Spotykamy sie pod wjazdem na tor Ponań o godz max 7.35 30.07.2017r , po czym udajemy się zdać licencje toru z zasad bezpieczeństwa i oznaczeń flag (czytać poniżej, choć troche sie nauczyć, nie zdarzyło się aby ktoś nie zdał ;-p) co do haków holowniczych faktycznie jest taki punkt w regulaminie , jednak ustaliłem że wersje usa bedą za wachacz wyciągane , więc jeśli macie możliwość to można taką linkę stalową z oczkiem sobie założyć na belkę z tyłu ,bądz jakoś z przodu , wówczas w razie czego nie bedą wam kombinować za dużo .... (choć nie zachęcam nikogo do wypadania z toru


Następnie oklejamy auta logo Vibaro i wyjeżdzamy na tor z instruktorem i jedziemy w szyku omawiąjac każdy zakręt , i próbnie go pokonujemy jeden po drugim , wbrew pozorom bardzo warto tutaj się skupić i zapamiętać jak je pokonwywać i kiedy hamować






Mamy swoją strefe na drugim parkingu , jest tez serwis z oponami na miejscu itd , obiadek od 12-15stej miedzy czasie jakies przekąski itp .
Wrzucam link do fajnego kasku za 240zł z homologacją http://allegro.pl/kask-rajdowy-jak-omp- ... 36011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na torze można wyporzyczyć za 50 zł ,ale lepiej mieć ogarniety szybciej , ja myśle kupic i okleic po mustangowemu i miec pamiątke , jeśli jest ktoś chętny piszcie do mnie na priv ,może jakiś rabat jeszcze sie wyrwie przy kilku sztukach .
Tel do mnie 601834387 w razie pytań, problemów z dojazdem itd .
A teraz do lektury !!!!








