SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

nasze modyfikacje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
HILTI
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-07, 12:16

SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: HILTI » 2012-11-04, 20:37

Zapewne jest kilka osób, które interesują się możliwością użycia V8 5.0 (Coyote) w nadwoziu pierwszej generacji Mustang-a.
Temat jest dość świeży i obecnie nie ma jeszcze gotowych zestawów do swap.
Pojawiają się jednak już pierwsze samochody po przeszczepach.
Założyłem ten watek, aby umieszczać w nim filmy i materiały dotyczące tego typu zamiany.
Puryści na pewno będą zniesmaczeni, ale na pewno kilka osób będzie z zainteresowaniem tematem - ja należę do tego grona.

Sam swap jest problematyczny m.in ze względu na;
1. Małą ilość miejsca w komorze silnika (aby uzyskać więcej miejsca modyfikuje się przednie zawieszenie i wstawia inne panele w komorze silnika)
2. okład kierowniczy znajduje się w innej lokalizacji i koliduje z miską olejową
3. S197 przy 5.0 ma EPS - HPS nie ma zasilania
4. Elektronika dotycząca zarządzania silnikiem

Poniżej kilka filmów po zamianie (bądź w trakcie):
Projekt na SEMA:

[yt][/yt]

inne:


[yt][/yt]

Co sadzicie na temat takiej zamiany? Zapraszam do dyskusji :)

Koszt silnika to obecnie okolice 6500$.
Poinżej przykładowy link:
http://www.americanmuscle.com/coyote-crate-engine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 2012-11-15, 21:59 przez HILTI, łącznie zmieniany 1 raz.



hubi
Młodszy Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 2011-01-31, 17:57
Model: 1966
Silnik: inny V8
Kolor: niebieski

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: hubi » 2012-11-05, 00:05

Ja jestem w trakcie przeszczepu LS2 do mojego coupe 66. Zabawa trwa juz od prawie 2 lat. Problem z miejscem w komorze silnika to byl najmniejszy problem ... :)



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: ERTE » 2012-11-05, 01:25

nie jestem purystą ale...

wyglada jak frankenstein :D

za dużo plastiku



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: rick » 2012-11-05, 02:32

JA POPIERAM!!!!! :super: :super: :super: :super: :hurra: :hurra: :hurra:



Awatar użytkownika
HILTI
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-07, 12:16

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: HILTI » 2012-11-05, 20:07

Mi tam plastik nie przeszkadza - jak ktoś chce to może nie zakładać :)

Kilka nowych linków:
http://www.moddedmustangs.com/forums/classic-mustangs/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modularfords.com/f30/index3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilwood:
http://www.pro-touring.com/showthread.p ... Horse-quot" onclick="window.open(this.href);return false;

Niech się dzieje jak najwięcej, to będą łatwiej dostępne ułatwiacze :)

Hubi - gdzie można prześledzić Twoją historię walki?



hubi
Młodszy Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 2011-01-31, 17:57
Model: 1966
Silnik: inny V8
Kolor: niebieski

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: hubi » 2012-11-06, 01:45

HILTI pisze:
Hubi - gdzie można prześledzić Twoją historię walki?
Na razie nigdzie, bo ja jakiś skryty jestem ;)
Pochwalę się jak skończę :)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: rick » 2012-11-06, 04:53

masz to tez

http://www.fordracingpartsdirect.com/5_ ... s45103.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
HILTI
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-07, 12:16

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: HILTI » 2012-11-06, 20:30

hmm... Automat? Ja jestem zwolennikiem drążka - 6speed manual byłby idealny. Jest jakis problem, aby użyć stockową skrzynię manualną? (Poza tym, że sama w sobie nie jest najlepsza...)

Dla tych z głębokimi portfelami:
http://www.roadstershop.com/products/19 ... ng-chassis" onclick="window.open(this.href);return false;



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: rick » 2012-11-20, 06:40

http://blogs.mustangmonthly.com/6790984 ... te-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: rick » 2012-11-21, 16:23

czym więcej o tym myślę, to wygląda ze będę dawal nowego 5,0 w moim 67 Fastback lub inny fastback w przyszłości. ;)

Wiem, co niektórzy myślą o to :zly: :mad: :cenzura: :rozpacz: :zabawa: :zabawa:

4,6 co jest teraz, będe testować w moim '90 mustang, i sprzedam go



Awatar użytkownika
HILTI
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-07, 12:16

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: HILTI » 2012-12-03, 21:13

Rick,

A jakie rozwiązanie preferujesz odnośnie okładu kierowniczego? S197 ma EPS - zapewne punkty montażu są inne. Dodatkowo EPS potrzebuje informacje z CAN aby dostosować charakterystykę pracy do prędkości... Czy planujesz może bez wspomagania?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: rick » 2012-12-04, 07:35

mój samochód ma 95 Thunderbird rack and pinion. Jeśli wydajes dużo pieniędzy już, niech będzie nowoczesny i użyć rack and pinion. Elektroniczny jest za skomplikowane,a zysku nie wiele . Ale byłoby kool

cos jak

http://www.summitracing.com/search/Make ... roductName" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/tech-rack-an ... ion/a/154/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... -rpkit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.totalcontrolproducts.com/rack.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.heidts.com/heidts_mustang_ii ... ckage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fatmanfab.com/mustang.php" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: 6t07t » 2012-12-06, 09:22

Przekładnia listwowa jest po prostu precyzyjniejsza ze wzgledu na mniejszą ilość przegubów i połaczeń niz w układzie z drążkami.
Jej wadą jest natomiast mniejsza wytrzymałość i żywotność.
Zastosować można przekłądnię odpowiednio dobraną z dowolnego auta.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: rick » 2012-12-06, 20:52

Jeśli używasz z 4cyl Nissan rack and pinion do mustang z ciężkim silnikiem, to tak będziesz mieć wytrzymałości i trwałości problemów. Nie musze zmienić z żadnego z moich samochodów jeszcze, i mój Taurus ma 13 lat

trzeba rozumieć geometrię zawieszeń i łuków kołowych, zeby wiedzieć, dlaczego nie można wziąć od każdego samochodu i mieć bezpieczne. Jak by tak bylo, część Taurus byłby taki sam jak na mustang

Jeśli spojrzeć na mojego 67. Moje przednie i tylne zawieszenie, ja nic nie dotknął. Są tak jak Forda inżynierowie zaprojectowaly je. Nie rozumiem geometrii na tyle zeby dokonać modyfikacji



Awatar użytkownika
HILTI
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2012-02-07, 12:16

Re: SWAP Coyote 5.0 do Mustanga I generacji

Post autor: HILTI » 2012-12-15, 23:36

Rick,

Możesz może podać listę rzeczy, które chcesz zrobić w swoim stangu 67 dla restomoda (z lista zakupów :) )? Ciekawi mnie co dla siebie wybrałeś :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”