Hej,
Generalnie układ odpowietrza się sam, ale ja ci powiem jak ja to robiłem cały zeszły rok, dopóki ostatecznie nie wymieniłem obudowy termostatu, termostatu i korka od zbiorniczka wyrównawczego, co zakończyło wszelkie problemy z układem chłodzenia.
1) Otwierasz ogrzewanie na max
2) Nalewasz do zbiorniczka wyrównawczego płynu do max
3) Odpalasz samochód i grzejesz go uciskając co jakiś czas gruby wąż który idzie od obudowy termostatu do lewego górnego rogu chłodnicy
4) Masz pod ręką dodatkowe kilka litrów płynu i włożony lejek do zbiorniczka wyrównawczego i obserwujesz poziom płynu w zbiorniczku
5) Ten gruby wąż powinien być miękki i w pewnym momencie zrobić się gorący - wtedy otworzy się termostat
6) W tym samym momencie prawdopodobnie gwałtownie ubędzie ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym, więc od razu go dolej trochę poniżej minimum
7) Zakręć korek w zb.wyr. - upewnij się, że jest dobrze dokręcony.
8) Rozgrzej samochód do włączenia się wentylatora - poziom płynu w zbiorniczku nie powinien MOCNO się zmieniać - jeżeli mocno wzrasta (albo wywala płyn), to ciągle jest gdzieś powietrze albo gdzieś je łapie
9) Odstaw samochód na noc i następnego dnia sprawdź poziom - prawdopodobnie będziesz musiał trochę dolać (najlepiej nieco poniżej minimum)
10) Przez kolejne dni sprawdzaj poziom - przy gorącym silniku tuż przed włączeniem wentylatora (ok. 103st.) poziom może NIEZNACZNIE wrastać do środka pomiędzy min i max a następnie nieco opadać
Sprawdź jeszcze
ten wątek.