Jaki olej do mostu?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Jaki olej do mostu?
Hej, pytanie jak w temacie. Ford zaleca swój wynalazek 75W-85 + jakiś modyfikator tarcia. Trochę mnie dziwi, że taki a nie np. 75W-90 i po co ten modyfikator tarcia do torsena ?
Ma ktoś jakieś doświadczenia ?
Ma ktoś jakieś doświadczenia ?
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers
-
- Forumowicz
- Posty: 227
- Rejestracja: 2016-06-17, 21:10
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: Dziekanowice
Re: Jaki olej do mostu?
Motul 75W90 w wersji z dodatkiem do szper lub Motul 75W140 tez z tymze dodatkiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Re: Jaki olej do mostu?
Też mi się tak wydawało i tak też lałem do poprzedniego samochodu gdzie miałem Torsena, ale w instrukcji serwisowej piszą, żeby ten dodatek dolewać do WSZYSTKICH mostów łącznie z Torsenem. Poza tym gdzieś czytałem, że ten Torsen w nowych Mustangach jest z jakimś "napięciem wstępnym" - może z tego powodu trzeba lać ten dodatek ?veeefour pisze:Modifitakor jest tylko do LSD - do Torsena tego nie lejesz.
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers
-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Re: Jaki olej do mostu?
Ten https://www.motul.com/pl/pl/products/gear-300-ls-75w90" onclick="window.open(this.href);return false; ?dtox pisze:Motul 75W90 w wersji z dodatkiem do szper lub Motul 75W140 tez z tymze dodatkiem.
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jaki olej do mostu?
Torsen w S550(Fordowski) jest bez napiecia wstepnego - sa Torseny z napieciem wstepnym. Zamierzam taki zalozyc.konio12345 pisze:Też mi się tak wydawało i tak też lałem do poprzedniego samochodu gdzie miałem Torsena, ale w instrukcji serwisowej piszą, żeby ten dodatek dolewać do WSZYSTKICH mostów łącznie z Torsenem. Poza tym gdzieś czytałem, że ten Torsen w nowych Mustangach jest z jakimś "napięciem wstępnym" - może z tego powodu trzeba lać ten dodatek ?veeefour pisze:Modifitakor jest tylko do LSD - do Torsena tego nie lejesz.
Ten modifikator dziala na plytki szpery ktorych w Torsenie nie ma wiec sie go nie stosuje - zwieksza tarcie na plytkach.
Jezeli ktos pisze, ze Friction Modifier stosuje sie do zwyklego Torsena to znaczy, ze nie wzial dzis swoich tabletek

-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Re: Jaki olej do mostu?
Nie kwestionuje, że większość pracowników Froda i ich dealerów coś bierze, do tej pory nie dali mi podstaw do tak śmiałego stwierdzenia, ale poniżej masz wyciąg z instrukcji polskiej, a tu są tylko torseny:veeefour pisze:Torsen w S550(Fordowski) jest bez napiecia wstepnego - sa Torseny z napieciem wstepnym. Zamierzam taki zalozyc.konio12345 pisze:Też mi się tak wydawało i tak też lałem do poprzedniego samochodu gdzie miałem Torsena, ale w instrukcji serwisowej piszą, żeby ten dodatek dolewać do WSZYSTKICH mostów łącznie z Torsenem. Poza tym gdzieś czytałem, że ten Torsen w nowych Mustangach jest z jakimś "napięciem wstępnym" - może z tego powodu trzeba lać ten dodatek ?veeefour pisze:Modifitakor jest tylko do LSD - do Torsena tego nie lejesz.
Ten modifikator dziala na plytki szpery ktorych w Torsenie nie ma wiec sie go nie stosuje - zwieksza tarcie na plytkach.
