Hamulce mustang gt Performance
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 18
- Rejestracja: 2022-07-31, 00:59
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Słupsk
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Hamulce mustang gt Performance
Witam czy ktoś przerabiał temat hamulców w mustangu gt 6gen wersja Performance ? Zaciski przód brembo 6 tloczkow ale ponoć z tylu siedzą zaciski 2 tłoczkowe które wyglądają jak przednie zaciski z mustanga 3.7. Czy czym się różnią czy np można je zastosować na tył gdybym chciał zrobić swap hamulców na wersje Performance w 3.7.?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Hamulce mustang gt Performance
Szukałem kiedyś na ten temat i z tego co wiem to tylko tył sę nie zmienia, chyba tylko tarcza jest większa i chyba jarzmo. GT500 ma chyba dopiero jakiś duży upgrade tylnych zacisków.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Hamulce mustang gt Performance
Czy dobrze zrozumiałem że chcesz wrzucić przednie zaciski na tył? W tylnych zaciskach jest jeszcze mocowanie na linkę do ręcznego.
W niektórych rozwiązaniach jest dodatkowy zacisk na ręczny, np
https://tomson.com.pl/product-eng-6398- ... -rear.html
W niektórych rozwiązaniach jest dodatkowy zacisk na ręczny, np
https://tomson.com.pl/product-eng-6398- ... -rear.html
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 18
- Rejestracja: 2022-07-31, 00:59
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Słupsk
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Hamulce mustang gt Performance
Tak ponieważ udało mi się kupić w dobrej cenie zaciski brembo 6 tloczkow na przód do mustanga ale z tego co mi sprzedający podesłał to w aucie miał również zaciski 2 tłoczkowe na tyle które wyglądają niemalże identycznie jak przody w 3.7. Stad moje pytanie czy to aby nie to samo. Bo jeśli jest szansa na przerzucenie to po co wydawać kasę.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Hamulce mustang gt Performance
Do takiego zabiegu trzeba mieć totalnie inny układ hamulcowy czyli albo tarczo bębny (w środku tarczy jest bęben który pełni funkcje ręcznego) plus dodatkowy mały zacisk który pełni funkcje ręcznego.
Też myślałem o taki rozwiązaniu ale patrząc na udział tyłu w hamowaniu to jest to zbędne, jedyne co można zrobić aby poprawić hamowanie to zwiększyć tarcze na tyle.
Z jakiego auta masz te 6 tłoczków ?
Też myślałem o taki rozwiązaniu ale patrząc na udział tyłu w hamowaniu to jest to zbędne, jedyne co można zrobić aby poprawić hamowanie to zwiększyć tarcze na tyle.
Z jakiego auta masz te 6 tłoczków ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 18
- Rejestracja: 2022-07-31, 00:59
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Słupsk
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Hamulce mustang gt Performance
Z mustanga 6 gen 5.0 gt Performance. I klient od którego kupiłem te zaciski 6 tloczki przód pytał się czy chce jeszcze tylne zaciski od niego . Wysłał mi zdjęcia i wyglądają tyły identycznie jak te z 3.7 z przodu stad moje pytanie czy czasami to nie jest to samo.
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Hamulce mustang gt Performance
Tutaj koleś wymienia tylne hamulce
Faktycznie, tylny zacisk dwutłoczkowy (performance package) może być tym samym co przedni dwutłoczkowy z 3.7 ale ....
trzeba dołożyć cały mechanizm do hamulca ręcznego.
Standardowo w 3.7 z tyłu zacisk jest do hamulca nożnego i ręcznego. W performance package są tarczobębny, zacisk służy do hamulca nożnego, a osobno szczęki do ręcznego.
Faktycznie, tylny zacisk dwutłoczkowy (performance package) może być tym samym co przedni dwutłoczkowy z 3.7 ale ....
trzeba dołożyć cały mechanizm do hamulca ręcznego.
Standardowo w 3.7 z tyłu zacisk jest do hamulca nożnego i ręcznego. W performance package są tarczobębny, zacisk służy do hamulca nożnego, a osobno szczęki do ręcznego.
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 18
- Rejestracja: 2022-07-31, 00:59
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Słupsk
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Hamulce mustang gt Performance
Głównie to chodziło mi o to czy właśnie jeśli same zaciski są takie same to niepotrzebny wydatek skoro mam takie od swojego 3.7. Stad moje pytanie. Czyli teraz wystarczyłoby kupić teoretycznie te graty o których mówisz ale to teoria a praktyka?
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Hamulce mustang gt Performance
@BlackMarcel2022 ale się wkręciłem w temat
Może rozwiązanie z driftu, jest coś takiego jak "dual caliper bracket" co pozwala na założyć drugi zacisk dla hydrołapy.
Tak więc byłoby trzeba:
- dual caliper bracket
- przedni fabryczny zacisk z 3.7 (hamulec nożny)
- tylny fabryczny zacisk z 3.7 (hamulec ręczny)
- większą tarczę
i to wszystko wrzucić na tylne koło
szaleństwo ale już szukam rozwiązań dla S197
Może rozwiązanie z driftu, jest coś takiego jak "dual caliper bracket" co pozwala na założyć drugi zacisk dla hydrołapy.
Tak więc byłoby trzeba:
- dual caliper bracket
- przedni fabryczny zacisk z 3.7 (hamulec nożny)
- tylny fabryczny zacisk z 3.7 (hamulec ręczny)
- większą tarczę
i to wszystko wrzucić na tylne koło
szaleństwo ale już szukam rozwiązań dla S197
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1642
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Hamulce mustang gt Performance
Roboty jest dużo więcej bo musisz też ogarnąć tarczę odpowiednią, bo tylna fabryczna nie pasuje do zacisku 4 tłoczkowe (za mała i chyba za cienka) danie przedniej tarczy na tył też może nie wypalić bo jest różna głębokość osadzenia. Temat bardziej skomplikowany niż "zamontowanie" przedniego zacisku na tył. Ostatni temat to może się okazać, że potrzebujesz również ręcznego regulatora aby dobrać odpowiednią siłę hamowania przód/tył . Jeżeli na tyle pojawi się za dużo siły to przy jeździe będziesz miał efekt jakby Ci ktoś zaciągnął ręczny przy każdej prędkości.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -