Witam, wszystko w temacie , jak mam odpowietrzyć układ chłodzenia w moim v6 2007 ??
Pilne !! Z góry dziękuje za odp.
odpowietrzenie układu
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: odpowietrzenie układu
Hej,
Generalnie układ odpowietrza się sam, ale ja ci powiem jak ja to robiłem cały zeszły rok, dopóki ostatecznie nie wymieniłem obudowy termostatu, termostatu i korka od zbiorniczka wyrównawczego, co zakończyło wszelkie problemy z układem chłodzenia.
1) Otwierasz ogrzewanie na max
2) Nalewasz do zbiorniczka wyrównawczego płynu do max
3) Odpalasz samochód i grzejesz go uciskając co jakiś czas gruby wąż który idzie od obudowy termostatu do lewego górnego rogu chłodnicy
4) Masz pod ręką dodatkowe kilka litrów płynu i włożony lejek do zbiorniczka wyrównawczego i obserwujesz poziom płynu w zbiorniczku
5) Ten gruby wąż powinien być miękki i w pewnym momencie zrobić się gorący - wtedy otworzy się termostat
6) W tym samym momencie prawdopodobnie gwałtownie ubędzie ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym, więc od razu go dolej trochę poniżej minimum
7) Zakręć korek w zb.wyr. - upewnij się, że jest dobrze dokręcony.
8) Rozgrzej samochód do włączenia się wentylatora - poziom płynu w zbiorniczku nie powinien MOCNO się zmieniać - jeżeli mocno wzrasta (albo wywala płyn), to ciągle jest gdzieś powietrze albo gdzieś je łapie
9) Odstaw samochód na noc i następnego dnia sprawdź poziom - prawdopodobnie będziesz musiał trochę dolać (najlepiej nieco poniżej minimum)
10) Przez kolejne dni sprawdzaj poziom - przy gorącym silniku tuż przed włączeniem wentylatora (ok. 103st.) poziom może NIEZNACZNIE wrastać do środka pomiędzy min i max a następnie nieco opadać
Sprawdź jeszcze ten wątek.
Generalnie układ odpowietrza się sam, ale ja ci powiem jak ja to robiłem cały zeszły rok, dopóki ostatecznie nie wymieniłem obudowy termostatu, termostatu i korka od zbiorniczka wyrównawczego, co zakończyło wszelkie problemy z układem chłodzenia.
1) Otwierasz ogrzewanie na max
2) Nalewasz do zbiorniczka wyrównawczego płynu do max
3) Odpalasz samochód i grzejesz go uciskając co jakiś czas gruby wąż który idzie od obudowy termostatu do lewego górnego rogu chłodnicy
4) Masz pod ręką dodatkowe kilka litrów płynu i włożony lejek do zbiorniczka wyrównawczego i obserwujesz poziom płynu w zbiorniczku
5) Ten gruby wąż powinien być miękki i w pewnym momencie zrobić się gorący - wtedy otworzy się termostat
6) W tym samym momencie prawdopodobnie gwałtownie ubędzie ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym, więc od razu go dolej trochę poniżej minimum
7) Zakręć korek w zb.wyr. - upewnij się, że jest dobrze dokręcony.
8) Rozgrzej samochód do włączenia się wentylatora - poziom płynu w zbiorniczku nie powinien MOCNO się zmieniać - jeżeli mocno wzrasta (albo wywala płyn), to ciągle jest gdzieś powietrze albo gdzieś je łapie
9) Odstaw samochód na noc i następnego dnia sprawdź poziom - prawdopodobnie będziesz musiał trochę dolać (najlepiej nieco poniżej minimum)
10) Przez kolejne dni sprawdzaj poziom - przy gorącym silniku tuż przed włączeniem wentylatora (ok. 103st.) poziom może NIEZNACZNIE wrastać do środka pomiędzy min i max a następnie nieco opadać
Sprawdź jeszcze ten wątek.
:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691