Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Witajcie,
Mam nadzieję na odbiór swojego GT na początku grudnia. Tu pojawia się dylemat jaki rozmiar opon zimowych kupić, co determinuje też markę. Czy dopuszczalne są opony takie jak na przód, czyli 255 40 r 19- na oryginalne felgi GT? Czytam dyskusję na niemieckim forum i tam przeważa pogląd, podobno kreowany przez Ford Niemcy, że pomimo formalnej zgodności felgi 9,5 cala z tyłu z rozmiarem 255 należy założyć 275. Czy macie z tym jakieś doświadczenia?
Mam nadzieję na odbiór swojego GT na początku grudnia. Tu pojawia się dylemat jaki rozmiar opon zimowych kupić, co determinuje też markę. Czy dopuszczalne są opony takie jak na przód, czyli 255 40 r 19- na oryginalne felgi GT? Czytam dyskusję na niemieckim forum i tam przeważa pogląd, podobno kreowany przez Ford Niemcy, że pomimo formalnej zgodności felgi 9,5 cala z tyłu z rozmiarem 255 należy założyć 275. Czy macie z tym jakieś doświadczenia?
- celibad
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
za dużo czytasz na forach
ja kupiłem kpl 255 i 275 firmy Nexen ,jezdze na tej firmie już drugi sezon w C5 i jestem jak na razie zadowolony ... nie spodziewałem się cudów za taką cene (2200zł) ale koniem będę jeździł sporadycznie a na letnich przy spadku temp poniżej 10 stopni nie bardzo można powiedzieć ze jazda było komfortowa. Opony są ciche, dobrze kleją się do śniegu a czy będzie zima w tym sezonie ??? Ma być najcieplejsza od 100 lat zima 


-
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Nexen to Koreańczyk, prawda? I jak rozumiem, jest bezpiecznie na drodze?
- celibad
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
nic się na razie nie dzieje , ogólnie S550 jest lekkim samochodem , przy ponad 200km/h silne podmuchy wiatru zmieniają delikatnie jego tor jazdy , ale opony sprawują się wzorcowo i nie narzekam, przy jeździe grubo pod 250 trzeba niestety trzymać mocno kierownice i szybko reagować na podmuchy boczne wiatru ale to z oponami nie ma nic wspólnego , lepiej jest jeśli auto jest dociążone tzn kpl pasażerów i bagaże , wtedy jedzie prawie jak dobre BMW 

-
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Ok, dzięki za opinię. Ja pozostanę przy czterech Goodyear G1 Performance, czy jakoś tak w rozmiarze 255...
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
A czemu usilnie nie chcesz 275 z tyłu tak jak mówi homologacja?
-
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Bo na zimę te będą dobre-w razie W łańcuch wejdzie, a są też ok. W rozmiarze 275 są Dunlopy 3D-miałem i już ich nie kupię-dno oponiarskie, Nexeny (mam wątpliwości) lub Pirelli Sottozero2-takie sobie. Goodyear powinien sprawdzić się w tym aucie-kierunkowa, cicha i dobra na wodę. Homologacja homologacją, a granice rozsądku i dopuszczalnośc pewnych wahań przy feldze 9 czy 9,5" daje pole do wyboru i dobrych i wględnie niedrogich.
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Na felgę 9,5 cala 255???Volver pisze:BHomologacja homologacją, a granice rozsądku i dopuszczalnośc pewnych wahań przy feldze 9 czy 9,5" daje pole do wyboru i dobrych i wględnie niedrogich.
MI się wydaję że przy niskim profilu to trochę za malo będzie. Daj 275. Pamiętaj trakcji na tyle w takim aucie nigdy za malo. To nie jest tak ja w jakimś rodzinnym sedanie z przódnapęd. Ja mam u siebie w s197 na feldze 10 cali 285 i jest to najmniej ile mogę dać a i tak "miota nim jak szatan"



Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Witajcie
Mam ten sam dylemat to Volver
Odbieram swoje GT pod koniec listopada.
Jak się będzie dało (praktyka pokaże) to chcę go używać w zimie do jazd "prawie" codziennych.
(jak nie będzie wielkich śnieżyc)
Planowałem kupić zestaw opon zimowych tej samej szerokości czyli 4 x 255
Pewnie tylne będą się szybciej zużywały, więc można będzie po pierwszym sezonie zrobić zamianę tyłu z przodem.
Felga przód to 9 cali na 100%.
Z tyłu to chyba 9,5 cala szerokości, choć studiując forum nie ma jasnej odpowiedzi. Niektórzy twierdzą że jest 9cali też z tyłu w GT.
Nie myślicie, że 255 będzie trochę za wąska dla felgi 9.5 cala na tył?
Tabele (w internecie) pokazują dla opony 255 zakres od 8.5 do 10 cali więc teoretycznie ok.
Jednak tabele to tabele a praktyka to praktyka.
Praktycznie podchodząc 4 takie same szerokości opony dają możliwość zamiany w razie czego.
Z drugiej strony trakcja też ważna, ale w zimie trzeba i tak będzie trzymać "konie" na wodzy.
Mam ten sam dylemat to Volver
Odbieram swoje GT pod koniec listopada.
Jak się będzie dało (praktyka pokaże) to chcę go używać w zimie do jazd "prawie" codziennych.
(jak nie będzie wielkich śnieżyc)
Planowałem kupić zestaw opon zimowych tej samej szerokości czyli 4 x 255
Pewnie tylne będą się szybciej zużywały, więc można będzie po pierwszym sezonie zrobić zamianę tyłu z przodem.
Felga przód to 9 cali na 100%.
Z tyłu to chyba 9,5 cala szerokości, choć studiując forum nie ma jasnej odpowiedzi. Niektórzy twierdzą że jest 9cali też z tyłu w GT.
Nie myślicie, że 255 będzie trochę za wąska dla felgi 9.5 cala na tył?
Tabele (w internecie) pokazują dla opony 255 zakres od 8.5 do 10 cali więc teoretycznie ok.
Jednak tabele to tabele a praktyka to praktyka.
Praktycznie podchodząc 4 takie same szerokości opony dają możliwość zamiany w razie czego.
Z drugiej strony trakcja też ważna, ale w zimie trzeba i tak będzie trzymać "konie" na wodzy.
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
@hondzik
Ja zakupiłem 275/40 R19 na tył (Pirelli Sottozero 3) i 255/40 R19 na przód (Continental wintercontact). Nie ma co kombinować.
Zresztą, opony w zimie to najmniejszy problem - najpierw trzeba sobie zadać pytanie, czy jestem w stanie prowadzić to auto? Jak nie miałeś doświadczenia z odpowiednią mocą na tylnym napędzie, to będzie ciężko. Prawda jest taka, że samochód ma duży moment obrotowy i jak nie masz wyrobionych nawyków kontrowania, to się wywrócisz prędzej czy później i nawet spokojna jazda tutaj nie pomoże.
Ja zakupiłem 275/40 R19 na tył (Pirelli Sottozero 3) i 255/40 R19 na przód (Continental wintercontact). Nie ma co kombinować.
Zresztą, opony w zimie to najmniejszy problem - najpierw trzeba sobie zadać pytanie, czy jestem w stanie prowadzić to auto? Jak nie miałeś doświadczenia z odpowiednią mocą na tylnym napędzie, to będzie ciężko. Prawda jest taka, że samochód ma duży moment obrotowy i jak nie masz wyrobionych nawyków kontrowania, to się wywrócisz prędzej czy później i nawet spokojna jazda tutaj nie pomoże.
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Wjedziecie komuś w tyłek, będzie 255 z tyłu, ubezpieczalnia może powiedzieć "papa" - jest sens ryzykować?
-
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Hm, a po co w instrukcji auta jest informacja, że dla założenia łańcuchów może być z tyłu 255-i to bez różnicowania modelu na GT i EB? Krzysztof z Opola napisał mi, że mierzyli w realu felgi w GT i były identyczne z tyłu i przodu... Kurczę, teraz to już nie wiem, może faktycznie zrobić jak inni? Macie rację, że tu oszczędności nie ma! Zreszta mi akurat nie chodzi o cenę w pierwszej kolejności, fajnych opon zimowych komplet w rozmiarze 275 +255 nie ma za dużo... w zasadzie nie ma.
