COBB Accessport do Ecoboosta

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: artjablo » 2017-06-16, 20:24

Witam,
czy ma może ktoś doświadczenia z użyciem do stanga COBB Accessport?
Zastanawiam się nad zakupem.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2019-01-03, 20:01 przez artjablo, łącznie zmieniany 1 raz.


Illuminatio per scientia et technicae...

Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: artjablo » 2019-01-03, 12:26

Do It Yourself :D
Obrazek


Jestem po zakupie modułu COBB Accesport do Ecoboosta. Kupiłem na e-Bay za 500 USD, ale jak się okazało od firmy Cobb :), przez co kupiłem taniej i z niższymi kosztami dostawy.
Przy okazji wymieniłem filtr na mokry K&N i intercooler Wagner.
Sprzęgło wymienione na wzmocnione Xtreme Performance Clutch.
Wydechu nie wymieniałem ze względu na duże przebiegi i bóle głowy od hałasu rury wydechowej.
W takiej konfiguracji korzystam z dedykowanego programu Stage2.

Wrażenia z jazdy i użytkowania:
1. Na benzynie Pb95 większa moc o 18% chwilowa i do 21% maksymalna (374 do 383 KM) i moment obrotowy większy o 24% chwilowy i do 28% maksymalny. Na benzynie Pb98 i programie Stage 3 maksymalna moc dochodzi do 415KM.
Wg wskazań na wyświetlaczu - maksymalny moment obrotowy który osiągnąłem to 565 Nm.

Przykładowe wykresy ze strony Cobbtuning dla Pb95:
Obrazek
W mojej ocenie potwierdza się w 100%.

2. Brak ogranicznika prędkości.
3. Dużo większa elastyczność na każdym biegu i zmniejszona turbo-dziura.
4. Zmniejszyło się średnie spalanie o około 2 l/100 km przy normalnej jeździe.
5. Zmiana oprogramowania na żądanie, co zajmuje kilka minut.
6. Funkcja portfela, która pozwala na dodatkowe opcje z programami + ficzery za pomocą klawiszy Cruise Control w tym sloty na 5 aktywnych map do szybkiej zmiany.
7. Monitorowanie i kasowanie błędów.

Ciekawą opcją jest Anti-Theft Mode, który wgrywa program unieruchamiający samochód.
W trakcie jazdy na wyświetlaczu jest możliwość wyświetlania do 6 dowolnych parametrów monitorowania silnika i samochodu podczas jazdy (z ponad 40).
Generalnie dobrze zainwestowane 500 USD.

Wrażenia z jazdy z tą modyfikacją przy rozkładzie masy 50/50% rewelacyjne - jazda jak gokartem.
Wszyscy narzekają na silnik Ecoboost a dla mnie jest genialną bazą do modyfikacji i nie żałuję zakupu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2019-04-24, 17:15 przez artjablo, łącznie zmieniany 1 raz.


Illuminatio per scientia et technicae...

Awatar użytkownika
beceen
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2017-09-01, 12:07
Model: S550 | 2.3 EB EU
Kolor: Magnetic Grey
Lokalizacja:: Warszawa

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: beceen » 2019-01-07, 12:04

dzieki za info i recencje - masz automat, czy manual? EU czy USDM?
jak to sie ma do gwarancji?


beceen | Magnetic GreyEcoboost

Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: artjablo » 2019-01-07, 12:42

Mam wersję EU ze skrzynią manualną.
Ostatnio zmieniony 2019-04-24, 17:13 przez artjablo, łącznie zmieniany 1 raz.


Illuminatio per scientia et technicae...

Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: Torsen » 2019-01-07, 13:41

A to w serwisie nie udowodnią, że był program? Znajomemu w Mercedesie udowodnili, że coś w sofcie było grzebane. Miał program i go usunął przed serwisem.



