Wyciszenie / Wygluszenie auta

nadwozie, blacharka, malowanie, polerowanie, woskowanie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Wyciszenie / Wygluszenie auta

Post autor: AluStar » 2009-07-02, 23:39

Napewno zastanawialiście się jak wyciszyć auto.
Większość wycisza auto lub chce to zrobić w celu
1) poprawy jakości swojego Car-Audio
2) wydech jest tak głośny ze drażni nas rezonans lub dźwięk ukl wydechowego.
Jednym słowem chcemy mieć cicho w aucie .


Pyt.
Czy znacie dobre i LEKKIE i profesjonalne maty wygłuszające .
Spotkałem się ze np bagażnik nimi się wykłada i wtedy ukl. wydechowy pomimo ze jest wydajny i głośny nie przeszkadza nam, bądź drugiej połowie - będąc w aucie.

Np: FOOSE stosuje to w autach : http://www.chipfoose.com
Mysle o tym i sie zastanawiam -co wy na to ??



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2009-07-03, 00:19

Również się nad tym zastanawiam. Z tą różnicą , że u mnie hałas jest generowany przez brak dachu :rotfl:


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-07-03, 05:41

ja ostatnio wygłuszałem tylą klapę,tylne boczki tą matą

http://allegro.pl/item675522335_mata_al ... maski.html

drzwi podłogę bagażnika mam wyklejone matą dynamax
i mam wrażenie jakby efekt puszki znikną no a wszystkiego wygłuszyć się nieda zewzględu na brak dachu



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-07-03, 07:53

Ja mam wyklejony bagażnik dwoma warstwami maty bitumicznej aluminiowanej i całą tylna kanapę 1 warstwą. Jestem bardzo zadowolony z tego wygłuszenia - wydech słyszę doskonale ale nie wwierca mi się w głowę po godzinie jazdy. Jedyna wadą mojej maty było to ze przez jakiś miesiąc wydzielała delikatny zapach ropopochodny zaleta była cena 2 x tańsza niż Dynomat a o tych samych parametrach wygłuszenia. Aby łatwo i dokładnie nałożyć matę musi ona być bardzo elastyczna - moja była jak plastelina wygina się we wszystkie strony i aplikacja jest bardzo łatwa i szybka. Oglądałem ostatnio u Madaska chyba matę polimerową z Bolla była sztywna jak kawałek plastiku nie wyobrażam sobie wyklejania tym powierzchni bagażnika i tylnej kanapy gdzie praktycznie nie ma kawałka równej powierzchni.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-07-03, 08:47

maty bitumiczne najlepiej podgrzac suszarką żeby były plastyczne,albo wystawić na słońce jak się zagrzeją to fajnie się układa


uwaga ...............przestrzegam wszystkich na allegro sprzedają mat bitumiczne firmy SUDAL "tanio" ale przeznaczenie tych mat a w zasadzie jest to taśma do uszczelniania dachów i nie spełnia funkcji wygłuszających



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-03, 09:02

Wlasnie podawajcie firmy - ktora dobra i jaka macie aby moc bez wglebiania sie kupic ..



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-07-03, 10:26

Ja robię takim czymś http://www.soudal.pl/index.php?option=c ... &Itemid=50
http://allegro.pl/item670972350_soudal_ ... 10_mb.html - w poprzednim aucie zdało egzamin ,łatwo się przycina ,bardzo łatwo nakleja ,nie potrzeba nawet super przygotowywać powierzchni ,wystarczy przetrzeć i żeby nie była bardzo tłusta.
Trzyma się do wszystkiego ,nakładanie warstw na siebie też nie stanowi problemu ,można oklejać dziwne kształty a jak kształt jest już super wymyślny ,można nakładać kawałkami i też będzie dobrze :) Odrywa się tylko zabezpieczjący papier ( jak w folii samoprzylepnej )i można przyklejać. Karta techniczna
Najtaniej widziałem chyba w Castoramie. Cenowo wypada ok i nic poza nożykiem nie jest potrzebne ................. no może piwko na koniec :P
Co do zapachu o którym pisał RedHornet ,ja w Cougarze miałem oklejone w środku drzwi i tylne boczki ,capi tylko na początku ,potem to co wydziela smrodek przybrudza się i lekko zasycha ,można od razu zabezpieczyć smrodzące krawędzie ....... ale wydaje mi się że nie ma takiej potrzeby.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-03, 10:45

