No to Panie i Panowie, przebyłem całą drogę związaną z zakupem, programowaniem kluczyka (zarówno otwierania drzwi z pilota jak i transpondera czyli immobilisera)
Sytuacja wygląda tak:
Należy kupić pilota jakiego się chce (oczywiście zgodnego z tym co jest w naszym mustangu) np. na ali. Ja kupiłem takiego
https://pl.aliexpress.com/item/40012867 ... 5c0f9qyUu7
Ważne by był o takiej specyfikacji
Częstotliwość: 315 Mhz
Chip transpondera: 4D63 80bit (taki jest oryginalny, prawdopodobnie pasuje też każdy inny transponder 4D83 Ford/Mazda 40bit)
Ważne by częstotliwość była 315mhz (jest to częstotliwość USA, jak kupicie z częstotliwością EU czyli 433mhz to nie zadziała)
Jak już przyjdzie pilot to trzeba dorobić grot u dorabiaczy kluczy a później samemu zabieramy się do roboty.
By samemu dokonać programowania transpondera potrzebujemy minimum dwóch oryginalnych kluczy (nie zrobionego klona tylko dwa oryginalne klucze)
By zakodować pilota potrzebujemy tylko wszystkie piloty które chcemy by działały
Zaczynamy od pilotów.
Wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi (trzaskami drzwiami, rygle mają być w pozycji otwarte). Następnie wkładamy działający kluczyk (czyli któryś ze starych) do stacyjki i w ciągu 10 sekund musimy szybko przekręcić 8 razy z pozycji 0 do pozycji zapłon (czyli kontrolki się świecą ale nie kręcimy rozrusznikiem). Gdy to wykonamy to auto nam zasygnalizuje zresetowanie pilotów ryglując i odryglowując drzwi. Od teraz na każdym z pilotów który chcemy sparować z autem wciskamy po jednym przycisku np. zamykania drzwi. Po każdym przyciśnięciu auto powiadomi nas o sparowaniu ryglując i odryglowując drzwi. W ten sposób po kolei dodajemy tyle pilotów ile chcemy. Na koniec otwieramy i zamykamy drzwi (fizycznie, nie ryglem) i gotowe. Mamy zakodowane stare piloty i nowy pilot z kluczykiem.
Teraz przechodzimy do kodowania transpondera.
Wsiadamy do auta, zamykamy drzwi (tak jak powyżej). Wkładamy pierwszy oryginalny kluczyk i przekręcamy na zapłon (patrzymy na kontrolkę w lewym oknie sygnalizującą auto z kluczykiem) jak kontrolka immo zgaśnie to wracamy na 0, wyciągamy kluczyk i wkładamy 2 oryginalny kluczyk i powtarzamy. Gdy zgaśnie kontrolna to wyciągamy kluczyk i wkładamy nasz nowy kluczyk do zakodowania i przekręcamy na zapłon. Jeśli kontrolka zgaśnie normalnie jak po dwóch pierwszych kluczykach to wyciągamy kluczyk, fizycznie otwieramy drzwi, zamykamy drzwi i... możemy odpalić auto nowym kluczykiem. Gotowe.
Może się jednak zdarzyć że chiński pilot przyjdzie z jakimś transponderem (niby 4D63) który nie będzie działał z naszym autem. Wtedy podczas procedury w momencie włożenia nowego kluczyka i przekręceniu na zapłon kontrolka immo zaświeci się a następnie zacznie bardzo szybko migać. Oznacza to, że transponder nie współpracuje i trzeba go zmienić. Wymiana transpondera jest bajecznie prosta, rozbieramy pilota, odklejamy stary transponder, zamawiamy (ja kupowałem na naszym alledrogo) transponder 4D63 80bit (taki jest oryginalny, prawdopodobnie pasuje też każdy inny transponder 4D83 Ford/Mazda 40bit)- koszt między 30 a 60zł. Jak przyjdzie paczka to klejem na ciepło przyklejamy i ponawiamy proces kodowania transpondera.
Jest z tym trochę zabawy ale... koszt kluczyka to ok 50zł, docięcia grotu 40zł, transponder 50zł. Łącznie niecałe 150zł. W Szczecinie za dorobienie praktycznie takiego samego pilota (scyzoryk) krzyknęli mi 450zł.
Załączam foto pilota jaki ja kupiłem jakby aukcja z ali padła.