Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®

porady dla manuali

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
arkanosaurus2
Posty: 4
Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
Model: 2008 V6 manual
Silnik: V6 4.0
Kolor: Blue Vista
Lokalizacja:: Kraków
Stajnia: Stajnia Małopolska

Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®

Post autor: arkanosaurus2 » 2019-02-16, 00:28

Mam V6 2008 manual, od 2010 roku, czyli już 9 lat. Usłyszę każdy "dziwny dźwięk". W 2018 przy przebiegu 55 tys mil (88 tys km) sprzęgło zaczęło się ślizgać na 4-5 biegu na autostradzie, w mieście jeszcze było OK. Kupiłem nowe sprzęgło w rockauto: LUK 07202 Flywheel included; Slave Cylinder included; RepSet® (zestaw: koło zamachowe, sprzęgło, docisk, łożysko, wysprzęglik). Założyłem kilka dni temu i już na jeździe próbnej usłyszałem stuki i chrobotanie -> czyli "dziwne dźwięki".

Stuki słychać:
1. Na postoju, w okolicy 2000 RPM z wciśniętym sprzęgłem - bez biegu po szybkim dodaniu gazu (kopnięcie w gaz)
2. Na postoju, w okolicy 2000 RPM z wciśniętym sprzęgłem - na 1 lub 2 po szybkim dodaniu gazu (kopnięcie w gaz)
3. Na postoju, w okolicy 2000 RPM bez sprzęgła po szybkim dodaniu gazu (kopnięcie w gaz)
4. W czasie jazdy, na 1 biegu w okolicy 2000 RPM
5. W czasie jazdy, na 2 biegu w okolicy 2000 RPM

Stuków NIE SŁYCHAĆ:
1. Na postoju, od 800 do 3500 RPM przy wolnym i płynnym dodawaniu gazu (powyżej 3500 RPM nie testowałem)
2. Na postoju, od 800 do 3500 RPM na stałych obrotach (powyżej 3500 RPM nie testowałem)
3. W czasie jazdy, od 800 do 3500 RPM przy wolnym dodawaniu gazu (powyżej 3500 RPM nie testowałem)

Dotychczasowe pomysły na rozwiązanie problemu:
A1. SPRZĘGŁO: Powrót do starego oryginalnego koła zamachowego + nowe sprzęgło i docisk LUK'a -> docisk LUK'a nie wejdzie na koło zamachowe Forda (koło Forda ma ranty na końcu, koło LUK'a jest całkowicie płaskie)
A2. SPRZĘGŁO: Zwrot LUK'a do rockauto -> upłynął termin 30 dni od daty zakupu więc rockauto nie zwróci kasy, może wymienić sprzęgło na inny egzemplarz LUK'a -> nie mam pewności, że "nowe "nowe"" będzie lepsze od tego "nowego" co już mam
A3. SPRZĘGŁO: Zakup oryginalnego Ford'owego (sprzęgła, docisku, łożyska) i zamontowanie na starym (dobrym) oryginalnym kole zamachowym -> jeżeli stuki to nie problem sprzęgła, zostanę z dwoma sprzęgłami i nierozwiązanym problemem
A4. SPRZĘGŁO: Demontaż sprzęgła LUK'a i sprawdzenie wyważenia

B1. SILNIK: Łożysko na głównym wale silnika?

C1. DEMONTAŻ/MONTAŻ: Niedokręcone, przekręcone???


Chwilowo założyłem oryginalny, wytłumiony tłumik Mustanga, aby nie zagłuszać tych stuków dźwiękiem wydechu. Dla zainteresowanych i dociekliwych, umieszczam pliki dźwiękowe z jazdy testowej:



Ostatnio zmieniony 2019-03-17, 00:47 przez arkanosaurus2, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Bogumil1992
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2018-08-12, 22:17
Model: 2008 GT manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Stargard
Kontakt:

Re: Stuki po wymianie sprzęgła

Post autor: Bogumil1992 » 2019-02-17, 14:58

Zakładałeś sam czy mechanik zakładał?
Może nieprawidłowo założone koło zamachowe lub docisk sprzęgła, jakimś cudem nie jest wycentrowane czy coś?
Ewentualnie jest tak wykonane że ma delikatne bicia osiowe i promieniowe i wprawia tarczę sprzęgłom w drgania bo załapuje po jednej stronie i się musi dotrzeć. A sama tarcza sprzęgła nie odbija na bardzo dużą odległość i trochę załapuje.
Chyba że wielowypust tarczy sprzęgła ma za luźne pasowania i telepie.
Ewentualnie nowe sprzęgła a sprężynka już pękła, co przy ruszaniu będzie się objawiać telepaniem. :cisza:



arkanosaurus2
Posty: 4
Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
Model: 2008 V6 manual
Silnik: V6 4.0
Kolor: Blue Vista
Lokalizacja:: Kraków
Stajnia: Stajnia Małopolska

Re: Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®

Post autor: arkanosaurus2 » 2019-02-17, 21:33

Sprzęgło wymieniał mechanik Eskalara więc nie zakładam błędu montażu. To jest jakiś pomysł, bicie koła zamachowego, ale pewnie przy delikatnym dodawaniu gazu też by stukało a jest cisza.
Ostatnio zmieniony 2019-03-16, 15:18 przez arkanosaurus2, łącznie zmieniany 1 raz.



arkanosaurus2
Posty: 4
Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
Model: 2008 V6 manual
Silnik: V6 4.0
Kolor: Blue Vista
Lokalizacja:: Kraków
Stajnia: Stajnia Małopolska

Re: Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®

Post autor: arkanosaurus2 » 2019-03-13, 22:39

Dziennik naprawy i szukania przyczyny stuków:
13.02.2019 - wymiana oryginalnego zużytego sprzęgła na cywilny zamiennik - komplet LUK'a - 600zł
13.02.2019 - odbiór samochodu i zauważenie stuków na jeździe próbnej z mechanikiem
14.02.2019 - zdjęcie głośnego tłumika i założenie stockowego "cichego" - 50zł
15.02.2019 - pomysł wysłania koła zamachowego do sprawdzenia i ewentualnego wyważenia w CarForceOne Warszawa, rezygnacja ponieważ samochód rusza płynnie bez szarpania więc wstrzymałem wysyłkę
26.02.2019 - zlecenie sprawdzenia sprzęgła w innym warsztacie i powodu chrobotania (All Cars Service - Drewniana 8, Kraków). Diagnoza warsztatu: "sprzęgło dobrze założone, chrobocze skrzynia" - 400zł
28.02.2019 - powrót Mustanga do warsztatu, w którym wymieniono sprzęgło
13.03.2019 - pomysł Eskalara aby wrócić do oryginalnego sprzęgła, docisku, koła (na szczęście cały czas wożę w bagażniku) i sprawdzenie czy chrobotanie ustało czy dalej jest
14.03.2019 - dziś odebrałem samochód z warsztatu - po założeniu starego oryginalnego sprzęgła, docisku, tarczy, łożyska, wszystko wróciło do normy. Nie ma już stuków i chrobotania. Po oględzinach wyjętego sprzęgła LUK'a okazało się, że piasta łożyska tarczy sprzęgłowej działa niewłaściwie. Rusza się na wzdłuż i wszerz, wydając metaliczne stuki. Tarcza koła zamachowego ma ślady nierównomiernego "brania" (wkrótce dołączę zdjęcia) - 300zł
14.03.2019 - w drodze z warsztatu Eskalara, zajechałem do warsztatu All Cars Service - Drewniana 8, Kraków, w którym wcześniej zdiagnozowano usterkę skrzyni. Po pokazaniu sprzęgła LUK'a w bagażniku i stukającej piasty łożyska, Panowie przyznali, że tak nie powinno być. Poprosiłem o zwrot +400zł za nieprawidłową diagnozę, która mogła doprowadzić do "remontu" skrzyni. Właściciel warsztatu bez problemu zwrócił pieniądze. Wieki szacun za uczciwość i szczerość. Tylko nieliczne warsztaty zachowują się tak honorowo więc mimo wszystko polecam ich
14.03.2019 - Co teraz? Wracam do RockAuto ustalić sposób wymiany wadliwego sprzęgła. Pamiętajcie, żeby ogarnąć Urząd Celny aby nie płacić ponownie cła+VAT za nowe sprzęgło. Dam znać co i jak załatwiłem w tym temacie
16.03.2019 - Zdjęcia + video:


...cdn
Załączniki
Sprzęgło i koło.jpg



arkanosaurus2
Posty: 4
Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
Model: 2008 V6 manual
Silnik: V6 4.0
Kolor: Blue Vista
Lokalizacja:: Kraków
Stajnia: Stajnia Małopolska

Re: Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®

Post autor: arkanosaurus2 » 2019-08-12, 20:28

Zamknięcie tematu sprzęgła LUK'a... odesłałem do RockAuto pierwszy zestaw z wadliwym sprzęgłem (Pocztą Polską ekonomiczną, podzieliłem na 2 paczki ponieważ zestaw koło, docisk, sprzęgło, wysprzęglik nie mieścił się w limicie wagowym przesyłki). Kupiłem drugi identyczny zestaw LUK'a w RockAuto. Janusz zamontował mi i... stuki były dokładnie takie same albo i gorsze. Odesłałem do RockAuto drugi zestaw. Kupiłem oryginalny wysprzęglik i łożysko pilotowe z Forda. Stare oryginalne sprzęgło dałem do regeneracji z nabiciem okładzin LUK'a... Janusz zamontował mi to i hałasy ustały.

Jakby ktoś potrzebował wymiany sprzęgła w Krakowie, to Janusz od Eskalara po mojej historii ze sprzęgłem i 4-ro krotną wymianą jest już mistrzem i robi to z zamkniętymi oczami więc polecam :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „7. sprzęgło”