uzytkowanie doładowanego S197

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

uzytkowanie doładowanego S197

Post autor: Koral » 2009-07-02, 08:25

witam
z racji ze od niedawna jestem w posiadaniu GT z kompresorem Saleena mam pytanko, czy uzytkowanie i dbanie o niego rozni sie od niedoladowanego GT? mam pelna dokumentacje od Saleena ale jeszcze sie w nia nie wgłębiałem,zreszta moja znajomosc angielskiego jest slaba.. jak czesto i jak dlugo mozna obciazac na maxa kompresor, wystarczy tylko obserwowac wskazniki i parametry ? czy i jak dlugo nalezy chlodzic kompresor zanim sie wylaczy silnik?
pytania moze i proste ale wole sie upewnic, bo chcve oczywiscie jak najdluzej cieszyc sie kompresorem i frajda jaka on daje;)
pozdro


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-02, 15:50

Powiem Ci ze sam dolanczam się do twojego pytania.
ja zawsze ( raczej ) zostawiam auto włączone aby go wystudzić - ale sam zauważysz ze to malo daje - ale chodzi przez okolo min - moze to cos daje .. Wskazniki trzymaja temp w normie i nawet agresywna jazda nei powoduje wzrostu temp. Jednak mysle w przyszlosci o zastosowaniu większej chłodnicy itd..



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-07-02, 19:17

a u siebie przy wiekszych upalach zauwazyles tez slabsze kopyto? moj zdecydowanie na zimniejszym powietrzu lepiej chodzi;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2009-07-02, 19:58

Ja miałem w Jaguarze kompresor (xjr) jedziłem nim ponad rok nie studziłem silnika ani nic ( to nie turbo zeby studzić) , jak silnik był dosć nagrzany minimalnie gorzej szedł najlepiej przyspieszał jak było takie wilgotniejsze powietrze, ale z tego co mi wiadomo zadnej dodatkowej obsługi spręzarka nie potrzebóje niby mozna olej w niej wymienić ale w moim przypadku ponoć nie było sensu i był strasznie drogi



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-02, 23:04

koralkarol pisze:a u siebie przy wiekszych upalach zauwazyles tez slabsze kopyto? moj zdecydowanie na zimniejszym powietrzu lepiej chodzi;)
tak jest - ale to normalne w tym modelu . Dlatego mysle o wiekszych chlodnicach i dodatkowych wiatrakach - ale to w przyszlym roku - na ten sezon wystarczy mi modyfikacji .
Niedlugo bede mial juz chyba caly komplet od SS :D Nie za duzo tego szczescia - co bede w przyszlym roku i w zime zamawial



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-07-04, 10:30

AluStar pisze: Dlatego mysle o wiekszych chlodnicach i dodatkowych wiatrakach
ale czy to cos zmieni.. bo tez pomyslalem odrazu o wydajnieszym intercoolerze, no ale on dobrze dziala dopiero jak sie juz jedzie,a ja odczuwam slabsze kopyto przy duzych upalach i mocnym nagrzaniu silnika jak ruszam z miejsca.. co tez w zasadzie upewnia mnie w przekonaniu ze zmierzona na hamowni moc bedzie przeklamana, bo auto stoi w miejscu i do kompresora nie dostaje sie tyle powietrza co przy jezdzie pow 100km/h ..no chyba zeby mierzyc moc w zime;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-04, 11:55

Zmiana fabrycznych chlodnic na bardziej wydajne to zabieg zapobiegawczy - mocy wystarcza. Martwie sie tylko tym ze strasznie sie grzeje ( trzyma norme ) W sumie to ostatnie rzeczy jakie chce kupic - wole dmuchac na zimne - wymienie je przy najblizszej okazji - Motywuje mnie to ze dostalem 200$ gift certyfikate - czyli rabat na wszystko 200 $ wazny przez rok - wiec cos kupie i musze to wykorzystac .



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-07-05, 21:32

no to rzeczywiscie dobry powod, 200$ droga nie chodzi;) moj tez szybko sie grzeje,ale tez trzyma norme wiec widocznie tak ma byc..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-05, 23:41

Dziś coś zauważyłem - jadąc bardzo spokojnie uklad wydechowy jak by sie wyciszal - po rozgrzaniu czy co - .. ale tylko jak stanolem to znowu przez jakis czas byl głośny .. Moze jak sei rozgrzeje to lepiej odprowadza spaliny i to przeciwdziala rezonansowi ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „20. przeróbki i tuning”