A może niektóre te maty można by było zastosować w tylnych nadkolach - aby nam tak kamienie po nadkolu nie bębniły - może to być dobry pomysł , skoro nie mamy plastikowych nadkoli z tylu ?



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-07-03, 10:51

AluStar pisze:A może niektóre te maty można by było zastosować w tylnych nadkolach - aby nam tak kamienie po nadkolu nie bębniły - może to być dobry pomysł , skoro nie mamy plastikowych nadkoli z tylu ?
jakoś tego nie widzę :zdziwko: od środka na nadkola owszem ale na zewnątrz :niepewny:
Pewnie trzeba by idealnie wyczyścić i robić to w jedne warstwie no i zabezpieczyć jakoś żeby się oberwało pod własnym ciężarem :zdziwko: Mimo wszystko baran wydaje się lepszym i prostszym pomysłem.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-03, 10:54

Wlasnie ja tak juz zrobilem w zime - najpierw mastyka ktora idealnei przylegla do blachy ( warstwa gumki ) i potem baranek - cos tam mniej bebni - ale myslalem ze jakas mata moze byc dobra -
Ale moze sie oberwac i taki fartuch narobi szkod.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-07-03, 10:59

AluStar, lubisz kombinować :] ,może warto zrobić formę do nakoli i jakoś sensownie to montować ? A może się uda z czegoś dobrać :zdziwko: też mam barana i też mnie denerwują te kamyki :/ ............... może płótno z żywicą tam nakleić :niepewny:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-03, 11:14

Nie lepiej juz dobrac z czegos ( ale przy naszych rozmiarach bedzie ciezko, zreszta nei mam dojscia do producenta , aby moc wybierac i przebierac ) . Zlecil by wykonanie takich nadkoli ale musza zrobic forme itd itd.. Koszta duze - zostane przy tym co mam .

A wracajac do maty wygluszajacej - zamowilem Dynamat z katowic (Sonia Draga Dynamat extreeme)
wyczytalem ze sa dobre takze : Dynamat extreeme czy produkt Stingera?
a tu troche porad :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic799267.html



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-03, 11:27

Nie wiem - poprostu wspolpracuje z ta firma - cena dla mnie jest duzo niższa - lobię mieć coś z najwyższej polki - choc nie twierdze ze sa najlepsze - poprostu moja zachcianka ;)



expLOSIV
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-09, 15:45
Model: GT'05 Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny + srebrne pasy
Kontakt:

Post autor: expLOSIV » 2009-07-03, 11:36

Najlepsze ze stosowanych przeze mnie były stingery expert roadkill. Są stosunkowo drogie, ale wystarczy jedna wartstwa aby uzyskac taki sam efekt, jak przy wiekszosci pozostalych przy dwoch warstwach...



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-07-03, 12:57

Hmmmm...... daliscie mi do myslenia z tymi matami. Troche poczytalem szybko w necie, obejrzalem kilka filmikow i powaznie sie zastanawiam. Moja metalowa puszka (czyt. stary mustang) wibruje, buczy i huczy, ze az trzeszczy :zalamany: Wiem, ze maty nie sa zlotym srodkiem i wibracje rodza sie gdzie indziej ale wszystko powoli. :D

Jak odloze troche biedronek to wywaze sobie wal napedowy, duzo wibracji przy 80km/h zniknie juz wtedy ale wyprowadzenie wydechu przez bude oznacza, ze koncowki sa na stale przyspawane do szyn, wiec drgania wydechu przenoszone sa na cala bude :( Mysle, ze te maty pozwola troche to wytlumic.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „13. nadwozie”