Awatar użytkownika
beceen
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2017-09-01, 12:07
Model: S550 | 2.3 EB EU
Kolor: Magnetic Grey
Lokalizacja:: Warszawa

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: beceen » 2019-01-07, 16:03

A IC wymieniales z jakiego powodu? Nie wyrabial przy wiekszym ladowaniu?
Cobba robiles juz na wiekszym IC, czy jeszcze na seryjnym?
Ile juz km po modyfikacji? Jakies objawy negatywne widzisz?
Te 2 litry mniej brzmią az za dobrze ;)

te przyrosty to wg wskazan accesportu, czy hamownia?

Tez mam gwarancje 5-letnia i tak sie szczypię z modami - na razie obniżałem w ASO, zeby nie miec problemów z ew. roszczeniem. A w przywołanym Mercedesie modzilem (W205) i tez mialem problem z serwisem (wreszcie uznali, ale oczywiście problemy robili).


beceen | Magnetic GreyEcoboost

Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: artjablo » 2019-01-07, 23:59

Ostatnio zmieniony 2019-04-24, 17:14 przez artjablo, łącznie zmieniany 1 raz.


Illuminatio per scientia et technicae...

Awatar użytkownika
beceen
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2017-09-01, 12:07
Model: S550 | 2.3 EB EU
Kolor: Magnetic Grey
Lokalizacja:: Warszawa

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: beceen » 2019-01-08, 10:53

ok, to testuj i daj znac - chetnie poczytam jak to sie sprawdza na codzien.
Masz Wagnera stage 1 czy 2?
mozesz napisac jaki masz przebieg?
Swiece wymieniales w kontekscie modów?


beceen | Magnetic GreyEcoboost

Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: artjablo » 2019-01-08, 17:32

Założyłem Intrcooler Wagner EVO1, ponieważ zależało mi na tym aby wstawić go w miejsce oryginalnego bez cięcia zderzaka.
Przebieg mam ponad 70 000. Przy okazji zmiany sprzęgła i intercoolera zmieniłem świece na Motorcrafty.


Illuminatio per scientia et technicae...

bloodyopel
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2019-11-20, 11:15
Model: szukam
Lokalizacja:: Września

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: bloodyopel » 2020-01-10, 12:09

Witam.

Odgrzeję trochę kotleta, ale... Dobrze rozumiem że wystarczy np pożyczyć od kogoś tego COBBa, wgrać u siebie np bez modyfikacji Stage1, odłączyć i oddać a soft będzie zapamiętany cały czas aż do ponownego wgrania? Czy jednak "komputerek" musi być cały czas wpięty aby to działało?



Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: artjablo » 2020-01-10, 14:37

Tak to tylko w Erze,
COBB po wgraniu moda jest przypisany do ECU stanga i jeżeli chcesz go użyć w innym, to musisz go najpierw odinstalować ze starego.


Illuminatio per scientia et technicae...

bloodyopel
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2019-11-20, 11:15
Model: szukam
Lokalizacja:: Września

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: bloodyopel » 2020-01-10, 14:44

A to ciekawie się zabezpieczyli ;) czyli kupując używkę trzeba się upewnić czy ktoś z poprzedniego auta go odinstalował bo może u nas nie zadziałać?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: COBB Accessport do Ecoboosta

Post autor: Michał P. » 2020-01-10, 15:28

Dokładnie, to samo zabezpieczenie jest w każdym tego typu urządzeniu, urządzenie jest żenione z autem aby nie robić ich w konia :D

Tak na to trzeba uważać, czasem się zdarzają używki po autach wypadkowych, dalej są ożenione i z tym dużo nie zrobisz bo można to odblokować zdalnie przez twórce urządzenia ale to zazwyczaj płatne rzędu 200-250$ czyli lepiej kupić nówkę i wio.

W Bama (i chyba większości) jest tak, że za cene 400-500$ masz programator + parę programów w pakiecie, używki często gęsto mają je wykorzystane czyli trzeba kupic jeszcze program pod Twój silnik z Twoimi modami, które też nie są tanie. Polecam nowe.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”