Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- SebJaw
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2018-03-31, 23:17
- Model: 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Tripple Yellow
- Lokalizacja:: Florentynów
Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Witajcie.
Chciałbym podzielić się swoim rozwiązaniem problemu pojawienia się kontrolki informującej o awarii czujnika TPMS. (awaria czujnika TPMS)
(dotyczy Mustanga 4.0 V6 2010)
Jakieś 2 miesiące temu pojawiła mi się podczas jazdy kontrolka ciśnienia w oponach.
Sprawdziłem, ze ciśnienie we wszystkich kołach było mniej więcej ok ale postanowiłem, że podpompuję koła tak aby było idealnie...
Niestety kontrolka wciąż świeciła. Zmieniałem ciśnienia i nic to nie dawało..
Doszedłem do wniosku, że "padł" któryś z czujników ciśnienia w kole.
Pytanie: który ?
Na szczęście okazało się, że można to sprawdzić bez żadnego urządzenia.
Trzeba napompować wszystkie koła do około 2.5 bara
Przekręcamy kluczyk na ON (bez odpalania),
6 razy wciskamy przycisk od świateł awaryjnych,
Klakson zrobi wtedy 1 raz "tit"
Wysiadamy z Mustanga
Podchodzimy do przedniego/lewego koła i upuszczamy powietrze
Gdy ciśnienie spadnie o około 0,3 bara klakson zrobi 1 raz "tit"
(oznacza to, że w tym kole czujnik działa)
Następnie przechodzimy do koła przedniego/prawego i upuszczamy powietrze aż usłyszymy klakson.
Potem tak samo koło tylne/prawe i tylne/lewe.
Jeśli wszystkie czujniki działają to test się zakończy i kontrolka zniknie.
W moim przypadku przy spuszczaniu powietrza z tylnego/prawego koła klakson się nie odezwał co oznaczało, że czujnik w tym właśnie kole nie wysyła sygnału do komputera.
Odkręciłem więc koło i zawiozłem do wulkanizatora aby zdjął oponę.
Wtedy odkręciłem czujnik od zaworka. (u mnie nie był przymocowani żadną opaską tylko przykręcony małą śrubką.)
Pomyślałem, że raczej "padła" bateria a nie zepsuł się sam czujnik ciśnienia...
Patrząc na czujnik generalnie można się domyślić, w której części znajduje się bateria (okrągła)
Przy pomocy nożyka do tapet i małego płaskiego ostrego śrubokrętu udało mi się w kilka minut "wyłuskać" baterię z warstwy tworzywa, którym jest zalana.
Jest tam bateria Litowa 3V o symbolu CR 2045. Niestety nie jest ją łatwo kupić więc zastąpiłem ją bardzo popularną baterią CR 2032 (koszt 5zł)
Najlepiej kupić taką baterię z dogrzanymi na plusie i minusie blaszkami - ułatwia to przylutowanie.
Przylutowałem nową baterię do styków czujnika, wszystko złożyłem, zakleiłem i zabezpieczyłem baterię termokurczliwą koszulką.
(należy uważać aby nie przegrzać baterii lutownicą)
Czujnik przykręciłem do zaworka w feldze i znów do wulkanizatora - założyć oponę. (może teraz być potrzebne wyważenie koła bo czujnik nieznacznie zmienił swoją masę)
Po założeniu koła do Mustanga zrobiłem znów test czujników.
Tym razem klakson zasygnalizował odbiór sygnału z wszystkich 4 kół (czujników) i zakończył test o oraz zgasła kontrolka na desce rozdzielczej.
Wszystko jest OK
Załączam zdjęcie poglądowe.
Może komuś, kiedyś przyda się mój sposób na "naprawę" czujnika TPMS w Mustangu.
Ps:
Bateria CR2032 jest troszkę cieńsza od oryginanej baterii CR2045 i posiada trochę mniejszą pojemność.
Oznacza to, że czujnik będzie pracował około 4-5 lat a nie jak w przypadku oryginalnej baterii 6-8 lat...
Pozdrawiam
Sebastian J.
Chciałbym podzielić się swoim rozwiązaniem problemu pojawienia się kontrolki informującej o awarii czujnika TPMS. (awaria czujnika TPMS)
(dotyczy Mustanga 4.0 V6 2010)
Jakieś 2 miesiące temu pojawiła mi się podczas jazdy kontrolka ciśnienia w oponach.
Sprawdziłem, ze ciśnienie we wszystkich kołach było mniej więcej ok ale postanowiłem, że podpompuję koła tak aby było idealnie...
Niestety kontrolka wciąż świeciła. Zmieniałem ciśnienia i nic to nie dawało..
Doszedłem do wniosku, że "padł" któryś z czujników ciśnienia w kole.
Pytanie: który ?
Na szczęście okazało się, że można to sprawdzić bez żadnego urządzenia.
Trzeba napompować wszystkie koła do około 2.5 bara
Przekręcamy kluczyk na ON (bez odpalania),
6 razy wciskamy przycisk od świateł awaryjnych,
Klakson zrobi wtedy 1 raz "tit"
Wysiadamy z Mustanga
Podchodzimy do przedniego/lewego koła i upuszczamy powietrze
Gdy ciśnienie spadnie o około 0,3 bara klakson zrobi 1 raz "tit"
(oznacza to, że w tym kole czujnik działa)
Następnie przechodzimy do koła przedniego/prawego i upuszczamy powietrze aż usłyszymy klakson.
Potem tak samo koło tylne/prawe i tylne/lewe.
Jeśli wszystkie czujniki działają to test się zakończy i kontrolka zniknie.
W moim przypadku przy spuszczaniu powietrza z tylnego/prawego koła klakson się nie odezwał co oznaczało, że czujnik w tym właśnie kole nie wysyła sygnału do komputera.
