Przekładka 4 tłoczków na tył

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
andrzej_stg
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: ruby red
Lokalizacja:: Stg
Stajnia: Stajnia Pomorze

Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: andrzej_stg » 2020-05-31, 12:17

Witam Wszystkich Forumowiczów
Starałem się znaleźć podobny temat na forum ale bez skutku, jeśli jest już poruszony proszę o link.

Mam GT 2016 wersję USA i kupiłem ostatnio Brembo 6 tłoczkowe na przód by zmienić oryginalne 4 tłoczki które miałem z przodu. W związku, że zostanie mi cały komplet 4 toczkowy zastanawiam się czy ktoś z Forumowiczów przekładał taki zestaw na tylne koła, czy ktoś się orientuje czy można to przełożyć, a jeśli tak to czy wymaga to jakiś modyfikacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Andrzej



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: house_1 » 2020-06-02, 14:43

:szok: :szok: :szok: :szok:

To jest tak nierozumne, że podejrzewam fake.

Hamulec ręczny rozumiem, że nie jest Ci potrzebny? A do tego chcesz się zabić jak auto wyleci z pierwszego zakrętu na którym muśniesz pedał hamulca?



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: przem » 2020-06-02, 22:11

Pytanie pewnie dotyczyło tego czy można zacisk przełożyć na tył i dobrać inną tarczę, a przynajmniej tak mi się wydaje. To mogło by teoretycznie działać, w końcu pompa ma korektor siły hamowania więc wcześniej powinny się zablokować koła przednie. Nie wiem czy opłaca się kombinować, lepiej na przód dać coś porządnego tam idzie i tak najwięcej siły hamowania.



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: przem » 2020-06-03, 09:31

Zapomniałem, że tylny zacisk ma zintegrowane działanie z hamulcem ręcznym, czyli przekładka faktycznie nie ma sensu chyba, że ktoś robi auto tylko na tor.



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: house_1 » 2020-06-03, 12:23

przem pisze:
2020-06-02, 22:11
końcu pompa ma korektor siły hamowania
Nie wiem skąd bierzesz takie informacje? :szok:

Ludzie. Układ hamulcowy to nie przelewki. Zanim napiszecie jakieś bzdury, zastanówcie się chwilę. Czasem czytają to totalni laicy i chłoną brednie jak gąbka.

Króciutki wykład. W samochodzie osobowym (sprawnym) siła hamowania przodu jest co najmniej 3x większa niż tyłu. A korektor siły hamowania w nowoczesnym aucie jest realizowany zwykle przez ABS. Nie inaczej pewnie jest w Mustangu, bo pomiędzy pompą a absem nie ma nic poza przewodami. Za absem do zacisków nie miałem okazji oglądać. Ale patrząc na różnice w konstrukcji p/t zaryzykuję że nie ma żadnych korektorów.
Więc montaż przednich zacisków z tyłu do proszenie się o problemy. Tył będzie się blokować (kopać ABS) niemal natychmiast, a przód nie będzie hamował niemal wcale, itd itp.
I na koniec pozostaje kwestia hamulca ręcznego. Jego brak jest istotną uciążliwością ;) .

Poza tym, jeśli ktoś chce coś modzić w hamulcach, to polecam przypadek pewnego gościa (dość słynny), który zmodyfikowanym bmw zgarnął Bogu ducha winnego człowieka w stolicy na przejściu dla pieszych ze skutkiem śmiertelnym.
Po analizie auta gostkowi zagrożono karą dożywocia.
I żeby nie było. Pomijam zależność skutków wypadku od przeróbek bmw. Chodzi mi o możliwe, również formalne zagrożenia.



