Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

nasze modyfikacje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: AluStar » 2012-07-16, 13:14

To jest najprostszy sposob poprawy zawiasu - wg mnie trzeb azrobic = Panhard Rod, Trancion Bar,
Panhard Rod - nie wyeliminuje ruchow mostu. Ale to jajtanszy sposob .
trzeba takze o tym pomyslec - Watts Link - A jest tych rozwiazan mnustwo .
Murah widziales jak moze wahacze krzywic .
Obrazek

tez mozna podpatrzec tu http://www.timskelton.com/lightning/rac ... n_bars.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-16, 13:51

Tak, to fakt - pijesz do tego co mi sie przytrafiło w Ułężu;)
Trochę za mały miałem prześwit między śrubą regulującą napięcie drążka i resorem, dodatkowo zapomniałem zwiększyć naprężenie tego drążka przed jazdą po tak przyczepnym torze (na poliuretanie) i w efekcie wahacz sie skrzywił. Po dociśnięciu już było OK ale powinienem jeszcze poprawić prześwit bo na tak przyczepnej nawierzchni jak w Ułężu problem może się pojawić znowu.
A co do animacji to Maier Racing robi resory mocno niesymetryczne, wzmocnione w przedniej części, żeby efekt wykrzywiania resora nie byl tak widoczny. Ale bez dodatkowego wahacza podłużnego i tak nie daje rady. Watts link też fajne rozwiązanie, moim zdaniem jego zalety ujawnią sie dopiero przy dużych wychyleniach - np. w jezdzie terenowej.


muarah

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: 6t07t » 2012-07-16, 15:10

Panhard przy resorach będzie powodował niekorzystne zjawisko preciążania miejsc mocowania i przestawiania wieszaków resorów na boki przy ruchu zawieszenia. Watts generuje sporo dodatkowej masy do auta i jest skomplikowany więc zwielokratnia miejsca powstawania luzów. A do terenu to już się wcale nie nadaje, wierzcie mi ;)
Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest górny wahacz "A" co w połączeniu z drążkami wzdłużnymi "traction bars" może dać fajny efekt.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: AluStar » 2012-07-16, 17:34

Gorny wahacz jest niekorzystny przy obnizeniu powyzej 2" a tu takie moze byc stosowane .
Wots link do terenu to juz wogle sie nie nadaje.
Ale ilu nas tyle pomyslow. Mozemy isc profesjonalnie a i mozemy sami wyspawac cos z rurek, ( co nie znaczy ze bedzie zle )



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: 6t07t » 2012-07-16, 17:43

Tylko, że tu nie bedzie przypadku obnizania a budowa stanu wyjsciowego od nowa i punkty mocowania górnego "A" wahacza można dobrać tak aby zachować odpowiednie warunki pracy razem z drążkami wzdłużnymi. Właściwie to resory też można wyeliminować i zamiast nich i amortyzatorów dać coilover-y ale to już dalekie odejście od pierwotnej konstrukcji.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: AluStar » 2012-07-16, 17:46

Chyba ze tak - niewiedzialem w jakim stopniu projekt bedzie sie trzymal orginalu . Ale kazda uwaga cenna .



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-16, 18:08

Z tym terenem to na pewno macie rację, miałem na myśli to, że taka kompensacja jak w Watsie nie jest konieczna wtedy gdy bardzo sztywny zawias ugina się minimalnie.

Resor piórowy musi pozostać a panhard jest sprawdzony i nie powoduje poważniejszych problemów tego typu w moim dość ciężkim przecież samochodzie, może dlatego, że w wieszakach mam poliuretany a nie miękkie gumy. Trzeba na pewno zadbać o to, żeby tylny wieszak był jak najkrótszy.
Nawet Panhard nie jest dopuszczony przez FIA ale na tor w Poznaniu uważam, że trzeba go mieć.


muarah

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: rick » 2012-07-16, 19:18

dla tych, którzy lubią korzystać leaf spring tylne zawieszenie stylu słyszałeś o caltrac bars?

http://calvertracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.how-to-build-hotrods.com/traction-bars.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Szukałem, ale nie mogę znaleźć zdjęcia. Co Maier używa do przedniego zawieszenia?



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-17, 00:24

Słyszałem o tym rozwiązaniu i mam je właśnie w moim mustangu. Zrobiłem to w Polsce na podstawie podobnych rysunków z internetu i pomiarów na moim samochodzie. Z tym, że po prau próbch zmodyfikowałem drążek dodając jeszcze absorber z poliuretanu, bez tego jest ok ale koła mają większą tendencję do ślizgania się przy starcie a taki absorber dodaję trochę elastyczości a dodatkowo można regulować napięcie drążka i resora.


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-17, 00:29

Maier stosuje sztywniejsze sprężyny, wahacze prawie seryjne, robi tylko shelby drop, sztywny amortyzator i pogrubiony stabilizator, to wszystko o ile mi wiadomo. Kilka razy z nimi rozmawiałem gdy robiłem swój zawias i odradzali mi nawet stabilizator z tyłu do takiej weekendowej maszyny jak moja. Może nawet mają rację, że bez niego przyczepnoś jest ogólnie lepsza ale za to ze stabilizatorem na tyle lepiej się wchodzi w drift a więc jest trochę zabawniej;)


muarah

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: rick » 2012-07-17, 15:44

ok dzieki



Nolnejm
Posty: 5
Rejestracja: 2017-06-18, 23:41
Model: Boss
Silnik: inny V8
Kolor: żółty

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: Nolnejm » 2018-10-07, 16:40

Hej

Na pewno zestaw Maier Racing jest godny polecenia , chociaż ceny na ich stronie powalają na kolana :/

... jeszcze nie testowane na torze ale trzymanie drogi ma mistrzowskie , wszystko sztywno ... auto nie " pływa " ... duży plus za komfort jazdy



Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2018-10-08, 21:33

Mogę potwierdzić, mam sporo ich części w podwoziu mojego klasyka z 1970r + maskę, która tez jest super - bardzo lekka, trwała i jeszcze nikt nikt zorientował się, ze to nie oryginał.. wszystko dobrze się spisuje choć oceniam, ze bardziej to jest na tor niż w dalszą drogę.
Nolneim, czy wybierasz się moze klasykiem na tor?


muarah

Nolnejm
Posty: 5
Rejestracja: 2017-06-18, 23:41
Model: Boss
Silnik: inny V8
Kolor: żółty

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: Nolnejm » 2018-10-13, 22:13

... na pewno TAK !! , tylko kwestia kiedy auto będzie poskładane



ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”