KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

porady dla kupujących Mustanga I generacji

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

RAFAŁ76
Posty: 5
Rejestracja: 2014-12-23, 19:31

KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: RAFAŁ76 » 2014-12-23, 20:03

witam,po wielu latach <dojrzewania<myślę że przyszedł czas na klasyka ,MUSTANG to słowo przewija sie w moich myślach już od dawna .Zaczynam przygodę z mustangiem i zbieram informacje co najlepiej kupić ,właściwie co to wiem FORD MUSTANG rocznik 65-67 i tyle ,a teraz z jakim silnikiem?z jaką skrzynią biegów?szukam na razie w Europie ale postaram się poruszyć znajomych w USA,nie wiem z kąt lepiej sie opłaci sprowadzić .Naczytałem się wiele i jedno wiem że szukać coś zbliżonego do oryginału ,proszę wszystkich o dobre rady bo to nie prosta sprawa ,teraz jeżdżę audi TT ,Z ksyków miałem garbusa z 72 roku ale zawsze jak widziałem znaczek KONIA na grilu to patrzyłem z zazdrością a dźwięk V 8 to melodia ,prosze o jakieś wskazówki RAFAŁ



Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: Tomasz78 » 2014-12-23, 23:04

Najpierw trzeba poczytać ;)

Np. Tu :
viewtopic.php?t=1234" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu:
viewtopic.php?t=1244" onclick="window.open(this.href);return false;

I tu:

viewtopic.php?t=309" onclick="window.open(this.href);return false;


Generalnie - masz kilka sztuk w Polsce, pytanie czy szukasz do kompletnej renowacji, nieduzego remontu czy zrobiona "lalke" ;)

Tak w pigułce :

Do każdej pozycji musisz dopasować inny budżet - zaczynasz od 20-25 tys poprzez 45-55 tys a kończysz ...właściwie nie ma limitu :D ale dorze zrobione Coupe z lat 65-67 w ktore nie bedziesz musiał inwestować znajdziesz w okolicach 85-100 tys.

Porządna renowacja z częściami to koszt min. 50 tys, remont troche taniej...

Fastback - to jak poczytasz zupełnie inna para kaloszy :hyhy: tu przygodę zaczynasz od 40-50 tys a kończysz...min.120 tys., przy czym 65-66 bedzie ciut tańsze niz 67... ;)

Sprowadzenie ze Stanów to rozsądna opcja , chociaż tam tez juz znają wartosc Mustanga i cieżko dostać cos za małe pieniądze... No i pamiętaj o kosztach sprowadzenia, opłatach itp ( razem min. 10 tys sie nazbiera) oraz fakcie iz często kupujesz kota w worku- raczej marne szanse by ktoś to dokładnie obejrzał, zbadał itp.

Wiec czasami to co masz na miejscu za 20 tys jest nieglupia opcja... ;)

Z częściami - bez problemu, wsZystko jest dostępne, kwestia poczekania kilku tygodni..

Poza tym pytaj, węsz, szukaj...czasem trafia sie okazja ;)

No i pisz listy do Mikolaja :rotfl: okres dobry, moze wysłucha... :hyhy:

Pozdrawiam WesoloSwiatecznie,


HowHowHow...

Tomasz



RAFAŁ76
Posty: 5
Rejestracja: 2014-12-23, 19:31

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: RAFAŁ76 » 2014-12-24, 15:36

dziękuje za szbki odzew ,co do kosztów spodziewam sie że to nie garbus i wszystko kosztuje trzy razy więcej ale auto to inna liga,są święta więc na razie szukanie odkładam na bok i zagłębiam sie w temacie Mustanga ,jeśli ktoś morze to proszę napisać jeszcze jakie są koszty utrzymania ,nie myśle juz o naprawach ale ile kosztują opłaty OC ,ile pali taka V8 ,i jeśli ktoś by wiedział lub widział coś ciekawego do sprzedania lub sam miał to z góry dziękuje za informacje ,czekam na odpowiedz od chłopaka z Piotrkowa tryb.,miał i nie sprzedał podobno fajnego MUSTANGA ,jesli sie odezwie to podam link do ogłoszenia i będe błagał o porade ,nie chciałbym sie wpakować na mine jak przy garbusie (kolega doradził kupić kompletnego wraka byle z papierami,dwa lata składałem i gromadziłem części żeby go złożyć i doprowadzić ,jak skończyłem to go po prostu miałem dosyć i teraz ktoś inny sie nim buja)dlatego wolałbym kupić coś co będzie jeżdziło a zostanie dłubanie i naprawy bieżące.
OK WYSTARCZY TYCH WYWODÓW ,WSZYSTKIM ŻYCZĘ WIATRU WE WŁOSACH NA MUSTANGU :P



