3.7 V6 czy 5.0 V8?

porady dla kupujących Mustanga V generacji

Moderatorzy: Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
uncmd
Posty: 2
Rejestracja: 2025-03-09, 18:10
Model: -
Lokalizacja:: Wrocław

3.7 V6 czy 5.0 V8?

Post autor: uncmd » 2025-03-09, 18:42

Siema, mam przed sobą mały dylemat :D

Planuję kupić w tym roku mustanga V generacji, ponieważ moja stara Vectra powoli się poddaje, będzie to moje pierwsze mocniejsze auto, w którym chciałbym się pobawić mechanicznie. Na początku planowałem zakup wersji 3.7 V6 ale poczytałem trochę forum i faktycznie lepiej byłoby dołożyć do 4.6 lub 5 litrowej V8 :znudzony: Kłamałbym jakbym nie przyznał że chciałbym jak najwięcej koni przez co kusi mnie bardzo V8, ale w tym samym czasie boje się trochę spalania i utrzymania tego auta bo rozważam nim jazdę daily, a do tego nadaje się chyba bardziej V6, ale w końcu chciałbym się pobawić przy tym aucie mechanicznie — a nie jestem pewny czy nie opłaca się przez to wybrać V8, które w ostateczności bym przerobił na niestety gaz. Jak myślicie, bo ja sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć, a chętnie chciałbym usłyszeć od kogoś kto jeździ właśnie czymś takim :D

Mój budżet to 70 tyś i dobrze by było znaleźć auto w manualu z przynajmniej 2009
Dzięki :piwo:



Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 352
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT Track Pack
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: 3.7 V6 czy 5.0 V8?

Post autor: Torsen » 2025-03-09, 20:51

70 tys trochę mało za fajne zadbane 5.0 z małym przebiegiem ale dostaniesz za to świetnego przedlifta 4.6 GT albo przejściówka 2010 i ja bym szedł w to + gaz. Zrobisz dolot, kolektor, program, wydech i będzie fajnie latać :)



uncmd
Posty: 2
Rejestracja: 2025-03-09, 18:10
Model: -
Lokalizacja:: Wrocław

Re: 3.7 V6 czy 5.0 V8?

Post autor: uncmd » 2025-03-09, 23:59

Czyli ceny które widziałem to tylko moja naiwność :D Przebieg aż tak mnie raczej nie martwi, myślisz że jakbym rozszerzył budżet do 75 dałoby się dorwać coś poliftowego? Zbytnio nie podobają mi się wersje przedliftowe :P



Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 352
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT Track Pack
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: 3.7 V6 czy 5.0 V8?

Post autor: Torsen » 2025-03-10, 09:18

Coś pewnie by się znalazło. Albo 2010 czyli lift ale jeszcze 4.6 i zostaje Ci kasy na mody. Próbuj szukać 5.0 a jak nie znajdziesz w przywzoitym stanie to właśnie 2010 4.6



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 3.7 V6 czy 5.0 V8?

Post autor: Michał P. » 2025-03-10, 12:50

Miałenm z 5 lat 3.7 LPG z 140k km , teraz mam 2-3 rok 5.0 w gazie i jeżeli kasa przy zakupie (różnica) to nie problem to idź w 5.0. Jeżdżę dzień w dzień, cały rok, głupia wyprawa do lidla to ubaw po pachy chociażby dźwiękowo, szybki w dół i powolna jazda też sprawia przyjemność. Między jakbyś szedł w 4,6l to tylko 2010 (według mnie) bo na daily I lifting jest o niebo lepszy niż podstawa S197 (czyli 2005-2009) bo to auta jest bardziej spartańskie, mnie uprzyjemniaczy jak chociażby tempomat, radio z bluethoot etc.

Jeżeli chodzi o koszta utrzymania to mój mocno zmodyfikowany 3.7 palił 12/13 , 5.0 16/17. W trasach oba spadały o jakieś 3-4 l gazu mniej. Użytkowanie to samo, jedynie co kupujesz 2 świece więcej przy V8 , reszta jest ta sama (filtry, oleje), koszt hamulców ten sam choć polecam upgrade na 4 lub 6 tłoczki.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „19. kupowanie samochodu”