Auto zakupiłem w Salt Lake City w stanie Utah.
Shelby GT 500 już w drodze do portu na wschodnim wybrzeżu , autko pojawi się w Polsce za ok 4-6 tygodni.
Szacunkowa wartość pojazdu na terenie USA przed kolizją wynosi 59 000 $ ,
Moja propozycja cenowa po naprawie, przeróbce świateł, wszystkich opłatach, próbna rejestracją, miesięcznym ubezpieczeniem, pełnym bakiem, niespodzianką w bagażniku i płynem do spryskiwaczy











Model 2014 Shelby 5.8L 4V Supercharged z aluminiowym blokiem silnika
SVT Performance Package SVT "Tranish“ kute aluminiowefelgi , przednie 19 ", tylne 20"
SVT Bilstein Suspension
SVT Track Package
Shaker Pro system audio z 9 głośnikami
US Navigatoin
Klimaauomatik dwu strefowy
GT500 Launch Control
4,2-calowy monitor LCD komputera pokładowego
System Microsoft SYNC
Bluetooth do telefonu i przesyłania dźwięku
Port USB
ABS, ESP
Elektryczne regulowane
Reflektory ksenonowe
Tempomat
Przednie sportowe fotele Recaro
Przednie hamulce Brembo 6 tłoczkowe
Wielofunkcyjna kierownica obszyta Alcantarą
Tempomat z przełącznikiem na kierownicy
Szyby, Przyciemniane
i wiele innych

Pierwsza oficjalna odsłona zupełnie nowego GT 500 miała miejsce w Los Angeles na Auto Show w 2011 roku.
Model który mam do zaoferowania wyposażony jest w 5,8-litrowy (354,6 cali sześciennych) silnik w roku 2013 uzyskał oficjalny certyfikat Międzynarodowego Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych SAE International potwierdzający, że jest to najmocniejsza na świecie produkowana seryjnie jednostka V8 w swojej klasie. Silnik Forda Shelby GT500 rozwija 662 KM mocy i 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego. GT500 jest oferowany w USA za stosunkowo niewygórowaną cenę i osiągami bije przy okazji na głowę wiele super samochodów sportowych oferowanych za dziesiątki lub setki tysięcy dolarów.
Ford Shelby GT500 z silnikiem V8 generuje potężny ciąg w całym zakresie pracy, a 536 Nm momentu obrotowego dostępne jest już przy 1000 obr./min. Kierowca może ponadto korzystać z ponad 90% maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2200 do 5800 obr./min.
Połączenie nowego 2,3-litrowego kompresora TVS z podwójnym wałkiem rozrządu górnym i czterema zaworami na cylinder powoduje że Shelby oddycha swobodnie aż do 7000 obr./min., generując moc maksymalną przy 6500 obr./min. i zachowując pełną stabilność aż do ostatecznego limitu obrotów.
Ford Shelby GT500 ma także odpowiednie narzędzia pomagające okiełznać moc drzemiącą w silniku: dobrze zestrojony układ jezdny, hamulce Brembo, zawieszenie dostrojone tak, by niwelowało niedoskonałości nawierzchni mogące powodować niestabilność przy dużych prędkościach oraz nową listwę z przodu nadwozia i splitter, które pomagają optymalizować przepływ powietrza wokół i pod GT500.
Modele od 2013 roku mają różne ulepszenia w porównaniu do roku 2012. GT500 w nowym modelu ma lepiej wyprofilowany przedni zderzak wraz z reflektorami HID/LED
Nowy Shelby GT500 został pozbawiony kratki, decyzja ta została wymuszona ze względu na ogromne zapotrzebowanie na chłodzenia jakiego wymaga ten pojazd. Zmian dokonano w układzie paliwowym, Shelby ma dwie pompy paliwa, większe wtryskiwacze, sprzęgło Grippier o większej średnicy, intercooler jest teraz trójwarstwowy, podrasowaną sześciobiegową skrzynię Tremec 6060 z wewnętrzną pompą oleju, jednoczęściowy wał napędowy z włókna węglowego. Większe przednie sześciotłoczkowe hamulce Brembo ,wzmocnione zawieszenie i zmodyfikowano aerodynamikę pojazdu tak aby mógł swobodnie i bezpiecznie osiągnąć 200 + mph.
Ford potwierdził że zmiany te spowodowały obniżenie oporów a jego przednia część mocniej dociska do nawierzchni drogi .
Nowością w roku 2013 jest większy przedni stabilizator.
Jest nowa funkcja elektronicznego sterowania układem kierowniczym i cztery nowe tryby elektronicznej kontroli trakcji.
Pakiet Performance oferuje dodatkowe dwa regulowane amortyzatory Bilstein oraz mechanizm różnicowy Torsen.