RAFAŁ76
Posty: 5
Rejestracja: 2014-12-23, 19:31

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: RAFAŁ76 » 2014-12-25, 22:15

WITAM WSZYSTKICH ,WIEM ŻE MAMY ŚWIĘTA ALE JESZCZE JEDNA PROŚBA ,RODZINA WRACA DO DOMU PO ŚWIĘTACH CZYLI DO USA -KALIFORNIA ,PROSZE O PODPOWIEDZ CZEGO MAJĄ SZUKAĆ DLA MNIE ,JAKI ROCZNIK 65 ? CZY 67?
KTÓRY SILNIK V8 CZY MNIEJSZY
JAKA SKRZYNIA BIEGÓW? ITD
Z GÓRY DZIĘKUJE RAFAŁ



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: marcinp » 2014-12-26, 01:15

Witamy kolejnego wkręconego!
Pytałeś o koszty eksploatacji:
OC - pomijalne, jak będziesz miał zarejestrowane na zabytek i "staniesz" się członkiem np. PZM to za rok zapłacisz 200-250 zł.
Koszty paliwa, to zależy jak będziesz jeździł - mi w trasie przy spokojnej jeździe pali 13-16l, ale w mieście przy odrobienie zabawy potrafi i 30l;)
Jak już będziesz miał odrestaurowany samochód to koszty eksploatacji niewiele się różnią od użytkowania innego "codziennego" samochodu.

Czy 65 czy 67 musisz sam zdecydować - jest sporo różnic i to moim zdaniem kwestia tego co się komu podoba. Tu trudno doradzać, ja mam 66 i jest piękny.
Silnik - V8 - żebyś później nie żałował jak pojedziesz na zlot i posłuchasz innych V8.

Pozostałe info podał Ci Tomasz78 jak na tacy.
Powodzenia w poszukiwaniach.

P.S. wyłącz Caps Lock jak piszesz posty.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: yoozeq » 2014-12-27, 12:37

marcinp pisze: Silnik - V8 - żebyś później nie żałował jak pojedziesz na zlot i posłuchasz innych V8.
Marcin byłem na dwóch zlotach i nigdy nie żałowałem że nie mam V8 to raczej inni dziwili się jak fajnie może chodzić rzędówka :) To tak na marginesie. No ale co kto lubi.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: Piotrek86skc » 2014-12-27, 13:38

Hej
http://otomoto.pl/ford-mustang-C34711518.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja mam na sprzedaż coupe z 66. Przy obecnym kursie dolara uważam, że oferta godna uwagi.



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: simontlc » 2014-12-27, 20:55

yoozeq pisze:
marcinp pisze: Silnik - V8 - żebyś później nie żałował jak pojedziesz na zlot i posłuchasz innych V8.
Marcin byłem na dwóch zlotach i nigdy nie żałowałem że nie mam V8 to raczej inni dziwili się jak fajnie może chodzić rzędówka :) To tak na marginesie. No ale co kto lubi.
Brawo marcin cieta riposta :)


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: Piotrek86skc » 2014-12-27, 22:32

No ale marcin ma specjalny kolektor, który łapie 3 cylindry w jedną rurę i 3 w drugą;)



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: Piotrek86skc » 2014-12-27, 22:32

No ale marcin ma specjalny kolektor, który łapie 3 cylindry w jedną rurę i 3 w drugą;)



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: 6t07t » 2014-12-27, 22:59

Porządną 6-cylindrówkę dużo łatwiej znaleźć niż V8.
Niestety za V8 w dobrym stanie trzeba zapłacić w USA zwykle 2x więcej niż za I-6 w podobnym stanie.
200-I6 to dobry silnik ale... niedosyt do V8 mniejszy lub większy będzie.
Z racji lat teraz już większość mustangów w USA to jednak auta w kiepskim stanie, często tylko z błyszczącym lakierem.
Dobre egzemplarze są szybko wyłapywane i naprawdę coraz trudniej kupić dobrą sztukę.
Albo składak, albo ruina, albo jedno i drugie.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: CzyTyTez » 2014-12-31, 14:18

Możesz polować na quca również w Polsce.

