uzytkowanie doładowanego S197
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
uzytkowanie doładowanego S197
witam
z racji ze od niedawna jestem w posiadaniu GT z kompresorem Saleena mam pytanko, czy uzytkowanie i dbanie o niego rozni sie od niedoladowanego GT? mam pelna dokumentacje od Saleena ale jeszcze sie w nia nie wgłębiałem,zreszta moja znajomosc angielskiego jest slaba.. jak czesto i jak dlugo mozna obciazac na maxa kompresor, wystarczy tylko obserwowac wskazniki i parametry ? czy i jak dlugo nalezy chlodzic kompresor zanim sie wylaczy silnik?
pytania moze i proste ale wole sie upewnic, bo chcve oczywiscie jak najdluzej cieszyc sie kompresorem i frajda jaka on daje;)
pozdro
z racji ze od niedawna jestem w posiadaniu GT z kompresorem Saleena mam pytanko, czy uzytkowanie i dbanie o niego rozni sie od niedoladowanego GT? mam pelna dokumentacje od Saleena ale jeszcze sie w nia nie wgłębiałem,zreszta moja znajomosc angielskiego jest slaba.. jak czesto i jak dlugo mozna obciazac na maxa kompresor, wystarczy tylko obserwowac wskazniki i parametry ? czy i jak dlugo nalezy chlodzic kompresor zanim sie wylaczy silnik?
pytania moze i proste ale wole sie upewnic, bo chcve oczywiscie jak najdluzej cieszyc sie kompresorem i frajda jaka on daje;)
pozdro
Powiem Ci ze sam dolanczam się do twojego pytania.
ja zawsze ( raczej ) zostawiam auto włączone aby go wystudzić - ale sam zauważysz ze to malo daje - ale chodzi przez okolo min - moze to cos daje .. Wskazniki trzymaja temp w normie i nawet agresywna jazda nei powoduje wzrostu temp. Jednak mysle w przyszlosci o zastosowaniu większej chłodnicy itd..
ja zawsze ( raczej ) zostawiam auto włączone aby go wystudzić - ale sam zauważysz ze to malo daje - ale chodzi przez okolo min - moze to cos daje .. Wskazniki trzymaja temp w normie i nawet agresywna jazda nei powoduje wzrostu temp. Jednak mysle w przyszlosci o zastosowaniu większej chłodnicy itd..
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Ja miałem w Jaguarze kompresor (xjr) jedziłem nim ponad rok nie studziłem silnika ani nic ( to nie turbo zeby studzić) , jak silnik był dosć nagrzany minimalnie gorzej szedł najlepiej przyspieszał jak było takie wilgotniejsze powietrze, ale z tego co mi wiadomo zadnej dodatkowej obsługi spręzarka nie potrzebóje niby mozna olej w niej wymienić ale w moim przypadku ponoć nie było sensu i był strasznie drogi
tak jest - ale to normalne w tym modelu . Dlatego mysle o wiekszych chlodnicach i dodatkowych wiatrakach - ale to w przyszlym roku - na ten sezon wystarczy mi modyfikacji .koralkarol pisze:a u siebie przy wiekszych upalach zauwazyles tez slabsze kopyto? moj zdecydowanie na zimniejszym powietrzu lepiej chodzi;)
Niedlugo bede mial juz chyba caly komplet od SS Nie za duzo tego szczescia - co bede w przyszlym roku i w zime zamawial
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
ale czy to cos zmieni.. bo tez pomyslalem odrazu o wydajnieszym intercoolerze, no ale on dobrze dziala dopiero jak sie juz jedzie,a ja odczuwam slabsze kopyto przy duzych upalach i mocnym nagrzaniu silnika jak ruszam z miejsca.. co tez w zasadzie upewnia mnie w przekonaniu ze zmierzona na hamowni moc bedzie przeklamana, bo auto stoi w miejscu i do kompresora nie dostaje sie tyle powietrza co przy jezdzie pow 100km/h ..no chyba zeby mierzyc moc w zime;)AluStar pisze: Dlatego mysle o wiekszych chlodnicach i dodatkowych wiatrakach
Zmiana fabrycznych chlodnic na bardziej wydajne to zabieg zapobiegawczy - mocy wystarcza. Martwie sie tylko tym ze strasznie sie grzeje ( trzyma norme ) W sumie to ostatnie rzeczy jakie chce kupic - wole dmuchac na zimne - wymienie je przy najblizszej okazji - Motywuje mnie to ze dostalem 200$ gift certyfikate - czyli rabat na wszystko 200 $ wazny przez rok - wiec cos kupie i musze to wykorzystac .