Stuki w zawieszeniu

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Gonsso
Młodszy Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2013-02-03, 11:26
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Kontakt:

Stuki w zawieszeniu

Post autor: Gonsso » 2013-07-24, 08:23

Witam
Mam pytanie odnośnie hałaśliwości przedniego zawieszenia w Mustangu.
Na początku zaznacze, że nie mialem nigdy okazji jechać jakimkolwiek innym Stangiem poza moim. Wcześniej mialem tez tylko europejskie wyroby motoryzacyjne. ale do rzeczy.
Zawieszenie stuka.
Zacząłem wiec wymieniać poszczególne elementy które wydawało mi sie że powinny byc odpowiedzialne za stuki a były to:
- koncówki drążków kierowniczych
- łączniki stabilizatora
- gumy stabilizatora
- koncówki wachaczy
I nadal stuka tak samo a nawet głośniej bo kupiłem nowe opony.
Co jeszcze mogę wymienić aby było ciszej a może ten typ tak ma?
Aha byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi cytuje" tu wszędzie jest beton nie ma zadnych luzów" amortyzatory sprawne w 80%.
Kolega caniggia jak u niego bylem sugerował ze mogą to być górne poduszki amortyzatora te w kielichu wymontowałem sprawdziłem i tam żadnych luzów nie ma.
Jakieś sugestie??
Pozdro



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Macc » 2013-07-24, 08:26

możesz mieć luz na przekładni kierowniczej ale nie ma co gdybać tylko udaj się do innego majstra :)



Gonsso
Młodszy Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2013-02-03, 11:26
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Gonsso » 2013-07-24, 08:37

Przekładnia też sprawdzona i niestety to nie to.
Już myślałem żeby tam kamere GoPro zamontować jak nie dojde gdzie to stuka :)



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: stang67 » 2013-07-24, 10:30

Podjedź na stację kontroli i niech Ci go na szarpak dadzą :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: caniggia » 2013-07-24, 12:59

Te konie tak mają, jak wszystko jest ciasne i nie ma luzów a stuka, to musisz z tym żyć:)

Stukają wtedy górne łożyska amortyzatorów, nawet jak są nowe i ciasne, sporadycznie da się trafić takie które nie stukają.
Spowodowane to jest gumą użytą do odbojnika jak i beznadziejną konstrukcją. Te z GT500 są twardsze, stukają jeszcze bardziej.
Ford wypuścił nowe wersje jakiś czas temu (TSB), nie stukają niby, ale u mnie stukały.

Mniej stuka gdy mamy założone wzmocnienie górne między kielichami, wzmocnienie dolne jak w kabriolecie.

Kabriolety nie stukają :P



Gonsso
Młodszy Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2013-02-03, 11:26
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Gonsso » 2013-07-24, 14:03

Kurcze szkoda, że sie wtedy jak robiłeś mi światła nie przejechałeś i nie posłuchałeś tego pukania, byłbym spokojniejszy. No ale z wiadomej przyczyny lekkiego niedomagania łapy silnika nie było to możliwe. :( Nawiasem mówiąc już wszystko jest ok.
No trudno jeśli ma to pukać to niech puka.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: pudel » 2013-07-24, 14:11

Chyba żeby cały wóźek spróbować dokręcić tak jak Yoda opisywał. Wielu osobom to pomogło.


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Gonsso
Młodszy Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2013-02-03, 11:26
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Gonsso » 2013-08-17, 14:41

Nie ma to jednak jak samemu sie wejdzie pod auto i zdiagnozuje przyczyne. Tak jak mowil canigga mam do wymiany poduszki/łożyska trzymające na górze amortyzator. Są na allegro dostępne takowe ale sprzedawca powiedzial mi, ze on ma do rocznika 2008-2010 i ponoć nie pasuja one do 2005-2007.
Ma ktoś może doświadczenie z wymianą tego typu elementu w roczniku 2005-07?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: caniggia » 2013-08-17, 15:01

Take same są z mojej wiedzy.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: empi1955 » 2013-08-17, 16:29

No właśnie. Podobno nie pasują. Albo rzeczywiście tak jest, albo to tylko sprytny marketing sprzedawcy. Będę wiedział na bank w poniedziałek, bo wymieniam komplety (amortyzatory + poduszki). Kupiłem w zestawie. Nie chciałem ryzykować. Przyjrzę się, przymierzę. Sam jestem ciekaw.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: caniggia » 2013-08-17, 17:50

Co chwilę wychodziły nowsze wersje, akr dopiero 2010 ma inne, ale też da się założyć z tulejkami.



Talent
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Talent » 2013-08-17, 18:21

U mnie zaczęło się podobne stukanie. Ktoś mógłby się tym zająć lub dać kontakt tak, abym na własną rękę części nie musiał szukać? Albo do Mirmala zadzwonię po weekendzie, może czas znajdzie.. irytująca sprawa :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: caniggia » 2013-08-17, 18:28

Odnośnie łożysk amortyzatora napisałem gdzieś w temacie o zawieszeniu ford racing jakie są najnowsze najmocniejsze, jakie ford wypuścił jako tsb. Btw też stukają.



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Bolek » 2013-08-17, 18:35

Ja wymieniałem na najtańsze jakie były swego czasu dostępne na rockauto.com i stuki ustały.



Gonsso
Młodszy Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2013-02-03, 11:26
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Gonsso » 2013-08-17, 18:38

Wlasnie sie przejechalem rocznikiem 2009, z przebiegiem 45000, absolutna cisza, mój w porównaniu z nim to jakbym wozem drabiniastym jechal tak stuka.
Po weekendzie zamawiam zobaczymy czy bedzie ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”