błąd poduszki

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie , komputer

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Tiger
Posty: 8
Rejestracja: 2016-05-10, 13:46
Model: Base
Silnik: V6 4.0
Kolor: Biały

błąd poduszki

Post autor: Tiger » 2016-09-01, 17:00

Witajcie,

W koniku z 2009 v6 mam ciągły błąd poduszki. Po odpaleniu zaczyna migać (żółta dioda z wizerunkiem pasażera i poduszki), gaśnie na kilka sekund, znowu miga, gaśnie na kilka sekund i pali sie już na stałe w ciągu jazdy.
Podłączenie po OBD2 nie pokazuje żadnych błędów.

Auto kupiłem z uszkodzonym zderzakiem przód, ale nie było to mocno uszkodzone i poduszki nie wyglądają na wystrzelone (choć plastik ten srebrny po stronie pasażera - za tym jest poduszka pasażera odstaje po prawej stronie na jakies 1-2mm, ale uznaje to raczej za kiepskie spasowanie, ale może ktoś ma inne doświadczenia).

Wyczytałem gdzieś że złacza pod fotelami potrafią płatać figle powodujące błąd, ale wyciagałem fotele, sprawdzałem wtyczki i wszystko wygląda ok. Bezpieczniki też sprawdzałem.
A błąd jak był tak jest..

Macie jakieś doświadczenia? Co moge jeszcze sam zrobić?

Oczywiście na końcu zostanie ASO i niech szukają, ale to najdroższa opcja i wole ją trzymać na koniec :)

Z góry dzięki
Piotrek



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: błąd poduszki

Post autor: empi1955 » 2016-09-01, 17:28

Kodu błędu OBD może nie być. Odczytaj kod z błysków kontrolki potem wygooglaj sobie co on oznacza i będziesz wiedział coś więcej, np który to czujnik. Odczyt: kontrolka błyska w sekwencji kilka błysków -przerwa - znów błyski - światło ciągłe. Pierwsze błyski to cyfra dziesiątek, następne po przerwie - cyfra jednostek Musisz policzyć błyski, np. cztery błyśnięcia - przerwa- dwa błyśnięcia oznacza kod 42. W fordzie explorerze ten kod oznacza bodajże uszkodzenie czujnika czołowego. Nie mam pojęcia czy Ford ma te kody zunifikowane, czy też dla każdego modelu inne. Trzeba pogrzebać w sieci.

Jeśli pisząc o ASO miałeś na myśli serwis Forda ,to radziłbym Ci o tym zapomnieć. Dla tych gamoni wszystko co nie było obecne w oficjalnej sieci sprzedaży w Pl lub Europie - nie ISTNIEJE !!!

Zerknij sobie też tu: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Airbag_Flash_Codes" onclick="window.open(this.href);return false;


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: błąd poduszki

Post autor: MAX » 2016-09-02, 00:08

empi1955 pisze:Kodu błędu OBD może nie być. Odczytaj kod z błysków kontrolki potem wygooglaj sobie co on oznacza i będziesz wiedział coś więcej, np który to czujnik. Odczyt: kontrolka błyska w sekwencji kilka błysków -przerwa - znów błyski - światło ciągłe. Pierwsze błyski to cyfra dziesiątek, następne po przerwie - cyfra jednostek Musisz policzyć błyski, np. cztery błyśnięcia - przerwa- dwa błyśnięcia oznacza kod 42. W fordzie explorerze ten kod oznacza bodajże uszkodzenie czujnika czołowego. Nie mam pojęcia czy Ford ma te kody zunifikowane, czy też dla każdego modelu inne. Trzeba pogrzebać w sieci.

Jeśli pisząc o ASO miałeś na myśli serwis Forda ,to radziłbym Ci o tym zapomnieć. Dla tych gamoni wszystko co nie było obecne w oficjalnej sieci sprzedaży w Pl lub Europie - nie ISTNIEJE !!!

Zerknij sobie też tu: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Airbag_Flash_Codes" onclick="window.open(this.href);return false;
Dobrze gada Empi 955 :szok:


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Tiger
Posty: 8
Rejestracja: 2016-05-10, 13:46
Model: Base
Silnik: V6 4.0
Kolor: Biały

Re: błąd poduszki

Post autor: Tiger » 2016-09-02, 09:43

Wow, niewiedziałem że te błyski coś oznaczają. Dziękuje. U mnie jest wiec 52:

DTC B2439: Passenger safety belt buckle switch resistance out of range. Lamp flash code: 52

Possible Source(s):

Passenger safety belt buckle switch.
Circuit(s)

Co może powodować błąd? Pasy pasażera?

Ps. własnie czytam że odłączenie aku mogło spowodować ten bład.. U mnie był wymieniany. edit: Odłaczyłem aku na 15min, nie pomogło, nadal ten sam błąd.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: błąd poduszki

Post autor: empi1955 » 2016-09-03, 10:31

Być może masz uszkodzoną klamrę zaczepu pasa, (podmień może na zaczep kierowcy w celu wykluczenia uszkodzenia) ; może ktoś nie podłączył wyłącznika zaczepu, brak masy lub zwarcie. Może to być jednak uszkodzenie pozderzeniowe (pasy pasażera zadziałały). Jeśli jesteś biegły w tematach diagnostyki układów elektrycznych to może sobie poradzisz albo oddać do kumatego elektryka (elektronika). Ogólnie podobno temat niewdzięczny.

http://www.justanswer.com/ford/1qcit-mu ... -know.html" onclick="window.open(this.href);return false;

No i oczywiście pamiętać, żeby grzebiąc w tych układach mieć odłączone aku!


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Tiger
Posty: 8
Rejestracja: 2016-05-10, 13:46
Model: Base
Silnik: V6 4.0
Kolor: Biały

Re: błąd poduszki

Post autor: Tiger » 2016-09-05, 11:31

Coś było z wtyczką pod klamrą zaczepu pasa, odłączyłem, wyczyściłem, podłączyłem i błąd 52 zniknał...
Ale pojawił sie błąd 23 :D

Czytałem że system pokazuje najpowazniejszy błąd w systemie, wiec pewnie 52 miał wiekszy priorytet i jak został naprawiony to wywaliło niższy błąd 23.

Tam jak czytam może być przebicie na kablach, albo bład zasilania poduszki..

To już niestety nie na moje umiejetności, pora poszukać "kumatego" elektryka



ODPOWIEDZ

Wróć do „11. układ elektryczny”