Świece

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-03-22, 19:48

Kupiłem ostatnio pastę miedzianą przynajmniej tak mi się wydawało do świec ale teraz gdy przyszło do domu okazało się że jest to Spray Ceramiczny

http://www.allegro.pl/item917795281_sma ... h_crc.html

i teraz nie wiem czy mogę tego użyć niby pisze że do świec żarowych i zapłonowych ale jakoś to do mnie nie przemawia kto się zna?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Homeboy27
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2010-05-07, 15:02
Model: mustang gt 2005
Silnik: V8 4.6

Post autor: Homeboy27 » 2010-05-10, 22:15

wiecie jak mozna wyciagnac swiece bez zdejmowania głowicy jak juz sie ułamała?



Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2010-05-10, 22:44

Jest gdzieś w tym temacie cały film instruktażowy o tym jak wykręcać świece i w razie problemów jak wyciągnąć tą osłonkę. Trzeba mieć specjalny klej i jakiś "pręt" żeby do niego przyłapać osłonkę i wtedy można ją wyciągnąć (jakoś tak) :)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Ukrecona Swieca

Post autor: AluStar » 2010-05-11, 06:10

viewtopic.php?t=91&highlight=swiece

Jakby ktoś był zainteresowany to filmik instruktażowy ‘zrób to sam’ kliknąć w pozycji 26
http://www.flatratetech.com/index.php?categoryid=4

http://www.fcsdchemicalsa...d/tsb/06152.pdf



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-05-11, 09:00

6pol pisze:Jest gdzieś w tym temacie cały film instruktażowy o tym jak wykręcać świece i w razie problemów jak wyciągnąć tą osłonkę. Trzeba mieć specjalny klej i jakiś "pręt" żeby do niego przyłapać osłonkę i wtedy można ją wyciągnąć (jakoś tak) :)
Jest specjalne urządzenie do wyciągania tej osłonki. Jest to nic innego jak odpowiedniej średnicy długi nagwintowany drut, który się w nią delikatnie wkręca a potem na zasadzie zaparcia o dopasowana tuleje wykręca śrubą zamontowana u góry. Dobry warsztat zrobi sobie takie urządzenie sam. Pamiętaj tylko żeby przed wyciąganiem zakleić jakoś dół tej osłonki żeby nie nasypały tam się paprochy albo opiłki - najlepiej jakimś gęstym smarem albo jakąś gumką - gąbkowy stoper do uszu jest tu dobrym rozwiązaniem :hyhy:

filmik - http://www.flatratetech.com/index.php?categoryid=4
Epizod nr 26


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Homeboy27
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2010-05-07, 15:02
Model: mustang gt 2005
Silnik: V8 4.6

Post autor: Homeboy27 » 2010-05-11, 14:09

w filmiku jest podane jak wykrecic sama oslonke ale nie ma sytuacji kiedy porcelana ze swiecy zostaje w oslonce,czy ktos zna sposob jak wyciagnac ta calosc?



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-05-11, 14:41

Homeboy27 pisze:w filmiku jest podane jak wykrecic sama oslonke ale nie ma sytuacji kiedy porcelana ze swiecy zostaje w oslonce,czy ktos zna sposob jak wyciagnac ta calosc?
Iglica powinna wyjść więc masz tam samą porcelankę z dziurą na przestrzał. Widziałem, że tam wkładają taki drut zagięty po przeciśnięciu robi się z tyłu haczyk/kotwiczka (zaleznie ile się tego przeciśnie) i łapie porcelanę. Wtedy leją tam penetratora, który rozpuszcza nagar i próbują całość wyrwać. Można by tez spróbować jakiś drut wkleić mocnym klejem i tak samo potem powoli wyrywać.
Jak iglica została no to kaplica - wtedy tylko rozbiórka. Jak porcelana się ukruszyła to również bo jak wpadnie coś do środka to będzie nieprzyjemnie. :kwasny:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Homeboy27
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2010-05-07, 15:02
Model: mustang gt 2005
Silnik: V8 4.6

Post autor: Homeboy27 » 2010-05-11, 23:08

jak ktos kiedys bedzie chcial wykrecic swiece ktora sie zerwala wraz z porcelana bez sciagania glowicy to zapraszam zapomnijcie o preparatorach i drutach z haczykiem bo to nie ma szans ale dzisiaj wykrecilem 3 zerwane swiece:)



Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Post autor: tomec » 2010-05-11, 23:17

najlepiej pewnie jakbys napisal stosowne "How To". mozesz komus zycie uratowac :)
(uniknie zawalu jak urwie swiece) ;)



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-05-12, 13:59

Homeboy27 pisze:jak ktos kiedys bedzie chcial wykrecic swiece ktora sie zerwala wraz z porcelana bez sciagania glowicy to zapraszam zapomnijcie o preparatorach i drutach z haczykiem bo to nie ma szans ale dzisiaj wykrecilem 3 zerwane swiece:)
Pisz dalej proszę.. :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Homeboy27
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2010-05-07, 15:02
Model: mustang gt 2005
Silnik: V8 4.6

Post autor: Homeboy27 » 2010-05-12, 14:16

porcelanka jak Ci sie urwie to jest mozliwosc delikatnego pukniecia w nia i wtedy wchodzi jakies 5 mm do srodka,jak z wierzchu Ci sie ubije to odrazu wydmuchaj kompresorem,pamietajac o tym zeby zastawic wczesniej pozostale otwory,jak juz wejdzie Ci do srodka to wtedy musisz miec wykretak ktory trzeba zeszlifowac tak aby idealnie pasowal w otwor zeby dobrze sie wkrecil i zacial,pozniej oczywiscie robisz prosty klucz mniejwiecej taki jak na filmie instruktarzowym nr 26 i wykrecasz pozostalosc po swiecy od czasu do czasu dokrecajac luzujacy sie wykretak i wszystko wychodzi pieknie:)



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 399
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-07-13, 08:56

Pytanie do tych co wykręcali oryginalne świece - jakiego penetratora uzywaliście przy wykręcaniu świec? Czegoś dostępnego na polskim rynku?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-07-13, 13:24

andronik pisze:Pytanie do tych co wykręcali oryginalne świece - jakiego penetratora uzywaliście przy wykręcaniu świec? Czegoś dostępnego na polskim rynku?
Ja zapuszczałem tym samym co przepustnice czyszczę. To od CarPlan'u.. Carboteur Cleaner coś tam czy jakoś ;)
Zalewałem świeczkę, czekałem aż się napije, bo coś tam gazowało :rotfl: a jako, że niemiałem czasu na ukręcenie świeczki to po ~5 miutach od zalania dopiero ciągnąłem kluczem, bardzo powoli, krótkie uciągi, czasem (w zależności od odczucia) dokręcałem ciut po czym znów odkręcałem.
Kręć powoli, rób przerwy by świeca się nienagrzewała od wykręcania z głowicy, bo wiadomo - metal puchnie ;)
Nie wiem czy ktoś wykręcał przy wiekszym przebiegu, przy największym jakim robiłem to przeszło 120 tyś. km ( na świecach już prawie elektrod niebyło :rotfl: )
Powodzenia, spokoju i cierpliwości przy zabawie :) Nizapomnij o smarze na nweo świeczki przed wkręceniem ich :)
Edit:
Jakbys pytał o wpływ tego penetratora na nagar na świecach..
Po wykręceniu śieczki, nagar znajdujący się na ściankach świecy ścierałem palcem jak kurz.. i ten czarny, i ten rudy.. zdawałoby się więc zatem, że zamierzony efekt /działanie było osiągane ;)


You can never have too much power, just not enough traction.

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 399
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-07-13, 15:50

Oo super, o to mi własnie chodziło. Mam zamiar odręcać to kluczem dynamometrycznym, czyli wszystko jak w instrukcji forda, tylko z tym penetratorem miałem watpliwości. Mam najechane lekko ponad 30 tyś mil, ale za to świece siedza tam już 5 lat wiec jestem cały os*rany przed tą operacją ... jakoś przez ostatnie 2 lata nie miałem odwagi tego ruszyć, aż do teraz ... :|
Ostatnio zmieniony 2010-07-14, 07:41 przez andronik, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 399
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-08-07, 20:10

Dzisiaj wymieniłem świece - wyszły wszystkie :viva: :viva: jednak tak łatwo nie było. Robilem to sam, powoli - każda świeca zajeła mi chyba 15 min. Najważniejsze że problem mam już rozwiązany. Teraz tylko regularna konserwacja i będzie dobrze.

Dla tych co dopiero maja to w planach, film instruktażowy (ten sam co tutaj http://www.flatratetech.com/index.php?categoryid=4 nr 26, tylko w wygodniejszej wersji)

http://w921.wrzuta.pl/film/2WQ4SMLI4AL/tech26_250k

Lub wersja offline:
http://rapidshare.com/files/411619486/Tech26_250k.avi


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”