Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie , komputer

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
xeper
Posty: 9
Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
Model: base
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały
Lokalizacja:: Chorzów
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: xeper » 2019-08-20, 11:39

Hej

Mam do was pytanie, jak wygląda kwestia przeróbki tylnych lamp Led z rocznika 13-14? Słyszałem, że jedni przerabiają lampy i kodują jakiś sterownik, inny że trzeba przerabiać instalację - np ciągnąc z przedniego kierunku kabel do tylnych lamp.

W kwestii przeciwmgielnego tył, rozumiem, że trzeba przeciągnąć kabel od włącznika do tyłu? Co z resztą , czy coś trzeba jeszcze przerabiać, no i jak wygląda kwestia podłączenia lamp z tyłu.

Czy posiada ktoś schematy? Dzięki wielkie za pomoc :)



Awatar użytkownika
robin
Stowarzyszenie MKP
Posty: 601
Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: robin » 2019-08-20, 19:07

Mysle, ze tak dlugo jak sa firmy ktore na tym zarabiaja nie zobaczysz schematow.
Moze sie myle.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: Michał P. » 2019-08-20, 20:00

Też się tego obawiam, jest to know how, ktoś musiał to rozkminić i nie każdy chce się tym chwalić tak jak powiedział Robin, według mnie jest to zrozumiałe.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: slavol » 2019-08-20, 22:27

Macie rację koledzy, do tego w tych rocznikach nie jest to ani łatwe ani tanie. Dlatego nawet jeśli chciało by się komuś rozpisać to sensownie to i tak 90% forum i tak by sobie nie poradziła. Z braku czasu lub umiejętności.
Dodatkowo podsuwać gotowce firmom i firemkom żeby sobie zarabiały? Też bym się zastanowił czy się podzielić.



Rafii
Posty: 8
Rejestracja: 2019-06-30, 15:26
Model: 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: czerwony
Lokalizacja:: Legionowo

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: Rafii » 2019-08-21, 14:04

Moim zdaniem informacjami mogły by się podzielić osoby, które mają przerobione lampy. Jak to u nich wygląda. Czy jest coś podłączone, czy też konieczna była ingerencja w lampę.



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: slavol » 2019-08-22, 00:25

Ale jakich informacji mają udzielić? Że trzeba rozcinać lampy, dolutować kilkadziesiąt diod do pomarańczowych kierunków, dołożyć elektronikę do sekwencji (często autorskie rozwiązania) a na koniec posklejać to trwale i estetycznie.
To wie każdy kto przejrzy dokładnie forum.
I dlatego nie będzie prostego poradnika "zrób to sam"....... niestety.



xeper
Posty: 9
Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
Model: base
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały
Lokalizacja:: Chorzów
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: xeper » 2019-08-22, 09:53

NIe chodzi mi o przelutowanie led w lampach, co generalnie jest do ogarnięcia, bardziej chodzi mi o instalacje dodatkowe które trzeba wykonac - np przeciwmgielne itp



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: slavol » 2019-08-22, 10:49

No to jak w każdym innym amerykańcu, i tak do roku modelowego 2014 nic nie ma do wykorzystania i instalacje, żarówki, przełącznik trzeba sobie dorobić. Gotowców jako takich nie ma, sposobów i wykonań jest sporo.
A jeśli twierdzisz że otwieranie lamp, dokładanie diod, i elektroniki sterującej to "nie problem" to tym bardziej reszta to pikuś.
O ile do 2012 włącznie można w paru słowach i rysunkach przekazać sposób przeróbek, to w 2-gim lifcie V-gen jest to duuuużo bardziej skomplikowane.
W dodatku jeden chce sekwencje i przeciwmgielne w lampach a drugi zadowoli się czymś mrugającym na pomarańczowo i lampką od żuka pod zderzakiem.
Z mojej strony przeciwmgielne:
Jakiś włącznik na desce lub pod, napięcie można "pożyczyć" z włącznika świateł (jest tam plus po zapłonie) kabelek do tyłu, masa gdziekolwiek, do żarówki/leda i masz przeciwmgielne.
Kierunki:
Ciągniemy dwa przewody z przednich kierunkowskazów i zasilamy nimi diody kierunków z tyłu (gdziekolwiek i z czegokolwiek miały by być) uprzednio pozbawiając sterowania kierunkami diod stopu.
I w teorii po sprawie :)



xeper
Posty: 9
Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
Model: base
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały
Lokalizacja:: Chorzów
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: xeper » 2019-08-26, 10:38

Słavol jakiś schemat podłączenia do lamp tylnych? Albo schemat samych lamp?