Jezeli ktos pisze, ze Friction Modifier stosuje sie do zwyklego Torsena to znaczy, ze nie wzial dzis swoich tabletek
Nazwa Specyfikacja
Płyn hamulcowy DOT 4 LV High Performance WSS-M6C65-A2
BU7J-M6C65-xxxx
Olej do automatycznej skrzyni biegów C-ML5 MERCON® LV
7U7J-M2C938-AB WSS-M2C938-A
Olej przekładniowy - 75W FE WSS-M2C200-D2
7U7J-M2C200-BA/CA
Olej do tylnego mostu SAE 75W-85 WSS-M2C942-A
EU7J-M2C942-AA
Środek modyfikujący tarcie EST-M2C118-A
Płyn do szyb WSS-M14P19-A
2U7J-M8B16-AA/CA/DA, 3U7J-19523-GA,
FU7J-19C544-AA/BA/DA/EA/GA/HA
więc z jakiegoś powodu chcą lać ten środek modyfikujący tarcie.
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jaki olej do mostu?
Po raz ostatni wytlumacze - nie leje sie modifikatora do zwyklego Torsena bo ten srodek jest przeznaczony do tarczek ktorych w Torsenie(tym) nie ma.
To chyba wystarczajacy argument zebys nie mial watpliwosci - skoro juz wszystko tak dobrze wiesz to po co sie pytasz...kup i zalej - mnie to lotto.
To chyba wystarczajacy argument zebys nie mial watpliwosci - skoro juz wszystko tak dobrze wiesz to po co sie pytasz...kup i zalej - mnie to lotto.
-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Re: Jaki olej do mostu?
Co się tak denerwujesz ? Pytam bo sam się zastanawiam. Ale znalazłem - ten torsen jest typu T2R więc z napięciem wstępnym i pewnie dlatego trzeba lać ten dodatek.veeefour pisze:Po raz ostatni wytlumacze - nie leje sie modifikatora do zwyklego Torsena bo ten srodek jest przeznaczony do tarczek ktorych w Torsenie(tym) nie ma.
To chyba wystarczajacy argument zebys nie mial watpliwosci - skoro juz wszystko tak dobrze wiesz to po co sie pytasz...kup i zalej - mnie to lotto.
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jaki olej do mostu?
Przy okazji kupowania a wiec tez przerabiania literatury Wavetrac:
Some have friction modifiers designed for limited slip differentials. These modifiers generally increase slipperiness and are intended to reduce clutch disc chatter in conventional clutch-type LSDs. Some gear oils such as Red Line Oil's Shockproof® type have microscopic solid particles in immersion in order to "cushion" transmission components, acting as an extreme pressure agent. The Wavetrac® and all helical gear differentials in general, operate using friction. The friction generated between its internal gears and its housing are what allow this type of differential to function.
Gear oil additives that drastically reduce friction will actually reduce the performance of gear differentials. The internals of the diff get too slick to generate adequate friction - reducing the differential's effectiveness - reducing its ability to drive both wheels.
In conclusion, when using a Wavetrac®:
Use factory spec oils for your car
Use Motul Synthetic high performance oils if you wish to upgrade the oil. Please consult Autotech Driveline for recommendations.
Avoid gear oils with limited slip additives.
Do NOT use RedLine, Shockproof® or similar gear oils.
Tak jak pisalem - do torsenow generalnie nie lejemy dodatkow ani tez zadnych olejow z dodatkami typowo do szpery bo mozna nawet torsena uszkodzic.
Some have friction modifiers designed for limited slip differentials. These modifiers generally increase slipperiness and are intended to reduce clutch disc chatter in conventional clutch-type LSDs. Some gear oils such as Red Line Oil's Shockproof® type have microscopic solid particles in immersion in order to "cushion" transmission components, acting as an extreme pressure agent. The Wavetrac® and all helical gear differentials in general, operate using friction. The friction generated between its internal gears and its housing are what allow this type of differential to function.
Gear oil additives that drastically reduce friction will actually reduce the performance of gear differentials. The internals of the diff get too slick to generate adequate friction - reducing the differential's effectiveness - reducing its ability to drive both wheels.
