Witam. Posiadam konika z 2015r, v6 3.7 i mam problem który pojawił się już dawno temu ale mimo wszystko każdy zapewniał że raczej to nic wielkiego(mechanik, gość na przeglądzie, itd)
Mianowicie podczas skręcania przy wolnej jeździe lub szybszej, przy parkowaniu, ale głównie przy skręceniu kierownicą o ponad 90 stopni, z tyłu dobiega dziwny hałas jakby coś tarło. Z początku myślałem że to dyfer, więc wymieniłem na nowy. Nic nie dało, wymieniłem cały układ hamulcowy, również nic. Nikt do tej pory nie wie o co chodzi. Nie ma buczenia podczas jazdy, ani żadnych dzięków, dopóki nie zaczniemy parkować i kręcić kierownica.
Ważna rzecz o której jeszcze nie wspomniałem, gdy wciskam sprzęgło i skręcam dźwięk cichnnie i nic już nie harata, nie skrzypi. Brzmi to jakby koło tarło o coś ale panowie na przeglądać i mechanicy nic dziwnego nie zauważyli. Nie jestem mechanikiem ani wiedzy jako takiej dużej nie posiadam w temacie więc postanowiłem tutaj napisać czy ktoś z was może już miał podobnie?
Pozdrawiam
Dziwne tarcie z tyłu
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2023-11-14, 15:53
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Kraków
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Dziwne tarcie z tyłu
Cześć,
Wygląda na to, że mam bardzo podobny problem 2.3 automat, dlatego jestem ciekaw, czy znalazłeś przyczynę
Objawy?
Przy skręcie kół przednich pojawia się z tyłu odgłos tarcia o gumę - dzieje się to w zasadzie przy każdym skręcie, chociaż efekt jest dużo mocniejszy przy niskich prędkościach i manewrach parkingowych.
Przy niskich prędkościach na placu manewrowym zaobserwowałem "przeskakiwanie" koła tylnego przy skręconych przednich. Efekt zdecydowanie słabnie przy "odpuszczonym" gazie. Widoczne jest chwilowe "zblokowanie" koła które puszcza. Efekt pojawia się niezależnie od jazdy przód/tył.
Ostatnio również doszło spostrzeżenie, że na "zimnym" efekt słabnie, zaraz po porannym odpaleniu efekt jest słabszy.
Dyfer wstępnie sprawdzony przez mechanika - olej ok, jeździć, obserwować.
Wygląda na to, że mam bardzo podobny problem 2.3 automat, dlatego jestem ciekaw, czy znalazłeś przyczynę
Objawy?
Przy skręcie kół przednich pojawia się z tyłu odgłos tarcia o gumę - dzieje się to w zasadzie przy każdym skręcie, chociaż efekt jest dużo mocniejszy przy niskich prędkościach i manewrach parkingowych.
Przy niskich prędkościach na placu manewrowym zaobserwowałem "przeskakiwanie" koła tylnego przy skręconych przednich. Efekt zdecydowanie słabnie przy "odpuszczonym" gazie. Widoczne jest chwilowe "zblokowanie" koła które puszcza. Efekt pojawia się niezależnie od jazdy przód/tył.
Ostatnio również doszło spostrzeżenie, że na "zimnym" efekt słabnie, zaraz po porannym odpaleniu efekt jest słabszy.
Dyfer wstępnie sprawdzony przez mechanika - olej ok, jeździć, obserwować.