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: przem » 2020-06-05, 09:55

Oczywiście w ABS nie ma mechanicznego korektora siły hamowania ale jest rozdział siły hamowania. Zawsze większa siła idzie na przód. Do Mustanga GT da się założyć 4-tłoczki na tył na seryjnym servo i ABS.
https://www.americanmuscle.com/brembo-g ... 015gt.html



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: Rezor » 2020-06-05, 11:18

andrzej_stg pisze:
2020-05-31, 12:17
Witam Wszystkich Forumowiczów
Starałem się znaleźć podobny temat na forum ale bez skutku, jeśli jest już poruszony proszę o link.

Mam GT 2016 wersję USA i kupiłem ostatnio Brembo 6 tłoczkowe na przód by zmienić oryginalne 4 tłoczki które miałem z przodu. W związku, że zostanie mi cały komplet 4 toczkowy zastanawiam się czy ktoś z Forumowiczów przekładał taki zestaw na tylne koła, czy ktoś się orientuje czy można to przełożyć, a jeśli tak to czy wymaga to jakiś modyfikacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Andrzej
Wszystko da radę tylko albo zlecisz to jakiejś firmie albo metodą prób i błędów dobierzesz tarczę i adapter. Co do braku ręcznego można w układ na tył wpiąć hydrołapę. Nie wiem jak w 6tej generacji ale chyba będziesz potrzebował z podwójną pompą jeżeli każde koło ma osobny. Ogólnie tył jakoś zauważalnie nie poprawi drogi hamowania. ABS spokojnie to ogarnie i nie ma co słuchać panikarzy :) Ewentualnie po przeróbce sprawdź hamulce i jeżeli na tył abs będzie łapał za szybko możesz dać dodatkowy regulator.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: Magic » 2020-06-05, 22:25

Po pierwsze by auto przeszło przegląd musi mieć ręczny jak będziesz miał hydrauliczny nie przejdzie przeglądu, jedyna opcja to zostawić starą tarczę z zaciskiem dla ręcznego i dorobić mocowanie do zacisku 4 tłoczkowego, ale na przeglądzie jak zobaczą taką rzeźbę nie przejdzie tego...

Ja jedyny w PL miałem ekstremalną rzeźbę przód i tył na zaciskach brembo 4 tłoczkowych i to bez abs w sn95, w pełni profesjonalnie to rozwiązałem bo ręczny hydrauliczny miałem z korektorem połączonym do oryginalnej rączki ręcznego a wszystko było ukryte w schowku że nikt nawet nie wpadł by na pomysłże coś jest przerobione, ale ja bawiłem się w jazdę wyczynową więc to inna bajka

Teraz mam w s197 brembo 4 tłoczkowe na tarczy 355mm z bossa a tylni zacisk z adapterem pod tarczę 360mm z shelby 13-14 gdzie ten zestaw jest dedykowany pod przednie 6 tłoczki z 380mm ale działa bez problemów i ręczny jest rewelska :rotfl:

Jako bawiący się w wyczynową jazdę powiem że pakowania 4 tłoczka w seryjne auto zdecydowanie to odradzam bo nic to nie da a może zaszkodzić, jeśli już bardzo chcesz to tylko dedykowane komplety by było to dobrze wyliczone i dobre opony z tyłu, bo abs ogarnia ale jest nie omylny i największe zagrożenie jest przy hamowaniu na łuku gdzie działanie siły odśrodkowej jest ogromne a tam setne opóźnienie przeciw blokowaniu kończy się bokiem dla amatora i żadna elektronika tego nie wybroni.


Obrazek

house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Przekładka 4 tłoczków na tył

Post autor: house_1 » 2020-06-06, 07:30

przem pisze:
2020-06-05, 09:55
Oczywiście w ABS nie ma mechanicznego korektora siły hamowania ale jest rozdział siły hamowania. Zawsze większa siła idzie na przód. Do Mustanga GT da się założyć 4-tłoczki na tył na seryjnym servo i ABS.
https://www.americanmuscle.com/brembo-g ... 015gt.html
Wszystko niby w porządku. Ale link odnosi się do montażu tylnych zacisków Brembo GT series DEDYKOWANYCH na tylną oś a nie przednich zacisków z Mustanga GT.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”