jakie tarcze i klocki

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: BloodyAnt » 2022-07-26, 15:34

Są 2 wersje hamulców, 6 tłoczkowe i 4 tłoczkowe. Obydwie wersje sa takie same w latach 2015-2017 jak i 2018-2022 w zależności od wersji wyposażenia. w EU były dostepne tylko 6 tłoczkowe, w USA jest mozliwosc wyboru między 4 a 6 tłoczkami.

Zaciski na tył w wersji GT (bez różnicy czy to 4 tłoczkowe i 6 tłoczkowe na przodzie) sa takie same i są wentylowane.
W wersji 3.7 były niewentylowane.

mrWlodi pisze:
2022-07-26, 15:25
Michał P. pisze:
2022-07-25, 10:37
mrWlodi pisze:
2022-07-23, 23:46
Ktoś coś podpowie?

Dodatkowe pytanie:
Hamulce z polifta (18r) pasują do przedlifta 5.0 (no i do 3.7)?
Co masz namyśli przez hamulce ? Bo na układ hamulcowy składaj się wiele komponentów, od przewodów, przez jarzmo, zaciski, a kończąc na tarczach i klockach.
1. Mam do kupienia hamulce od GT 2018 (to już jest chyba lift) i zastanawiam się czy są te same jak w przedlifcie? Na myśli mam cały zestaw, klocki, tarcze, jarzma, zaciski, przewody.
2. W tym zestawie który mogę kupić są tarcze na tył, ale nie ma zacisków. Chciałem kupić same zaciski na olx albo allegro ale są bardzo drogie :zalamany:
(cały zestaw zaciski przód + tarcze przód i tył mam za 1700zł, a same zaciski na tył 400-500zł sztuka....)
3. Zakładam że zaciski z tyłu w wersji 3.7 i 5.0 są inne?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: Michał P. » 2022-07-27, 07:09

Jeżeli chodzi o tył to zazwyczaj zaciski są te same tylko się zmieniają jarzma aby weszła większa tarcza. Co do Przodu to wszystko powinno pasować jak robisz S550 do S550.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

mrWlodi
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2021-02-27, 16:02
Model: VI 3.7
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Kalisz
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: mrWlodi » 2023-03-09, 09:45

Jestem już po swapie hamulców w 3.7 na te z 5.0 GT

Z przodu zmiana tarczy z 320 na 350 mm + zacisk 4 tłoczki zamiast dwóch
Z tyłu zmiana na tarczę wentylowaną, średnica ta sama.
Na pierwszy rzut oka zaciski z z tyłu są takie same, tylko jarzma są inne, jednak w rzeczywistości te zaciski się różnią i nie można przykręcić zacisku od 3.7 do jarzma 5.0.(rozstaw śrub delikatnie się różni)

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: Michał P. » 2023-03-09, 12:32

Super zmiana :D też taką robiłem u siebie. Szkoda , ze od razu nie pomalowałeś zacisków jak były poza autem ale zawsze można nadrobić. Jak odczucia z hamowania po zmianie ? Ja miałem wielkie woow :D
Do swojego z przodu dawałem jeszcze tarcze wentylowane, klocki Z26 i przewody w oplocie , co łącznie zrobiło niezłą robotę.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

mrWlodi
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2021-02-27, 16:02
Model: VI 3.7
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Kalisz
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: mrWlodi » 2023-03-09, 16:03

Co do malowania zacisków to mam mieszane odczucia, koledzy mi mówią że może żółty, może czerwony, może niebieski... (chyba czerwony by mi najbardziej leżał). Nie chcę przedobrzyć.

Co do odczuć to jeszcze nie testowałem jakoś ekstremalniej, ale tak wstępnie to jest duuużo lepiej :) Na standardowych hamulcach nie mogłem wyhamować JEDEN RAZ z dwustu do zera. Generalnie wyjeżdżając z domu 3-4 kilometry i nie miałem już hebli.



mrWlodi
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2021-02-27, 16:02
Model: VI 3.7
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Kalisz
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: mrWlodi » 2023-03-12, 12:58

Michał P. pisze:
2023-03-09, 12:32
Do swojego z przodu dawałem jeszcze tarcze wentylowane, klocki Z26 i przewody w oplocie , co łącznie zrobiło niezłą robotę.
Założyłeś cały zestaw tarcze nacinane + klocki z26 od powerstop?

https://allegro.pl/oferta/tarcze-i-kloc ... 9405897693

Ile Cię kosztował oplot? Gdzie zamawiałeś?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: Michał P. » 2023-03-12, 13:49

Tarcze i klocki zamawiałem z USA, ściągałem sobie jak prawie wszystko do mojego Mustanga :D klocki wyszły na przód okolice 400 zł tarcze 1500 zł. Przewody w oplocie robiłem w Hel Performance w PL, koszt coś 300 zł.

Poniżej link gdzie opisuje i montuje całość u siebie:



Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

mrWlodi
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2021-02-27, 16:02
Model: VI 3.7
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Kalisz
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: mrWlodi » 2023-07-24, 23:12

Zrobiłem już ok 20 000km na nowym zestawie i zauważyłem pewien mankament.

Przy ruszaniu/hamowaniu czasami słychać takie cyknięcie/puknięcie. Zmieniałem opony, ściągałem koła i zauważyłem że tarcza nie trzyma się sztywno na piaście tylko ma delikatny luz (po tym przebiegu powinna już być pewnie tak przypieczona do piasty że dopiero puknięcie młotkiem poluzowałoby tarczę).

Ten luz wynika z tego że otwory na śruby kół w tarczy są większe niż szpilki. Luz nie jest duży, ale wyczuwalny. Dlatego też ruszając przód tył tarcza na piaście się porusza (i słychać puk) Nie wiem czy to możliwe że wersja 5.0 ma inne szpilki niż 3.7? A może jest różnica pomiędzy USA/EU?

Boję się że gwałtowne hamowanie (i puknięcie tarczy w szpilki) może je zerwać i urwie się całe koło z tarczą.

Dla nieczytających wcześniejszych postów przypomne że zrobiłem swapa hamulców z 3.7 na 5.0 350mm.



mateuszmsh@gmail.com
Posty: 2
Rejestracja: 2022-01-02, 21:52
Model: 2.3 VI FL
Lokalizacja:: Chorzów

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: mateuszmsh@gmail.com » 2023-11-13, 13:57

Czy jesteś pewien że stukają Ci tarcze a nie klocki? Mi jak robię manewry na parkingu (wsteczny i ruszanie do przodu) też stukają ale klocki, bo generalnie ich mocowanie jest takie że nie leżą całkiem na sztywno (brak bolca zabezpieczającego czy czegoś w tym rodzaju, tłumaczył mi to mechanik). A mam oryginalnie te klocki i tarcze w swoim 2.3 Ecoboost w wersji Performance (wiem że nie ta buda). Chyba taka uroda. Tarcze raczej nie powinny



mrWlodi
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2021-02-27, 16:02
Model: VI 3.7
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Kalisz
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: mrWlodi » 2024-02-14, 00:33

mateuszmsh@gmail.com pisze:
2023-11-13, 13:57
Czy jesteś pewien że stukają Ci tarcze a nie klocki? Mi jak robię manewry na parkingu (wsteczny i ruszanie do przodu) też stukają ale klocki, bo generalnie ich mocowanie jest takie że nie leżą całkiem na sztywno (brak bolca zabezpieczającego czy czegoś w tym rodzaju, tłumaczył mi to mechanik). A mam oryginalnie te klocki i tarcze w swoim 2.3 Ecoboost w wersji Performance (wiem że nie ta buda). Chyba taka uroda. Tarcze raczej nie powinny
To są tarcze na 100%, ściągnąłem koło i mogę nią luźno ruszać przód/tył.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: jakie tarcze i klocki

Post autor: Michał P. » 2024-02-14, 07:39

Nix2 pisze:
2019-03-29, 13:22
Jaka cena za ten zestaw ? Czy da się go zamontować z felgami 17 cali ?
Niestety nie, na 4 tłoki i 355mm nie wszystkie 18" pasują, a na 6 tłoki i 380mm tarczę chyba nie ma pasujących 18".


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”