Osobiście zanim kupiłem swojego rumaka przeglądałem każdego dnia gł. polskie oferty wśród których w ciągu roku trafiają się ze trzy bardzo dobre, czyli takie gdzie ktoś chce szybko sprzedać po rozsądnych pieniądzach. Bardzo często był/jest to quc w średnim stanie, czyli z 3m wyglądający przyzwoicie, jeżdżący, lecz z perspektywą do renowacji.
Z przykładów co było dla mnie dobrą ofertą to:
- quc z V8 i masą części do remontu za ok. 15k PLN (wystawiony kiedyś na forum)
- inne V8 w średnim stanie (czyli bez dziur, jeżdżące) za 30-50k PLN.
- `67 po dobrym remoncie za ok. 60k PLN, choć takie chodza zwykle 70-120 k PLN.
- na forum znajdziesz też masę ludzi (np. Bujala), którzy profesjonalnie zajmują się sprowadzaniem fajnych dyliżansów na zamówienie z USA, gdzie za ok. $10k już coś znajdziesz (jak poszukasz na forum znajdziesz nawet zrobiony kiedyś przeze mnie prosty arkusz do kalkulacji kosztów sprowadzenia autka różnymi drogami)

Jeżeli chodzi o roczniki to najwięcej jest `66 i te są najtańsze, choć różnice niewielkie. Tutaj co komu bardziej leży (wygląd to przede wszystkim przedni grill i zadek), jednym klasyczny wygląd 64 1/2 - 66, innym nieco bardziej muskularny wygląd 67-68, a jest też i spora rzesza wyznawców nieco bardziej nowoczesnych 69-70.
Mnie urzekł krzyż na przednim grillu, wloty na masce i listwa na tylnej klapie bagażnika rocznika `67 :)

Powodzenia, goń marzenia ;)



RAFAŁ76
Posty: 5
Rejestracja: 2014-12-23, 19:31

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: RAFAŁ76 » 2015-01-01, 14:17

dziękuje za podpowiedzi ,szukam węszę itd na razie bez skutku :(
jestem ze świętokrzyskiego ,mam pytanie ,jeśli ktoś by sie zgodził pokazać swoje auto,porozmawiać ,doradzić to chętnie dojade i zobacze i posłucham,strasznie trudno szukać czegoś co widziałem tylko na filmikach i fotkach,na żywo rozmowa to zawsze inne doświadczenia(zapłace oczywiście za stracony czas itd)jeśli jest ktoś kto może lub chce sie podzielić swoją wiedzą to prosze o kontakt ,i szukam nadal więc jak by ktoś wiedział o czymś ciekawym to z góry dziękuje



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: CzyTyTez » 2015-01-01, 17:53

RAFAŁ76 pisze:dziękuje za podpowiedzi ,szukam węszę itd na razie bez skutku :(
jestem ze świętokrzyskiego ,mam pytanie ,jeśli ktoś by sie zgodził pokazać swoje auto,porozmawiać ,doradzić to chętnie dojade i zobacze i posłucham,strasznie trudno szukać czegoś co widziałem tylko na filmikach i fotkach,na żywo rozmowa to zawsze inne doświadczenia(zapłace oczywiście za stracony czas itd)jeśli jest ktoś kto może lub chce sie podzielić swoją wiedzą to prosze o kontakt ,i szukam nadal więc jak by ktoś wiedział o czymś ciekawym to z góry dziękuje
Moja wiedza o mustangach w stosunku do wiedzy pozostałych forumowiczów jest co najmniej skromna, ale uczę się :)
p.s. z NPD wysyłają dość przyjemne katalogi :)

Jeżeli Ci się chce możesz wpaść do Krosna i zobaczyć co ja nabyłem i z jakimi mankamentami. Wkrótce zresztą będą zdjęcia, gdyż w tym miesiącu idzie do remontu.

Galeria:
viewtopic.php?f=80&t=7785&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
a w niej swego rodzaju zdjęcie l'instant décisif, którego bohaterem był m.in. mój quc ;)



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: KUPUJE PIERWSZEGO KLASYKA ,POMOCY

Post autor: Piotrek86skc » 2015-01-02, 11:35

Erte to pomóż mi wycenić mojego bo ja już nie wiem. Żeby przyprowadzić "cokolwiek" to trzeba dać z 30tysi. Przecież sam transport to kilka tysięcy. Kolega może kupić sobie mustanga w takim stanie jak mój gdy go sprowadzałem czyli około 44k, ale i tak będzie trzeba wydać z 20-30koła na porobienie różnych rzeczy a to jeszcze nie uwzględnia malowania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „20 kupowanie samochodu”