S197 GT automat - przełożenie 4,1

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: empi1955 » 2013-12-10, 01:04

Panowie , wiem że temat był wielokrotnie wałkowany zarówno tu jak i na forach USA. Ale w zasadzie nigdzie nie udało mi się trafić na krótki , sensowny opis odczuć zmian po przejściu z 3,31 (stockowe) na 4,1. Plusy i minusy tej zmiany, opinie użytkowników, typu: zmiana przyspieszenia,wzrost zużycia paliwa, spadek prędkości max. na poszczególnych biegach, komfort jazdy takim samochodem w użytkowaniu codziennym (jazda zderzak w zderzak- czyli miasto)/ trasa (30%/70%), wpływ takiej zmiany na obciążenia ASB . Noszę się z zamiarem takiej modyfikacji, ale nie jestem pewny czy "skórka jest warta wyprawki". Opinie typu : "jest super, na 3-cim biegu pali gumę", "głowę trzymaj na zagłówku bo inaczej będziesz miał siniaki" - nic mi nie dają. Chcę mieć samochód z lepszym niż stock przyspieszeniem i bezstressowym manewrem wyprzedzania przy prędkości rzędu 160 km/h, w przypadku "złośliwca", który podciągnie do 180 km/h, a dla mnie to będzie max. Auto ma być eksploatowane normalnie, a nie wyścigowo, czy 1/4 mili. Jeśli ktoś zechce się podzielić swoim doświadczeniem to miło. Jeśli wiecie gdzie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania to proszę pokierujcie mnie.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: sim » 2013-12-16, 03:20

O ile mnie pamięć nie myli Zaworek miał takie u siebie - zapytaj go :)



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: empi1955 » 2013-12-16, 14:39

Dzięki za podpowiedź. Ale on ma/ miał skrzynkę mechaniczną (stock przełożenie 3,55) a mnie chodzi o wrażenia w automacie. Ale zapytam.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: bart » 2013-12-16, 20:11

ja mam automat z 3,73 i jest ok, znacznie lepiej reaguje na gaz, zaraz po ruszeniu mam 2000 obrotow wiec zastanawiam sie czy kiedys isc w edelbrocka czy vortecha...... jeszcze nie wiem, obu sie lekko boje, edelbrock bedzie ogien odrazu a vortech chwile po starcie nawet wiekszy ogien.....

spalanie wzroslo powiedzmy o 10% choc do konca nie wiem bo nie wnikam. predkosc maksymalna, hmmmm w polsc trudno okreslic - za duzo radarow, dziur, policji, strazy wiejskiej, dronow i hu wie co jeszcze.
mam wrazenie ze jesli mialbym zostac N/A to 4,1 to jest to co bym chcial miec, wtedy wydech dolot i inne pierdoly, a ze pojde lekko dalej to chyba 3,73 jest maxem co jest do przyjecia :)

skrzynia nie szarpie, przy redukcji trzeba uwazac zwlaszcza w chlodniesze dni bo nawet przy 80 potrafi zerwac przyczepnosc........ nie wiem co ci jeszcze napisac ale tak jak w stanach pisza
dont fear the gear :)

pozdr
bart


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: caniggia » 2013-12-17, 16:07

Najprawdopodobniej nie ucierpisz na stracie prędkości max, bo pewnie i tak mocy braknie aby ją osiągnąć.
Zużycie w mieście może spaść, w trasie wzrosnąć, zależy od stylu jazdy.
A ogólnie, to jak zauważyłeś, wałkowane sporo razy.
Ja mam 3.73 w manualu, z turbo wcale nie narzekam.



Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: bart » 2013-12-17, 17:24

ja wlasnie mysle czy vortech czy edelbrock............ tylko narazie $$$$$ brakuje :(


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zaworek1
Forumowicz
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 10:43
Model: GT'06 Roush
Silnik: V8 4.6
Kolor: Screaming Yellow
Lokalizacja:: Szczecin

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: zaworek1 » 2013-12-18, 02:58

Powiem tak, mialem 4.1 od razu, nie wiem jaka roznica w spalaniu i predkosci max, ale moge powiedziec tyle, ze reagowal i jezdzil pieknie, spalanie 19-22 w miescie i max na autobahnie 297kph bo sie prosta skonczyla :P kazda zmiana jest dobra ;))



Awatar użytkownika
Lukask
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-02-20, 15:47
Model: 2005 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: Lukask » 2015-06-17, 21:14

Podepnę się, a seria GT 4,6 manual 2005 jakie ma przełożenie ?


Lukask Movie Projects
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: caniggia » 2015-06-17, 21:23

Zazwyczaj 3.55



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: empi1955 » 2015-06-17, 21:28

Lukask pisze:Podepnę się, a seria GT 4,6 manual 2005 jakie ma przełożenie ?
Było kilka postów wyżej. Std - 3,55, można było też zmówić opcję - 3,73.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: Dante. » 2015-06-17, 21:55

Jak sprawdzić co jest zamontowane skoro były 2 opcje?


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: Rezor » 2015-06-17, 22:01

Najszybciej znając przełożenia na poszczególnych biegach i zwyczajnie jadąć :)
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/predkosc-obrotowa/" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: Stachu_xjr » 2015-06-17, 22:04

Na deklu od mostu powinna by naklejka z info



Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: Dante. » 2015-06-17, 22:05

Naklejka jest nie do odczytania... Po VIN się nie dojdzie?


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: S197 GT automat - przełożenie 4,1

Post autor: empi1955 » 2015-06-17, 22:09

Dante. pisze:Jak sprawdzić co jest zamontowane skoro były 2 opcje?
Na obudowie mostu jest tabliczka znamionowa z oznaczoną wartością przełożenia. (wbrew pozorom bardzo trwała). Jeśli jej nie masz możesz spróbować poprzez: http://www.etis.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false; . wpisując w zakładce "pojazd" swój VIN. Wyświetli Ci się specyfikacja fabryczna Twojego auta.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”