Ogólnie różne dziwne rzeczy zaczęły się ostatnio dziać z moją koninką, ale może po kolei.
Falowanie obrotów
Przeczytałem już na forum, że to kwestia wyczyszczenia przepustnicy, ale zastanawiam się czy nie powoduje to innych problemów jak niżej.
Palenie się świec
Kupiłem 2 lata temu komplet 8 sztuk nówki sztuki, Autolite (tylko takie były wtedy na Allegro), po spadku mocy i sprawdzeniu świec okazało się, że 3 z nich były spalone "na popiół". Większość osób z którymi rozmawiałem twierdzi, że powodem jest zbyt bogata mieszanka co powoduje wysoką temperaturę w bloku i stąd spalone świece.
Czy nie jest tak, że przepustnica może blokować dopływ powietrza i stąd za mało tlenu i stąd "bogactwo mieszanki" i powód palenia się świec?
Przez chwilę myślałem, że powodem spadku mocy są zapchane katalizatory i cofanie się spalin (ikonka check engine potrafiła migać przy wysokich obrotach, w instrukcji jest info, że to oznacza zbyt wysoką temperaturę katalizatorów). Jak otworzyliśmy rurę jedną i drugą (celem przewiercenia katalizatorów zanim kupiłbym nowe) okazało się, że katalizatory są puste, wypalone do zera. To też jakby świadczy o zbyt bogatej mieszance, a ta wskazuje na zbyt mało powietrza w układzie(?).
Odcięcie gazu i wspomagania W TRAKCIE JAZDY
Przytrafia mi się dosyć często i niestety raz mi taki numer wywinął na zakręcie i prawie zatrzymałem się na słupie. Zapala się ikonka klucza francuskiego (serwis), gaz przestaje reagować, wspomaganie kierownicy zostaje wyłączone, silnik nie gaśnie. Pomaga wyłączenie silnika i zapalenie go ponownie i mogę jechać dalej, ale generalnie wiem, że coś jest grubo zwalone. Z informacji, które z różnych źródeł udało mi się uzyskać, dowiedziałem się, że sondy, które są przed katalizatorami mają "umiejętność" odłączania gazu i wspomagania właśnie z powodu zbyt wysokiej temperatury spalin.
I teraz się zastanawiam czy wszystkie te problemy nie są powodowane przez jeden fakt - zbyt mało powietrza w układzie. A to powoduje zbyt bogatą mieszankę i dużo wyższą temperaturę w bloku (palenie świec) i temperaturę spalin (wypalenie się katalizatorów, odcinanie gazu przez lambdy). Mam plan przeczyszczenia przepustnicy i może wymiany filtra tylko zastanawiam się czy problem nie leży zupełnie w innej bajce.
Falujące obroty, palenie świec,odcięcie gazu i wspomagania
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Re: Falujące obroty, palenie świec,odcięcie gazu i wspomagan
Powinieneś sprawdzić mieszankę paliwo powietrze i będziesz wiedział co się dzieje.
Gdzie kupowałeś auto? czy masz coś pozmieniane w silniku w stosunku do fabryki?
Auto mogło być modyfikowane w stanach - do sprzedaży wrócił na stock ale mógł nie zmienić programu - to może też być przyczyna.
Właściwie to wszystko może tu być przyczyną bez poważnej diagnostyki komputerowej to szukanie trochę po omacku.
Gdzie kupowałeś auto? czy masz coś pozmieniane w silniku w stosunku do fabryki?
Auto mogło być modyfikowane w stanach - do sprzedaży wrócił na stock ale mógł nie zmienić programu - to może też być przyczyna.
Właściwie to wszystko może tu być przyczyną bez poważnej diagnostyki komputerowej to szukanie trochę po omacku.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Falujące obroty, palenie świec,odcięcie gazu i wspomagan
Wystarczy czasem np założyć stożek bez odpowiedniego programu aby mieć podobne efekty.
Jak kontrolka silnika mruga szybko, to znaczy wypadanie zapłonów, paliwo wylatuje nie spalone do katów, stąd ich brak.
Samochód ma przepływomierz, dopóki ten jest sprawny i nie ma poboru lewego powietrza, sondy sprawne, nie ma prawie możliwości aby skład mieszanki się nie zgadzał.
Skoro świece wypalone, to na 99% mieszanka jest zbyt uboga, nie zbyt bogata. Tak więc z głowicą może być już to samo co ze świecami.
Kluczyk serwisowy - najczęściej awaria przepustnicy - ale awaria tej nie ma wpływu na skład mieszanki.
Należy sprawdzić działanie wszystkich podzespołów po kolei, przepustnicę, sondy, przepływomierz, skład mieszanki sondą AFR, obowiązkowo kompresję, a najlepiej przed sprawdzaniem powyższych sprawdzić, czy jest w nim odpowiedni program.
Wynika, że masz tam kilka rzeczy na raz do zrobienia.
Jak kontrolka silnika mruga szybko, to znaczy wypadanie zapłonów, paliwo wylatuje nie spalone do katów, stąd ich brak.
Samochód ma przepływomierz, dopóki ten jest sprawny i nie ma poboru lewego powietrza, sondy sprawne, nie ma prawie możliwości aby skład mieszanki się nie zgadzał.
Skoro świece wypalone, to na 99% mieszanka jest zbyt uboga, nie zbyt bogata. Tak więc z głowicą może być już to samo co ze świecami.
Kluczyk serwisowy - najczęściej awaria przepustnicy - ale awaria tej nie ma wpływu na skład mieszanki.
Należy sprawdzić działanie wszystkich podzespołów po kolei, przepustnicę, sondy, przepływomierz, skład mieszanki sondą AFR, obowiązkowo kompresję, a najlepiej przed sprawdzaniem powyższych sprawdzić, czy jest w nim odpowiedni program.
Wynika, że masz tam kilka rzeczy na raz do zrobienia.
Re: Falujące obroty, palenie świec,odcięcie gazu i wspomagan
Jak sie świece topią to już masz poważny problem.
Tu juz żartów niema i forum ci nie pomoże.
Musisz dzialac szybko i wskazana jest dokładna diagnostyka silnika. Kazdy zaklad z hamownia w okolicy sprawdzi ci czy sklad mieszanki masz prawidlowy, i stwierdzi co zawiodlo.
..
Tu juz żartów niema i forum ci nie pomoże.
Musisz dzialac szybko i wskazana jest dokładna diagnostyka silnika. Kazdy zaklad z hamownia w okolicy sprawdzi ci czy sklad mieszanki masz prawidlowy, i stwierdzi co zawiodlo.
..