2,3 czy 3,7 ???
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2023-03-12, 11:54
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: Leżajsk
2,3 czy 3,7 ???
Cześć,
Zamierzam kupić swojego pierwszego konia i mam spory dylemat co wybrać:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-must ... FtduN.html
czy też może:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-must ... EQicg.html
3,7 V6 czy EcoBoost? Samochód będzie moim daily, będę robił ok. 1000 km tygodniowo. Bardzo ważna jest dla mnie niezawodność oraz ekonomia, jakkolwiek to ostatnie głupio brzmi przy tych silnikach ...
A więc moje pytanie: Którym rzadziej będę odwiedzał mechanika? Pomożecie?
Zamierzam kupić swojego pierwszego konia i mam spory dylemat co wybrać:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-must ... FtduN.html
czy też może:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-must ... EQicg.html
3,7 V6 czy EcoBoost? Samochód będzie moim daily, będę robił ok. 1000 km tygodniowo. Bardzo ważna jest dla mnie niezawodność oraz ekonomia, jakkolwiek to ostatnie głupio brzmi przy tych silnikach ...
A więc moje pytanie: Którym rzadziej będę odwiedzał mechanika? Pomożecie?
-
- Forumowicz
- Posty: 889
- Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
- Model: BULLITT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: highland green
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: 2,3 czy 3,7 ???
Cześć
Osobiście zajmuje sie importem mustangów od 2015 roku, sprowadziłem i naprawiłem ich już w setkach
napisze Ci zalety i wady jeżeli chodzi o 2.3 i 3.7
3.7
- fajniejszy dzwięk silnika
- troche niższe spalanie niż 2.3
- tani, gdyby sie zepsuł bo z demontażu kupisz silnik już za 3.5k a skrzynie automat za 1.5k ceny takie ponieważ te częsci rzadko sie psują i nie są chodliwe
- miałem 3.7 z przebiegami po 300-350k km i dalej pracowały dobrze, silnik jest jak najbardziej pod instalacje LPG
- największa wada to że nie wychodził ten silnik w premium wersji, zawsze base.
2.3
- wychodził w premium - największa zaleta
- jeżeli chcesz tuningować motor, to zdecydowanie łatwiej sie go podnosi pod kątem mocy niż 3.7, przy nie wielkich nakładach moc ok 370+ HP a da sie dużo dużo więcej
- jak padnie to ceny teraz od 10k w góre
- droższa instalacja gazowa ale da sie założyć
- w moich odczuciach więcej pali
Jak coś to zapraszam na import pod zamówienie.
Osobiście zajmuje sie importem mustangów od 2015 roku, sprowadziłem i naprawiłem ich już w setkach
napisze Ci zalety i wady jeżeli chodzi o 2.3 i 3.7
3.7
- fajniejszy dzwięk silnika
- troche niższe spalanie niż 2.3
- tani, gdyby sie zepsuł bo z demontażu kupisz silnik już za 3.5k a skrzynie automat za 1.5k ceny takie ponieważ te częsci rzadko sie psują i nie są chodliwe
- miałem 3.7 z przebiegami po 300-350k km i dalej pracowały dobrze, silnik jest jak najbardziej pod instalacje LPG
- największa wada to że nie wychodził ten silnik w premium wersji, zawsze base.
2.3
- wychodził w premium - największa zaleta
- jeżeli chcesz tuningować motor, to zdecydowanie łatwiej sie go podnosi pod kątem mocy niż 3.7, przy nie wielkich nakładach moc ok 370+ HP a da sie dużo dużo więcej
- jak padnie to ceny teraz od 10k w góre
- droższa instalacja gazowa ale da sie założyć
- w moich odczuciach więcej pali
Jak coś to zapraszam na import pod zamówienie.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: 2,3 czy 3,7 ???
Od siebie polecałbym 3.7 , mój miał przy sprzedaży 280 tyś km, z czego jakieś 140 tyś km zrobił na gazie, z silnikiem nic się nie działo. Spalanie w mieszanym miałem okolice 12l/100km gazu, na trasie wakacyjnej typu do Chorwacji schodziło do 9l/100km.
Minus 3.7 jest wnętrze, podstawowe, tutaj na prowadzenie wychodzi 2.3 eco, a skoro będziesz trzaskać km to fajnie to robić w przyjemnych warunkach. W eco masz różne dodatkowe opcje jak grzane/wentylowane fotele, radio z ekranem etc. Oczywiście można to wszystko dołożyć do 3.7 ale to sporo roboty i kasy.
Osobiście wybrałbym 3.7l z uwagi na fakt ilości cylindrów, wolę brzmienie tego auta ale jest to oczywiście kwestia gustu.
Z tych 2 linków, wybrałbym 3.7l bo oba są w podstawowej wersji czyli welur i małe radio.
Minus 3.7 jest wnętrze, podstawowe, tutaj na prowadzenie wychodzi 2.3 eco, a skoro będziesz trzaskać km to fajnie to robić w przyjemnych warunkach. W eco masz różne dodatkowe opcje jak grzane/wentylowane fotele, radio z ekranem etc. Oczywiście można to wszystko dołożyć do 3.7 ale to sporo roboty i kasy.
Osobiście wybrałbym 3.7l z uwagi na fakt ilości cylindrów, wolę brzmienie tego auta ale jest to oczywiście kwestia gustu.
Z tych 2 linków, wybrałbym 3.7l bo oba są w podstawowej wersji czyli welur i małe radio.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: 2,3 czy 3,7 ???
To był skrót myślowy, chodziło Karolowi o to, że jak mam 3 wersje silnikowe, to każda ma opcje poza wyposażenia tylko właśnie 3.7 ma tylko jedną:
1. 3.7l - tylko base
2. 2.3l - base i premium
3. 5.0l - base i premium (dodatki typu PP1 , PP2 , aniversary , GT/CS itd)
1. 3.7l - tylko base
2. 2.3l - base i premium
3. 5.0l - base i premium (dodatki typu PP1 , PP2 , aniversary , GT/CS itd)
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2023-03-12, 11:54
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: Leżajsk
Re: 2,3 czy 3,7 ???
Dzięki za wskazówki.
Rozumiem, że na temat awaryjności nie wypowiadacie się, bo oba silniki są niezawodne
Kilka kwestii, co do których mam wątpliwości:
1. Fabryka mówi, że Ecoboost ma wyraźnie niższe spalanie ... dziwi mnie opinia Krosstera, że 3,7 jest oszczędniejsze. Czy to fakt?
2. Słyszałem, że do 3,7 nie założę felg większych niż 18 cali ... Widzę jednak w ofercie Krosstera 20 calowe?
3. Czy możliwy jest swap silnika z 2,3 na 3,7 w przypadku poważnej awarii?
4. Czy EcoBoost jest wyraźnie cichszy w środku?
BTW - Krosster, piękny jest ten twój czarny 3,7, szukam jednak czegoś z niższym przebiegiem.
Rozumiem, że na temat awaryjności nie wypowiadacie się, bo oba silniki są niezawodne
Kilka kwestii, co do których mam wątpliwości:
1. Fabryka mówi, że Ecoboost ma wyraźnie niższe spalanie ... dziwi mnie opinia Krosstera, że 3,7 jest oszczędniejsze. Czy to fakt?
2. Słyszałem, że do 3,7 nie założę felg większych niż 18 cali ... Widzę jednak w ofercie Krosstera 20 calowe?
3. Czy możliwy jest swap silnika z 2,3 na 3,7 w przypadku poważnej awarii?
4. Czy EcoBoost jest wyraźnie cichszy w środku?
BTW - Krosster, piękny jest ten twój czarny 3,7, szukam jednak czegoś z niższym przebiegiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 889
- Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
- Model: BULLITT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: highland green
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: 2,3 czy 3,7 ???
1. Fabryka mówi, że Ecoboost ma wyraźnie niższe spalanie ... dziwi mnie opinia Krosstera, że 3,7 jest oszczędniejsze. Czy to fakt? moge sie mylić ale miałem ich z 50 szt w 3.7 i 2.3 albo więcej co ja tam wiem
2. Słyszałem, że do 3,7 nie założę felg większych niż 18 cali ... Widzę jednak w ofercie Krosstera 20 calowe? niemożliwe stało sie możliwe, da sie założyć
3. Czy możliwy jest swap silnika z 2,3 na 3,7 w przypadku poważnej awarii? bez sensu - kosztowo nie opłacalne
4. Czy EcoBoost jest wyraźnie cichszy w środku? nie jest wogóle cichszy
2. Słyszałem, że do 3,7 nie założę felg większych niż 18 cali ... Widzę jednak w ofercie Krosstera 20 calowe? niemożliwe stało sie możliwe, da sie założyć
3. Czy możliwy jest swap silnika z 2,3 na 3,7 w przypadku poważnej awarii? bez sensu - kosztowo nie opłacalne
4. Czy EcoBoost jest wyraźnie cichszy w środku? nie jest wogóle cichszy
-
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
Re: 2,3 czy 3,7 ???
hmm, nie wiem, ja mam 3,7 w budzie jak najbardziej premium, to znaczy ze skórą, komputerem, alu na desce i w kierownicy, światełkami pod nogami .....Michał P. pisze: ↑2023-04-26, 07:16To był skrót myślowy, chodziło Karolowi o to, że jak mam 3 wersje silnikowe, to każda ma opcje poza wyposażenia tylko właśnie 3.7 ma tylko jedną:
1. 3.7l - tylko base
2. 2.3l - base i premium
3. 5.0l - base i premium (dodatki typu PP1 , PP2 , aniversary , GT/CS itd)
i co tam jeszcze w premium jest - stan fabryczny nie podokładane....
aa i spalanie na trasie 7,4 przy spokojnej jeździe, znaczy wg ograniczeń i bez kopania w pedał gazu
a średnie 8,9 ale wiekszość na trasie
Piotrek
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: 2,3 czy 3,7 ???
Piotrek temat rozchodzi się o VI gen 2015-2017 r. , a nie 2010-2014 gdzie 3,7 miał obie wersje, premium i base.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -