Zmiana wydechu w Mustangu GT

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: deeboy » 2016-09-01, 12:38

Info z Remusa dot zakupu samych końcowych tłumików:

Witam,

Teoretycznie można zakupić same tłumiki. Cat-back, tłumiki z klapami i pilotem oraz końcówki to są osobne produkty.

Spotkaliśmy się już na różnych forach zarówno z wydechami do Mustanga jak i innych podobnych produktów tego typu np. do BMW M4 czy Mercedesa A45 AMG z opiniami, że można te zestawy kupować jako pojedyncze elementy. Teoretycznie można wszystko :) Pozostaje jednak kwestia - jak to zamontować oraz fakt, że same tłumiki nie zapewniają dużej poprawy dźwięku.

Seryjny układ wydechowy ma 2 1/4" natomiast Remus 3". Kupując więc same tłumiki konieczne jest własnoręczne dorabianie przejściówek/spawanie. Nie ma też gwarancji, że to wszystko będzie pasowało na długość - cat-back Remusa może być dłuższy/krótszy niż seria analogicznie jak tłumiki tylne. Tłumik bez końcówek wymaga również dorabiania i spawania jakiś końcówek - te dedykowane Remusa są na opaski.

Najważniejszą kwestią jest jednak chyba to, że to właśnie Cat-Back odpowiada za większość dźwięku. Same tylne tłumiki nie zapewniają dużej poprawy, większość brzmienia leży w sekcji środkowej. Kupując same tłumiki tylne jednocześnie zostawiając fabryczną sekcję środkową efekt będzie bardzo średni - a Cat-Back to akurat najtańsza część układu.

Koszt tłumików z klapami oraz instalacją do nich to 7 300 zł brutto. Cat-Back to koszt 1 500 zł brutto. Pozostały koszt to różne rodzaje kocówek. Ceny w tym przypadku detaliczne.

Tak więc możliwość osobnego zakupu teoretycznie jest, jednak w praktyce potem wychodzi niewiele taniej, a konieczne jest "rzeźbienie" aby to wszystko pasowało oraz w takich przypadkach Remus nie uzna gwarancji jeśli cokolwiek z wydechem by się stało..



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: veeefour » 2016-09-01, 12:51

No to odpowiedz na swoje pytanie masz - jak chce ci sie bawic. Mala poprawka: seria ma 2,5", nie 2 i 1/4 ;)

I to o czym wspominalem - mozna zamowic wersje z prostymi rurami zamiast tlumika srodkowego i wynika, ze bedzie 1500zl taniej.
Osobiscie wg. mnie sie nie oplaca ale dla niektorych tutaj to pewnie bedzie jak najbardzeij powazna roznica :hyhy:



Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: deeboy » 2016-09-01, 15:03

Z tym co napisał, że zmiana samych końcowych tłumików niewiele daje to jest w błędzie, założyłem Axleback Magnafłow Competition i różnica jest ogromna pomimo, że rezonator jest nadal.

Faktycznie jak już ktoś się decyduje na te remusy to nie warto rzeźbić tylko brać cały zestaw, jak dla mnie jest on za drogi ale jak ktoś ma ochotę tyle wydać to rozwiązanie z klapami wydaje się idealne na każdą okazję.



Kusza85

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: Kusza85 » 2016-09-01, 15:15

deeboy pisze:Z tym co napisał, że zmiana samych końcowych tłumików niewiele daje to jest w błędzie, założyłem Axleback Magnafłow Competition i różnica jest ogromna pomimo, że rezonator jest nadal.

Faktycznie jak już ktoś się decyduje na te remusy to nie warto rzeźbić tylko brać cały zestaw, jak dla mnie jest on za drogi ale jak ktoś ma ochotę tyle wydać to rozwiązanie z klapami wydaje się idealne na każdą okazję.
Zadowolony jesteś z tego Axelbacka czy za głośny do codziennej jazdy oraz w trasy?



Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: deeboy » 2016-09-01, 16:26

Poziom głośności Magna Competition AB wewnątrz jest jak dla mnie optymalny, natomiast na niskich obrotach przy obciążaniu silnika dość mocno buczy. Powyżej 2500 obr jest pięknie :) Najgorzej jest na 6 biegu, silnik ma ciężej i buczy najmocniej przy małych prędkościach/obrotach.
Na zewnątrz brzmienie jest piękne. Wygląd końcówek też bardzo mi się podoba, bardzo szerokie, idealnie wypełniają otwory w zderzaku.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: Volver » 2016-09-01, 17:49

Kusza, zapraszam w moim koniku na obwodnicę Krakowa, zobaczysz jak jest z głośnością na żywo!



Kusza85

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: Kusza85 » 2016-09-01, 18:31

Volver pisze:Kusza, zapraszam w moim koniku na obwodnicę Krakowa, zobaczysz jak jest z głośnością na żywo!
Hehehehe, możliwe, że skorzystam. Powiem Ci że myślę nad pełnym MF Street Catback - cenowo nie opłaca się robić MF Street Axelback lub Remus z klapami, ale ta cena... natomiast MF Competition Axelback będzie za głośny.



Awatar użytkownika
SoSo
Młodszy Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2016-08-28, 12:53
Model: S550 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Mica Shadow Black

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: SoSo » 2016-09-01, 20:16

Wielkie dzięki koledze 5um że znalazł dziś trochę czasu i mogłem na żywo zobaczyć, usłyszeć i przejechać się jego pięknym Mustangiem :D Auto wygląda i brzmi super, robi ogromne wrażenie! Gratuluje!

Co zaś się tyczy porównania mojego MF Street Axleback i jego Remus to sprawa nie jest łatwa... inne światy. MF bardzo niski, głęboki, "bulgotliwy" - taki prawdziwy muscle car. Niestety pojawia się lekkie buczenie na 5. i 6. biegu przy ok 2tys obrotów. Ale przy pełnym "bucie" powyżej 4tyś obr. jest niesamowity! Nie do pobicia.
Natomiast Remus bardziej europejski, nie tak niski. Nawet na otwartych klapach nie ma tak głębokiego tonu. Porównałbym go np z V8 Maserati. Na pewno brzmi bardziej "wyścigowo", prawdziwy ryk.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: Volver » 2016-09-01, 20:38

Z ostatnich moich doświadczeń, 6 bieg przy 160 kmh brzmi gorzej niż 5. W mieście fajny jest w MF ten bas, natomiast na trasie mi zdecydowanie bardziej odpowiada warkot powyżej 3000 obr, a pow. 4000 obr. bosko! Posłuchałem sobie z zewnątrz mocno upalanego mojego Mustanga-jest moc i jest dźwięk na wysokich obrotach! Nadal nie mogę się nachwalić zmiany na MF Street.



Awatar użytkownika
lukas220
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetic gray

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: lukas220 » 2016-09-01, 21:06

Kusza85 pisze:
Volver pisze:... natomiast MF Competition Axelback będzie za głośny.
A słuchałeś już gdzieś? ;) Na tą chwilę mamy 2 takie opcje na forum-Deeboya i moja. W niedzielę wróciłem z DE z żoną i dziećmi ( 4 lata i 7 mieś.) i nikt nie pisnął, że mogło by być ciszej. Na mój gust, Mustang GT powinien co najmniej tak brzmieć :] Jeśli chodzi o niskie tony, to MF nie ma konkurencji...
Ostatnio zmieniony 2016-09-01, 21:38 przez lukas220, łącznie zmieniany 1 raz.


GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: veeefour » 2016-09-01, 21:16

SoSo pisze: Co zaś się tyczy porównania mojego MF Street Axleback i jego Remus to sprawa nie jest łatwa... inne światy. MF bardzo niski, głęboki, "bulgotliwy" - taki prawdziwy muscle car. Niestety pojawia się lekkie buczenie na 5. i 6. biegu przy ok 2tys obrotów. Ale przy pełnym "bucie" powyżej 4tyś obr. jest niesamowity! Nie do pobicia.
Natomiast Remus bardziej europejski, nie tak niski. Nawet na otwartych klapach nie ma tak głębokiego tonu. Porównałbym go np z V8 Maserati. Na pewno brzmi bardziej "wyścigowo", prawdziwy ryk.
Dokladnie - Kojot z tym Remusem nie brzmi w ogole jak "cross plane" a bardziej jak jakis wysoko obrotowy flat plane. Moze porownanie z Nasasauaratti to za daleko idace
stwierdzenie ale jest bardzo rasowo jakby to amerykanie powiedzieli "raspy". Mnie to osobiscie przypomina silniki V8 od AMG szczegolnie jak automat podbija gaz prz
szybkiej zmianie biegu w trybie sport.



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: kkk » 2016-09-01, 21:23

Kupujcie catback MF competition i nie marudźcie :)
To muscle car a nie dzieciowozy. Ma być moc i zazdrość w uszach :)

PS. Moja córka 4l woli jeździć mustangiem niż mondeo i ciągle krzyczy "gazu!"



Kusza85

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: Kusza85 » 2016-09-01, 21:26

lukas220 pisze:
Kusza85 pisze:
Volver pisze:... natomiast MF Competition Axelback będzie za głośny.
A słuchałeś już gdzieś? ;) Na to chwilę mamy 2 takie opcje na forum-Deeboya i moja. W niedzielę wróciłem z DE z żoną i dziećmi ( 4 lata i 7 mieś.) i nikt nie pisnął, że mogło by być ciszej. Na mój gust, Mustang GT powinien co najmniej tak brzmieć :] Jeśli chodzi o niskie tony, to MF nie ma konkurencji...
Możesz nagrać i wrzucić filmiki podobne jak veefour zrobil?
Ile dałeś za ten Axelback?



Awatar użytkownika
lukas220
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetic gray

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: lukas220 » 2016-09-01, 21:43

Kamil, napisz do Zalasza lub możesz kupić w DE-koszt około 3300 zł. Osobiście zapłaciłem 650 euro, ale to była jednorazowa okazja w Monachium u jednego z forumowiczów Mustang6.de. Więcej zapłacisz za wydech do pierwszego lepszego motocykla :rotfl: Zamiast nagrywać film, który i tak nie odda Ci w 100% dźwięku, zapraszam na kawę do Rybnika :super:


GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole

Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: deeboy » 2016-09-01, 23:25

kkk pisze:Kupujcie catback MF competition i nie marudźcie :)
To muscle car a nie dzieciowozy. Ma być moc i zazdrość w uszach :)

PS. Moja córka 4l woli jeździć mustangiem niż mondeo i ciągle krzyczy "gazu!"
Hehe, ja mam małą dwulatkę i woła "szybciej tatuś szybciej" ;) lubi jeżdzić tylko "mutangiem"



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”