Z tymi doświadczeniami to mnie wystraszyliście. Aż tak jest źle? Mam obecnie S80 T6 330 KM AWD 5,9 sek. do 100kmh i wiem, że AWD to nie tył, ale może dam radę i się nie zabiję, zresztą i tak zamierzam sobie poćwiczyć z instruktorem z prawdziwego zdarzenia jazdę tyłem na torze-pewnie w nowym roku.
Z tymi doświadczeniami to mnie wystraszyliście. Aż tak jest źle? Mam obecnie S80 T6 330 KM AWD 5,9 sek. do 100kmh i wiem, że AWD to nie tył, ale może dam radę i się nie zabiję, zresztą i tak zamierzam sobie poćwiczyć z instruktorem z prawdziwego zdarzenia jazdę tyłem na torze-pewnie w nowym roku.
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Widzę, że dalej mamy znak zapytania przy tylnej feldze:
9 czy 9.5 cala?
Czy ktoś może to na 100% potwierdzić.
Zgadzam się z Volver, że nie ma za dużego wyboru dobrych i we względnie normalnej cenie opon 275.
Z drugiej strony oferta 255 jest większa.
Czy ta różnica 255 a 275 jest taka ważna dla utrzymania dobrej trakcji?
Czy nie lepiej jednak mieć lepszą oponę, których w rozmiarze 255 jest po prostu więcej.
To pytanie do starych wyjadaczy co przejechali Mustangami już swoje kilometry w zimie w różnych warunkach.
Co do ubezpieczenia i ewentualnej szkody (jak pisze "kkk") to może być bardzo ważny aspekt, ale z drugiej strony każdy normalny samochód ma jakiś zakres tolerancji kół i opon do użycia. Pytanie czy Mustang to normalny samochód
Można by temat odwrócić i jak ktoś założy w lecie felgę 20 cali to też mu ubezpieczyciel nie wypłaci bo inne koło.
Wg mnie musi to być jakoś uregulowane.
Homologacja pewnie to opisuje.
9 czy 9.5 cala?
Czy ktoś może to na 100% potwierdzić.
Zgadzam się z Volver, że nie ma za dużego wyboru dobrych i we względnie normalnej cenie opon 275.
Z drugiej strony oferta 255 jest większa.
Czy ta różnica 255 a 275 jest taka ważna dla utrzymania dobrej trakcji?
Czy nie lepiej jednak mieć lepszą oponę, których w rozmiarze 255 jest po prostu więcej.
To pytanie do starych wyjadaczy co przejechali Mustangami już swoje kilometry w zimie w różnych warunkach.
Co do ubezpieczenia i ewentualnej szkody (jak pisze "kkk") to może być bardzo ważny aspekt, ale z drugiej strony każdy normalny samochód ma jakiś zakres tolerancji kół i opon do użycia. Pytanie czy Mustang to normalny samochód

Można by temat odwrócić i jak ktoś założy w lecie felgę 20 cali to też mu ubezpieczyciel nie wypłaci bo inne koło.
Wg mnie musi to być jakoś uregulowane.
Homologacja pewnie to opisuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Opony zimowe do GT-na tył 255 czy 275?
Ale tutaj wcale nie chodzi o koło, możesz i założyć felgę 25 cali, byleby opona miała szerokość taką, jaka jest zapisana w homologacji. Nie piszę bzdur, tylko z doświadczenia mojego sąsiada któremu AC odmówiło wypłaty odszkodowania z tytułu wjechania komuś w bok ze względu na zbyt wąską oponę w aucie (gorsze hamowanie). Możesz w zimie mieć opony letnie w aucie - na to prawo zezwala. Ale w każdej polisie masz zapis że pojazd musi być zgodny z homologacją, która została na niego wydana.hondzik pisze: Co do ubezpieczenia i ewentualnej szkody (jak pisze "kkk") to może być bardzo ważny aspekt, ale z drugiej strony każdy normalny samochód ma jakiś zakres tolerancji kół i opon do użycia. Pytanie czy Mustang to normalny samochód
Można by temat odwrócić i jak ktoś założy w lecie felgę 20 cali to też mu ubezpieczyciel nie wypłaci bo inne koło.
Wg mnie musi to być jakoś uregulowane.
Homologacja pewnie to opisuje.
Gdybym miał kupować opony dla siebie, kupił bym pirelli sottozero, uważam je za bardzo dobre opony.