Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Dante. » 2015-05-18, 23:45

Witajcie!

Tak mi dzisiaj przyszło na myśl... Skoro nasz nadworny tuner Cannigia oferuje także strojenie skrzyni automatycznej, a my sami jako użytkownicy mamy do dyspozycji "manualne" załączenie 3, 2 i 1 biegu, to mając odpowiednią wiedzę Pawła i zdolnego pana, który napisałby mały programik / zaprojektował płytkę drukowaną jesteśmy w stanie zrobić "overdrive" skrzyni i wymusić wrzucanie jednego z 5 biegów? To tylko moja hipoteza, ale generalnie dążę do tego, czy w naszych koniach dałoby się zrobić łopatki do zmiany biegów :D Głównie dla "bajeru", choć uważam że większa kontrola takim "Tiptroniciem" byłaby przydatna przy wyprzedzaniu lub na torze.

I jeszcze dwa pytania, automaty mają 5 biegów i lockup? Mamy skrzynie elektroniczne czy hydrauliczne? Mowa o rocznikach przed liftem i silnikach 4.0 i 4.6


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: arturkomorowski » 2015-05-19, 10:34

bez kombinowania:
http://www.americanmuscle.com/tci-ratch ... 509gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Rezor » 2015-05-19, 10:56

Zauważ, że autorowi chodziło o łopatki do zmiany biegów ;) coś jak w F1.
Swoją drogą zastanawia mnie na jakiej zasadzie działa ta dźwignia, że umożliwia "manualną" zmianę biegów. Może rzeczywiście wykonanie takich łopatek nie byłoby głupim pomysłem :). Zmieniasz położenie dźwigni na D. Odpowiednio wyprowadzasz przewody do kierownicy, a łopatki: wystarczy zwykłe przełączniki kupić, kawał blachy wyszlifować i dorobić mocowanie. :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: arturkomorowski » 2015-05-19, 10:58

bez przesady Panowie, chce sie wam robić druciarstwo w swoich koniach?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Rezor » 2015-05-19, 10:59

Stare dobre przysłowie mówi: Jeśli coś jest głupie, a działa - to nie jest głupie


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

arturkomorowski
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 2015-02-10, 11:07
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: arturkomorowski » 2015-05-19, 11:01

Twoje auto - rób jak uważasz :) mnie drut-tjuning zraża :)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Rezor » 2015-05-19, 11:07

Czemu "drut-tjuning"? Sama wajcha, którą podrzuciłeś nie wygląda na zbyt skomplikowaną, a płacisz prawie 2k zł za "wygląd". Dlatego też napisałem, że ciekaw jestem konstrukcji tego urządzenia. Skoro można zmieniać biegi wajchą to można to przerobić i puścić w łopatki za kierownicą. Wykonanie takiego zestawu wcale nie musi wyglądać paskudnie bo spokojnie można zrobić to estetycznie. Poza tym gdyby nie takie "kombinacje" to wszystkie auta były by stockowe tak jak wyjeżdżają z fabryki bo po co komu coś zmieniać ;)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: samakra » 2015-05-19, 13:33

Świetny pomysł! Mi bardzo zależało na możliwości zamiany biegów, gdyby istniały takie łopatki nie musiałbym tyle szukać manuala. Może dałoby się wziąć łopatki z nowszego modelu i zrobić odpowiednią elektronikę/soft pod S197



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Rezor » 2015-05-19, 13:50

Troche popatrzyłem i lekko "oszukane" te biegi ;) kontrola jest tylko do 4tego biegu w przypadku s197 i do 3ciego w przypadku sn95. To nic innego jak zwykła skrzynia z dodatkowym zabezpieczeniem zapobiegającym wrzuceniu wstecznego przez pomyłkę. Nie zmienia to faktu, że mimo wrzucenia 3ciego biegu może zredukować do 2ki ;) Jak mogłoby wyglądać wykonanie takiego "tiptronica"? trza by było dorobić serwo na tyle mocne żeby zmieniało biegi za nas. Pytanie teraz jakie opóźnienia w przypadku takiego mechanizmu wchodzą w grę ;)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Dante. » 2015-05-19, 17:24

Chodzilo mi o lopatki jak w nowych audi, porsche i innych automatach ;-) za kierownica, + i -. Myslac logicznie wystatczyloby podpiac to pod komputer sterujacy zmiana biegow, aby te zwykle przelaczniki w formie lopatek dawaly sygnal do redukcji lub wrzucenia wyzszego biegu. W teorii nie wydaje sie to byc skomplikowane, a moze dac duzo frajdy :-P


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Rezor » 2015-05-19, 18:05

Tak jak mówisz. W teorii. W praktyce automat ma też mechaniczne sterowanie. W przypadku s197 1,2,3,D jeśli chodzi o biegi do przodu. Te wajchy nie sterują elektroniką, która jeśli dobrze rozumiem działanie automatów, działa niezależnie.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Dante. » 2015-05-19, 20:00

Owszem, 1, 2 i 3 można wrzucić manualnie i biegi te są mechanicznie wrzucane. Zakładając jednak że nasz tiptronic działałby na D jeśli wrzucilibyśmy wajchą jeden z 3 biegów to miałyby one priorytet nad tiptroniciem i byłyby jakby zablokowane. Poza tym nie wiem czemu mówicie że jak wrzucę 3, to auto ma możliwość redukcji do 2 czy 1. Jakoś u mnie tego nie ma. Wrzucam 3 i na 3 jedzie i rusza i wszystko :P


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Gonsso
Młodszy Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2013-02-03, 11:26
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Gonsso » 2015-05-19, 20:30

A mnie to sie marzy żeby zamiast tej literki "T" do wybierania biegów można było założyć taką kulę Hursta. Ale niestety nie ma niczego takiego.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Rezor » 2015-05-19, 21:15

Akurat taką kulkę można spokojnie zrobić z kuli bilardowej :] Kwestia nagwintowania i odpowiedniego mocowania


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Automatyczna skrzynia "łopatkowa"

Post autor: Dante. » 2015-05-19, 22:48

Koledze chyba chodziło o automat, a przerobienie dźwigni na kulę to już trudniejsza sprawa :P


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”