In conclusion, when using a Wavetrac®:
Use factory spec oils for your car
Use Motul Synthetic high performance oils if you wish to upgrade the oil. Please consult Autotech Driveline for recommendations.
Avoid gear oils with limited slip additives.
Do NOT use RedLine, Shockproof® or similar gear oils.
Tak jak pisalem - do torsenow generalnie nie lejemy dodatkow ani tez zadnych olejow z dodatkami typowo do szpery bo mozna nawet torsena uszkodzic.
-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Re: Jaki olej do mostu?
No Wavetrac tak pisze i tak też lałem do swojej bmki z Wavetrac-iek, ale furd wie lepiej, albo coś jest magicznego w tym moście...
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers
-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Re: Jaki olej do mostu?
Tu też piszą żeby lać "friction modifier" do fordowskiego Torsena: http://www.americanmuscle.com/frpp-34sp ... -1516.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jaki olej do mostu?
Tjaaa AM i CJ...jeden szlifowal atak bo mu lozysko nie wchodzilo a drugi po szpilkach jechal breszka, trzeci wyebay dziure w zderzaku...yhmmyyy...
Po raz ostatni - sa rozne rodzaje torsena - sa i takie torseny z plytkami w srodku - M-4204-MT nie jest takim torsenem. Ma w srodku jedynie zapadki
cos na styl Detroit Locker. Generalnie dla forda produkuje to Eaton.
Tu masz liste gdzie dokladni jest opisane ktory potrzebuje(no 3) a ktory nie - to dla S197 bo literatura z S550 jest nie kompletna ale to tylko dla podgladu:
https://performanceparts.ford.com/part/M-4204-T31" onclick="window.open(this.href);return false;
I jak widzisz do T2 nie leje sie dodatku...
Jezeli masz ochote to prosze zalej sobie nawet Rame Culinesse
- powodzenia!
Po raz ostatni - sa rozne rodzaje torsena - sa i takie torseny z plytkami w srodku - M-4204-MT nie jest takim torsenem. Ma w srodku jedynie zapadki
cos na styl Detroit Locker. Generalnie dla forda produkuje to Eaton.
Tu masz liste gdzie dokladni jest opisane ktory potrzebuje(no 3) a ktory nie - to dla S197 bo literatura z S550 jest nie kompletna ale to tylko dla podgladu:
https://performanceparts.ford.com/part/M-4204-T31" onclick="window.open(this.href);return false;
I jak widzisz do T2 nie leje sie dodatku...
Jezeli masz ochote to prosze zalej sobie nawet Rame Culinesse

-
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Oxford White
Re: Jaki olej do mostu?
Ale ten co podesłałeś jest typu T2 - https://performanceparts.ford.com/part/M-4204-T31" onclick="window.open(this.href);return false; i tu się zgodzę, że wystarczy zwykły olej, ale ten co mam na myśli jest typu T2R - https://performanceparts.ford.com/part/M-4204-MT" onclick="window.open(this.href);return false;.
A w wykipedii piszą :W sportowej wersji T2R zastosowano dodatkowo napięcie wstępne dociskające do siebie elementy cierne. Zabieg ten pozwala na doprowadzenie części momentu na oś, nawet gdy na drugiej jest on równy zero. Mówiąc obrazowo T2R z podniesionym jednym kołem zachowa się jak szpera cierna"
więc może jednak coś w tym laniu dodatku jest.
A w wykipedii piszą :W sportowej wersji T2R zastosowano dodatkowo napięcie wstępne dociskające do siebie elementy cierne. Zabieg ten pozwala na doprowadzenie części momentu na oś, nawet gdy na drugiej jest on równy zero. Mówiąc obrazowo T2R z podniesionym jednym kołem zachowa się jak szpera cierna"
więc może jednak coś w tym laniu dodatku jest.
Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers