Klocki do 3.7 2015

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
KozduS
Posty: 3
Rejestracja: 2020-05-29, 12:20
Model: 3.7
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Łódź
Stajnia: Stajnia Łódzka

Klocki do 3.7 2015

Post autor: KozduS » 2020-05-29, 12:27

Witam
Niedługo spełniam marzenie z moim mustangiem :D
Jakie klocki polecacie (lub macie w swoich koniach) do orginalnych tarcz mustanga 2015 rok, V6?
Z góry dzięki za pomoc !



Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

Re: Klocki do 3.7 2015

Post autor: artjablo » 2020-05-29, 14:03

Zanotowałem kiedyś sobie testy klocków użytkownika Mustanga (nie pamiętam niestety już jakie jest źródło), ale cytuję:

1. Fabryczne, nie dają rady na trasie testowej po 3 zakrętach, głośne, "bicie" na fabrycznych tarczach, brak na tuningowych, nie syfią za wiele, wg oznaczeń można się domyśleć, że są to Akebono, pewnie ProAct, wytrzymują hamowanie z ok 200.

2. Stoptech Street performance 309, Ciche, trochę więcej pylą niż fabryczne, coś jak Hawk HPS, raz udało mi się je zagrzać aby przestały działać na mojej trasie testowej, a ta jest gorsza niż nie jeden tor:) Fabryczne nie wytrzymują 3 zakrętów. Zimne wymagają 2-3 hamowań kontrolnych dla rozgrzania, im bardziej rozgrzane, tym lepiej, wysadzają z siedzenia. 99% opini w necie pozytywne, większość podobnie jak ja stwierdza, że biją na głowę popularne Hawk Ceramic, HPS, EBC red. Fabryczne tarcze nie "biją" z nimi. Nie niszczą tarcz.
Odporność do ok 1300F

3. Power Stop Z26, odpowiednik powyższego, czyli też półka Street performance, działają bardzo podobnie jak powyższe, może trochę lepiej zimne i bardziej stałe w "uczuciach" jeżeli chodzi o zmiany temperatur. Syfią tyle co fabryczne, mniej niż powyższe, bardziej zużywają tarcze niż powyższe. Na trasie testowej nie udało mi się ich zmęczyć, ale tarcze tak. Fabryczne tarcze "biją" z nimi, moje zaczynają jak są bardzo rozgrzane, czyli potrzebne są do nich jeszcze lepsze. Działają tak jak producent mi napisał, że będą działać. Nie ma opinii w necie, wielki plus ode mnie.
Odporność chyba nawet do 1500F

4. Bendix CT-3, jedne z lepszych ceramicznych klocków, same pozytywne opinie, nie nadają się niby na tor i bardziej agresywnej jazdy, choć jak narazie się sprawują przy ostrej jeździe, mam takie założone, więc do codziennej jazdy szczerze polecam, wytrzymują hamowanie z ponad 200, działają w zasadzie zimne, tam gdzie hawk ceramic puchną (dobrze hamowanie ze 160), te nie maja zamiaru, próbowałem z 220. Fabryczne tarcze "nie biją" z nimi, brak widocznego syfu. Czuły, twardy pedał.
Dobrze czucie zimne i podobne ciepłe. W zasadzie same pozytywy od daily driverów w necie. Odpornosć ok 750F.

5. Hawk PC - Performance Ceramic, nie ma nic wspólnego z Performance, Dobrze hamują po mieście i na zimno, choć też dopiero za drugim razem, puchną przy drugim hamowaniu ze 160 do zera. Nie "biją" tarcze tuningowe, zwykłych nie sprawdzałem. Okazuje się, że to są te same klocki, które za pół ceny można kupić Wagner na rock auto - Wagner. Odpornosć ok 700F.

6. Hawk HPS, syfią, wytrzymują więcej niz PC, zimne słabo, na trasie testowej poddały się w połowie tego co Stoptech. Z 240 hamują, ale "miękko", nie wysadzają z fotela jak stoptech. Nie "biją" na tuningowych tarczach, zwykłych nie sprawdzałem. Odporność ok 800F

7. EBC Red, można je porównywac do Stoptech i Z26 z paramerów, ale nie dorastają im do pięt. Głośne, zimne nie hamują, w zasadzie trzeba non stop dawać po heblach aby je utrzymać w funkcji hamowania, syfią, nie testowałem na swoim aucie, ale z kolegą, z 200 po chwili hamowania nie dawało się zablokować kół, słaba początkowa reakcja. Tarcze były EBC w komplecie.

8. EBC Yellow, to mały test na aucie Foosa, tylko na rozgrzanych, ale podobno na zimno jest 30% hamowania. Na rozgrzanych dobre początkowe hamowanie, wysadzają z fotela przy mocniejszym, głośne strasznie, na torze koledzy mówią, że dają radę, nie wiem jak z syfieniem.

10. Motocraft - sa organiczne, najlepsze na zimno, nie nadają się do dużych prędkości, ze 160 jeszcze się da, syfią. Ford oryginał, czyli p. 1 lepsze.
Co ciekawe, fabrycznie sa klocki z p. 1 ceramiczne, a w US na wymianę dają właśnie te, a one nie mają nic wspólnego z tymi co auto wyjeżdża z fabryki. Za to te właśnie dają taki europejski feel, czuły pedał, łatwo się poddają.

11. Performance Friction Z-Rated (PFCZ), klocki fabrycznie montowane przez Forda w Bullitt oraz Boss 302. Zimne działają jak fabryczne, da się zblokować koła, ciepłe są bardzo czułe na początku ruchu pedału hamulca (jak w RS), ale aby zachamować mocno, trzeba mocno depnąć i pedał schodzi nisko. To samo z dużych prędkości. Kilka hamowań z 240 z rzędu nie robi im różnicy, dość stabilne w funkcji temperatury. Nie syfią.



Osobiście używam Power Stopy, ale mam założone nawiercane tarcze i jestem bardzo zadowolony - zachowują się jak w w/w opisie.


Illuminatio per scientia et technicae...

KozduS
Posty: 3
Rejestracja: 2020-05-29, 12:20
Model: 3.7
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Łódź
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Klocki do 3.7 2015

Post autor: KozduS » 2020-05-29, 16:47

Dzięki za fajnie wyjaśnienie :)
Jakbyś jeszcze mógł, powiedz skąd zamawiasz Z26/Bendix CT-3 ?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Klocki do 3.7 2015

Post autor: empi1955 » 2020-05-29, 17:02

Gwoli wyjaśnienia i przypomnienia "praw autorskich" twórcy tych testów i wyciągniętych wniosków. Wystarczy przeglądnąć zasoby tego Forum. Dla autora "żródła" Paweł Caniggia - szacun za chęci, poświęcony czas i kasę oraz wnioski. http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... ock%C3%B3w

artjablo pisze:
2020-05-29, 14:03
Zanotowałem kiedyś sobie testy klocków użytkownika Mustanga (nie pamiętam niestety już jakie jest źródło), ale cytuję:

1. Fabryczne, ....


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
artjablo
Młodszy Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
Model: EcoBoost 2016
Kolor: Oxford White

Re: Klocki do 3.7 2015

Post autor: artjablo » 2020-05-29, 21:03

Dziękuję za przypomnienie. Nie miałem czasu szukać na forum. Test był na tyle dobry, że zanotowałem go sobie, niestety bez źródła. Zresztą to zaznaczyłem.
Dzięki temu zresztą dobrałem sobie optymalne klocki.


Illuminatio per scientia et technicae...

ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”