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: slavol » 2019-08-26, 20:09

Ale podłączenia do czego? Kable z przednich kierunków podłączyć trzeba do nieistniejących kierunków tylnych. Właśnie to jest najtrudniejsze.
Nie ma w tych lampach gniazd żarówek które da się wykorzystać i wetknąć jakieś ledy. Trzeba umiejscowić sobie customowe ledy robiące za kierunki, podłączyć do modułu robiącego efekt sekwencji (jeśli ktoś chce) i zasilić to przewodami z przodu. Do tego nie potrzeba żadnego schematu. Instalacje trzeba stworzyć i jeśli ktoś potrafi poradzić sobie z przeróbką lampy to z resztą tym bardziej.
Z pierwszym liftem (2010-2012) jest duuużo łatwiej i taniej. I tu można pomóc rozmową lub rysunkiem, nawet średnio rozgarnięty hobbysta sobie poradzi.



MR_Thomas
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2018-08-16, 14:03
Model: GT '14
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarno-Czarny
Lokalizacja:: WWL

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: MR_Thomas » 2019-08-28, 13:29

Dokładnie tak jak Słavol pisze... ja mam z 14' nowa wiązka z przodu idzie do tyłu do "stworzonych" kierunków a przeciw mgielne mam zrobione pod włącznik halogenów które akurat mam usunięte z przodu.



xeper
Posty: 9
Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
Model: base
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały
Lokalizacja:: Chorzów
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: xeper » 2019-10-30, 11:45

Ok, a czy ktos mi podpowie gdzie mam w sie w lampie wpiąć aby zrobić tylne przeciwmgielne?



MR_Thomas
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2018-08-16, 14:03
Model: GT '14
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarno-Czarny
Lokalizacja:: WWL

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: MR_Thomas » 2019-10-30, 14:05

U mnie w wolnym tłumaczeniu jest tak że pierwszy od lewej led (lewa lampa) który był oryginalnie stopem ma obecnie dwie funkcje 1 kierunkowskaz 2 przeciw mgielne....
Włącznik jest od przednich halogenów które mam zdemontowane (wolę bez ) ;)



vuelo
Posty: 4
Rejestracja: 2023-10-29, 09:58
Model: V Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Legnica

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: vuelo » 2024-01-25, 19:16

slavol pisze:
2019-08-22, 10:49
No to jak w każdym innym amerykańcu, i tak do roku modelowego 2014 nic nie ma do wykorzystania i instalacje, żarówki, przełącznik trzeba sobie dorobić. Gotowców jako takich nie ma, sposobów i wykonań jest sporo.
A jeśli twierdzisz że otwieranie lamp, dokładanie diod, i elektroniki sterującej to "nie problem" to tym bardziej reszta to pikuś.
O ile do 2012 włącznie można w paru słowach i rysunkach przekazać sposób przeróbek, to w 2-gim lifcie V-gen jest to duuuużo bardziej skomplikowane.
W dodatku jeden chce sekwencje i przeciwmgielne w lampach a drugi zadowoli się czymś mrugającym na pomarańczowo i lampką od żuka pod zderzakiem.
Z mojej strony przeciwmgielne:
Jakiś włącznik na desce lub pod, napięcie można "pożyczyć" z włącznika świateł (jest tam plus po zapłonie) kabelek do tyłu, masa gdziekolwiek, do żarówki/leda i masz przeciwmgielne.
Kierunki:
Ciągniemy dwa przewody z przednich kierunkowskazów i zasilamy nimi diody kierunków z tyłu (gdziekolwiek i z czegokolwiek miały by być) uprzednio pozbawiając sterowania kierunkami diod stopu.
I w teorii po sprawie :)

To ja bym sie podpiął😁 tylko nie wiem jakie kolory mają przewody kierunkowskazów w przednich lampach. Może ktoś wie i podpowie ?

Edit: Ok. Ogarnąłem. Potwierdzam, Mustang V 2014 r. Wystarczy doprowadzić przewody z przednich kierunkowskazów do kabelków wychodzących z tylnych lamp po przeróbce i wszystko pięknie , rytmicznie miga. Zero błędów. Z przodu wpiąłem się szybkozłączką do środkowych ( są trzy )przewodów w małych kostkach od kierunków.



vuelo
Posty: 4
Rejestracja: 2023-10-29, 09:58
Model: V Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Legnica

Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14

Post autor: vuelo » 2024-01-27, 18:40

No i , o ile z podpieciem tylnych kierunkowskazów do przednich przebieglo sprawnie i bez błedów ,to już podpięcie świateł STOP w lampach ze światłem STOP w klapie powoduje krótki błysk i odcięcie wszystkich stopów do momentu ponownego włączenia zapłonu. Przypuszczam , że potrzebny będzie jakiś przekaźnik.
Czy ktoś podpowiedział by jak taki przekaźnik podpiąć? Jakiś rysunek, schemat albo łopatologicznie np. zasilanie do tej nóżki , a od tej nóżki do lamp 😁



ODPOWIEDZ

Wróć do „11. układ elektryczny”