Odkręciłem więc koło i zawiozłem do wulkanizatora aby zdjął oponę.
Wtedy odkręciłem czujnik od zaworka. (u mnie nie był przymocowani żadną opaską tylko przykręcony małą śrubką.)
Pomyślałem, że raczej "padła" bateria a nie zepsuł się sam czujnik ciśnienia...
Patrząc na czujnik generalnie można się domyślić, w której części znajduje się bateria (okrągła)
Przy pomocy nożyka do tapet i małego płaskiego ostrego śrubokrętu udało mi się w kilka minut "wyłuskać" baterię z warstwy tworzywa, którym jest zalana.
Jest tam bateria Litowa 3V o symbolu CR 2045. Niestety nie jest ją łatwo kupić więc zastąpiłem ją bardzo popularną baterią CR 2032 (koszt 5zł)
Najlepiej kupić taką baterię z dogrzanymi na plusie i minusie blaszkami - ułatwia to przylutowanie.
Przylutowałem nową baterię do styków czujnika, wszystko złożyłem, zakleiłem i zabezpieczyłem baterię termokurczliwą koszulką.
(należy uważać aby nie przegrzać baterii lutownicą)
Czujnik przykręciłem do zaworka w feldze i znów do wulkanizatora - założyć oponę. (może teraz być potrzebne wyważenie koła bo czujnik nieznacznie zmienił swoją masę)
Po założeniu koła do Mustanga zrobiłem znów test czujników.
Tym razem klakson zasygnalizował odbiór sygnału z wszystkich 4 kół (czujników) i zakończył test o oraz zgasła kontrolka na desce rozdzielczej.
Wszystko jest OK
Załączam zdjęcie poglądowe.
Może komuś, kiedyś przyda się mój sposób na "naprawę" czujnika TPMS w Mustangu.
Ps:
Bateria CR2032 jest troszkę cieńsza od oryginanej baterii CR2045 i posiada trochę mniejszą pojemność.
Oznacza to, że czujnik będzie pracował około 4-5 lat a nie jak w przypadku oryginalnej baterii 6-8 lat...
Pozdrawiam
Sebastian J.
-
- Forumowicz
- Posty: 871
- Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
- Model: BULLITT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: highland green
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
MI sie temat narazie nie przyda ale na przyszłość super.
Własnie od tego jest to forum aby sobie bezinteresowanie pomagać !!!
w imieniu forumowiczów i swoim dziękuje
Własnie od tego jest to forum aby sobie bezinteresowanie pomagać !!!
w imieniu forumowiczów i swoim dziękuje
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 2017-06-08, 08:40
- Model: GT CS 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: NIECHORZE
- Stajnia: Stajnia Pomorze
- Kontakt:
- Torsen
- Forumowicz
- Posty: 338
- Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: ...
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Widziałem tą instrukcję na amerykańskim forum Focusa. Też będę musiał się zająć tematem, bo mi wyświetla ten sam błąd, niby drobny problem ale drażni mnie świecąca kontrolka i komunikat.
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Pozwolę sobie odgrzać kotleta bo chciałbym zrobić porządek z czujnikami a wygląda na to że padły 3 z czterech
Ale... Czy diagnostyka w 2011 3,7 jest identyczna?
Chodzi mi szczególnie o kolejność kół, bo sam początek testu mam już po trzecim wciśnięciu awaryjnych
Ale... Czy diagnostyka w 2011 3,7 jest identyczna?
Chodzi mi szczególnie o kolejność kół, bo sam początek testu mam już po trzecim wciśnięciu awaryjnych
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
- Model: Club Of America 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep impact blue
- Lokalizacja:: Bieszczady
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Witam
Po założeniu zimowek pojawil sie błąd czujników. Prawdopodobnie dostałem kola bez czujników lub sa padnięte.
Zasadnicze pytanie...
Czy oprocz tej ikony na desce sa jakies skutki nie dzialajacych czujnikow np. Nie dzialajacy abs itp?
Bo jesli nie to wytrzymam ten sezon zimowy z tym bledem
Po założeniu zimowek pojawil sie błąd czujników. Prawdopodobnie dostałem kola bez czujników lub sa padnięte.
Zasadnicze pytanie...
Czy oprocz tej ikony na desce sa jakies skutki nie dzialajacych czujnikow np. Nie dzialajacy abs itp?
Bo jesli nie to wytrzymam ten sezon zimowy z tym bledem
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 756
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Nic więcej ! Tylko ta wkurzająca ikonka. Wyłącz sobie Forscanem i będziesz miał spokój.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
- Model: Club Of America 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep impact blue
- Lokalizacja:: Bieszczady
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Ok dzięki. Nie mam pojecia puki co jak to zrobić. Wiec bede tak jeździł
- hellcup
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 2021-09-19, 17:58
- Model: 2014 Cyclone
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Gorinchem, Holandia
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Co prawda po angielsku ale analogicznie z latwoscia ogarniesz
V6 3.7L Cyclone, Airaid MXP CAI+SynthaMax Filter, BBK Shorty Headers, BBK Throttle Body+Throttle Body Spacer, DSS Driveshaft 3.5" Alu, Sprint Booster V3, Pype Bomb Axle Back Muffler Delete, EBC Brakes, HD Customs tune, Cervini Type 4 RAM Air Hood
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
- Model: Club Of America 2013
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep impact blue
- Lokalizacja:: Bieszczady
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Diagnostyka i naprawa czujnika TPMS - wymiana baterii
Super... Dziekuje bardzo.
Napewno sie przyda mi i innym niekumatym w przyszłości
Napewno sie przyda mi i innym niekumatym w przyszłości