Na szybko na forach explorera wspominają o niskiej jakości łożyskach. Począwszy od kół, na skrzyni kończąc.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2015-12-05, 16:03

Jak jeżdzę spokojnie i delikatnie to jest ok, jak na ostatnim biegu zaczyna przerywać i telepać to dodaję gazu rdukuje bieg i jest ok. Paliwa z US było na ostrej rezerwie tak więc powinno być ok zalałem go pod korek 2 razy ale na 95. Mówisz, że lepiej jak bym tankował mu 98? Nie nie wydaje mi się, żeby problem był tylko na 6 biegu, bo jak wcisnę mu kicka to juz strzela i prycha od pierwszego biegu. Mam w Bydgoszczy na prawdę ogarniętego mechanika od automatów przejechał się mówi, że skrzynka działa poprawnie, ale i tak w przyszłym tygodniu olej idzie do zmiany na Ravenola 6hp.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: Rezor » 2015-12-05, 18:40

Zalej 98. Jak masz program zmodyfikowany (o czym może świadczyć obecność stożka) to zwyczajnie spala Ci stukowo na 95.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
R0N1N
Forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: R0N1N » 2015-12-05, 19:12

Objawy, które opisujesz wskazują, moim zdaniem, na uszkodzone cewki lub wtyczki cewek. Miałem tak u siebie i dopiero przy bliższej inspekcji okazało się, że zatrzaski przy jednej czy dwóch cewkach były pęknięte, wtyczki trzymały się na słowo honoru i momentami traciły styk co skutkowało przerywaniem, nierówną pracą silnika i wściekłe płonącym Check Engine.



MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2015-12-05, 19:38

Rezor pisze:Zalej 98. Jak masz program zmodyfikowany (o czym może świadczyć obecność stożka) to zwyczajnie spala Ci stukowo na 95.
Spoko zaleję 98 jak wyjeżdzę tą 95 co mam jest pół kotła tak więc raz dwa jej nie będzie:D Zobaczymy czy będzie jakaś zmiana



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: swiadeka » 2015-12-05, 21:54

Popieram przedmowcow. To moga byc paliwo, swiece i cewki. To sprawdzic najprosciej i najtaniej.


Arek

MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2015-12-05, 22:09

Dzięki chłopaki w poniedziałek Exa wstawiam do mechanika i zobaczymy co wyjdzie. Dziękuję bardzo za wszelkie sugestie i rady. Dam znać co i jak w poniedziałek



MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2015-12-11, 22:39

Panowie jestem po wymianie kompletu świec, cewki sprawdzone działają. Filtr paliwa zmieniony, zmierzone ciśnienie paliwa pokazuje 2 bary jak dodam gazu spada nawet do 1.7 bara.....Czy to ciśnienie jest odpowiednie? Paliwo amerykańskie wyjeżdżone do 0 zatankowane 98 pod korek. W aucie nie przestaje pojawiać się check engine z informacja : zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa ( blok cyl 1 i 2 ) kody błędu: P0171 i P0174

Po wykasowaniu check'a auto jedzie 5 min 10 min pół godziny i check pojawia się ponownie. Auto jak jest zimne tak gdzieś przez pół godziny jedzie pięknie nie szarpie zmienia biegi płynnie, po pół godzinie masakra check szarpie przeciąga na każdym biegu nie reaguje na kicka:/ Olej w skrzyni zmieniony wczoraj na Ravenol 6Hp wymiana statyczna. Po zdjęciu miski skrzyni biegów olej czysty bez żadnych opiłków.

Mój mechanik w Bydgoszczy nie ma takiego kompa żeby się podłączyć pod skrzynię i ja przejrzeć czy pokazuje jakieś błędy.

Jakieś sugestie?

Dzięki

Maciej



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: swiadeka » 2015-12-12, 00:38

Zerknalem na neta. Pisza, ze przy tym bledzie, to moga byc: lewe powietrze, wtryski czy sonda padla. Zastanawiam sie nad tym stozkiem. Zalozenie takiego bez zmiany programu moze tworzyc takie problemy. Masz moze mozliwosc podlaczenia oryginalnego filtra? Ja mam chyba na strychu stary od mojego gt. Warto sprawdzic.

Poza tym moze trzeba wyczyscic nagar na przepustnicy? Co do cisnienia, to spada, gdy odpuszczasz gaz. Nawet do 1,7. Ale nie przy dodawaniu gazu. Jestes pewien, za spada cisnienie przy dodawaniu?


Arek

MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2015-12-12, 13:07

Po podłączeniu pod kompa sondy są ok, wtryski tak samo. Nie mam możliwości podmiany na oryginalną puchę musiałbym ją zakupić, na allegro facet ma jedną sztukę zastanawiam się czy jej nie kupić albo zamówię w US bo chcę też zakupić komplet cewek do niego.
Przepływomierz wyczyszczony pokazuje dobre odczyty na kompie, tak samo przepustnica wyczyszczona jak nowa.

Tak ciśnienie paliwa spada gdy dodaję gaz:/ Dziwna sprawa też się zdziwiliśmy.

Co do tego ciśnienia to nie jest ono za małe?

Chcemy kupić jakąś pompę gdzieś do 5 barów i wsadzić ją w bak zamiast mojej starej. Tak samo chcemy założyć komplet nowych cewek.

Jak trochę poszperałem po necie, to większość ma takie problemy przy walniętych cewkach. Objawy takie same jak u mnie, że podejrzewają najpierw skrzynię jakie sproblemy z konwerterem przerywanie przeciąganie i inne klocki. Po wymianie cewek problem znika może zmiana pomoże.

Mam też problem z tym, że chłopak nie ma rotundy lub innego kompa którym mógłby się połączyć ze skrzynką to wtedy byśmy mogli wykluczyć problemy ze skrzynią.



MaxiMike
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2013-05-11, 20:26
Model: Mustang 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czorny;)
Kontakt:

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: MaxiMike » 2016-02-14, 04:08

Dobra Panowie mały update:)

W Exie wymieniłem pompę paliwa na Walbro do 6 barów. Cewki zmienione świece też, filtr paliwa + regulator paliwa na listwie wszystko nowe. Auto nadal przerywa dławi się szarpie, wyskakują tylko 2 te same błędy " system to lean bank 1 i 2".

Dzisiaj odkryliśmy, że z tyłu kolektora ssącego przy głowicach gdzie jest sterowanie klapami? koklektora? Nie znam fachowej nzawy tej części, na zdjęciu zaznaczone są na czerwono po popsikaniu w to miejsce odczyty na kompie wariują auto dławi się praktycznie gaśnie. Ewidentnie w tym miejscu jest nieszczelnosć tzn w miejscu gdzie zamontowana jest ośka. I teraz zwracam się do Was z prośbą, bo do Explorera nie mogę tego znaleźć wyczytałem,że w Mustangu GT z silnikiem 4.6 V8 z lat 2005-2010 występuję coś takiego, ale teraz czy jest to integralna częśc kolektora czy można to zakupić osobno? Może ktoś ma i chciałby sprzedać?:)

Dzięki za pomoc!
Załączniki
s-l1600.jpg



Lafutrak
Posty: 1
Rejestracja: 2016-02-23, 12:25

Re: Explorer 4.6 V8 przerywa dławi się:/

Post autor: Lafutrak » 2016-02-23, 12:26

To na pewno wtryskiwacze do wymiany albo czyszczenia musisz ogarnąć to u mechanika miałem tak samo u siebie i pomogło czyszczenie zależy w jakim stanie są.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”