Ogólne zasady bezpieczeństwa dotyczące jazdy po Torze „Poznań” podczas TPTD:
jazda po torze odbywa się tylko i wyłącznie w jednym kierunku (zgodnie z ruchem
wskazówek zegara),
w czasie jazdy należy mieć zawsze zapięty kask i pasy bezpieczeństwa,
na torze podczas imprezy TPTD obowiązuje bezwzględny zakaz wyprzedzania w
zakrętach
wyprzedzanie się jest możliwe tylko na prostej, a uczestnik winien umożliwić
wyprzedzenie kierowcom jadącym szybciej
zakaz zmieniania toru jazdy podczas wyprzedzania przez samochody jadące szybciej,
zakaz jazdy na oponach typu slick w samochodach bez klatki bezp.,
zakaz przekraczania białej linii wyjazdu z Depo,
bezwzględny zakaz zatrzymywania się na torze – na poszczególnych stanowiskach
znajdują się wyspecjalizowane służby które odpowiadają za bezpieczeństwo i pomoc
bezwzględne stosowanie się do flag sygnalizacyjnych pokazywanych przez sędziów w
punktach obserwacyjnych,
należy zawsze poddać się poleceniom osób funkcyjnych
wjazd na tor oraz zjazd z toru odbywa się przez Depo,
zjeżdżając z toru należy jechać przy prawej krawędzi toru,
prędkość jazdy w Depo ograniczona jest do 30 km/h
przy wyjeździe z Depo znajduje się sygnalizator lub osoba kierująca zajęciami. Wyjazd
na tor może nastąpić tylko i wyłącznie gdy świeci się zielone światło lub gdy osoba
funkcyjna zezwoliła na wyjazd
należy ustąpić pierwszeństwa samochodom znajdującym się na torze przy wyjeździe z
Depo na tor,
w czasie jazdy po torze szyby i szyberdach muszą być zamknięte, a wszystkie
przedmioty w bagażniku i kabinie muszą być solidnie zamocowane,
jazda po torze możliwa jest jedynie sprawnym technicznie samochodem na
włączonych światłach mijania
sprawność samochodu potwierdza aktualny wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu
lub w książce pojazdy sportowego
wszystkie pojazdy wyjeżdżające na tor muszą posiadać zainstalowane uchwyty
holownicze!
w każdym samochodzie obowiązkowo musi znajdować się sprawna gaśnica
uczestnicy zobowiązani są stosować się do poleceń sędziów i osób funkcyjnych
Kara porządkowa za nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa wynosi 500 zł. Po jej nałożeniu
należy niezwłocznie udać się do biura celem uregulowania należności. Dopóki biuro nie
potwierdzi opłacenia kary, uczestnik nie będzie mógł kontynuować jazd.
Flagi sygnalizacyjne (na podstawie Regulaminu Sportu Samochodowego PZM):
FLAGI UŻYWANE NA LINII STARTU:
Flaga czerwona – musi być pokazywana przez wymachiwanie na linii startu, gdy zapadła
decyzja o zatrzymaniu sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Równocześnie w każdym PO wokół
toru musi być także pokazywana czerwona flaga przez wymachiwanie.
Flaga z biało – czarną szachownicą - pokazywana jest przez wymachiwanie i oznacza
koniec sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu
Flaga czarna – jest używana do poinformowania kierowcy, że w następnym okrążeniu musi
zjechać do Depo. Jeżeli kierowca nie wykonał polecenia to flaga nie będzie pokazywana
dłużej niż przez 4 kolejne okrążenia.
Flaga czarna z pomarańczową tarczą – używana jest do poinformowania danego
kierowcy, że jego samochód ma usterki techniczne (dotyczy również samochodu z otwartą
szybą), które mogą zagrażać jemu lub innym kierowcom i nakazuje zjazd do Depo w
następnym okrążeniu. Po stwierdzeniu przez Sędziego Technicznego, że usterka została
usunięta, samochód może dalej uczestniczyć w wyścigu.
Flaga czarno – biała podzielona po przekątnej – pokazywana jest tylko jeden raz i
stanowi ostrzeżenie dla danego kierowcy, że zostało zasygnalizowane jego niesportowe
zachowanie.
Trzy ostatnie flagi pokazywane są nieruchomo wraz z tablicą z numerem samochodu
kierowcy, którego to dotyczy.
FLAGI SYGNALIZACYJNE NA PUNKTACH OBSERWACYJNYCH:
Flaga czerwona – pokazywana jest przez wymachiwanie, gdy zachodzi konieczność
przerwania sesji. Wszyscy kierowcy muszą natychmiast zwolnić i udać się do Depo, muszą
być gotowi do zatrzymania się w razie konieczności. Wyprzedzanie jest zabronione!
Flaga żółta – jest to sygnał niebezpieczeństwa i powinna być pokazywana kierowcom
dwoma sposobami z następującymi znaczeniami:
jedna wymachiwana flaga – “zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany kierunku
jazdy. Na poboczu lub części toru zaistniało niebezpieczeństwo”;
dwie wymachiwane flagi – “zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany kierunku
jazdy lub zatrzymania się. Tor jest całkowicie lub częściowo zablokowany”;
Flagi żółte powinny być pokazywane tylko w PO znajdującym się bezpośrednio przed
miejscem niebezpiecznym. Zabrania się wyprzedzania pomiędzy pierwszą flagą żółtą, a flagą
zieloną pokazywaną po incydencie. Flaga powinna być pokazywana do ustania zdarzenia.
Flaga żółta z czerwonymi pasami – pokazywana jest kierowcom nieruchomo by
poinformować o pogorszeniu się przyczepności drogi w wyniku obecności oleju lub wody na
torze w strefie następującej po użyciu flagi. Flaga powinna być pokazywana przez co
najmniej (w zależności od okoliczności) 4 okrążenia, chyba że nawierzchnia wcześniej wróci
do normy. Nie pokazuje się flagi zielonej w następnym sektorze.
Flaga jasno – niebieska – normalnie powinna być wymachiwana, by wskazać kierowcy, że
jest wyprzedzany. Flaga ma inne znaczenie na sesji kwalifikacyjnej i podczas wyścigu.
Zawsze: Flaga nieruchoma powinna być pokazywana kierowcy opuszczającemu Depo, jeżeli
jeden lub kilku zawodników zbliża się na torze. W czasie sesji kwalifikacyjnej oznacza: Ustąp
pierwszeństwa szybszemu samochodowi, który przygotowuje się do wyprzedzania!
Flaga zielona – używana jest by wskazać, że tor jest wolny od przeszkód i powinna być
wymachiwana na PO znajdującym się bezpośrednio po miejscu incydentu, gdzie konieczne
było użycie jednej lub kilku flag żółtych. Flaga pokazywana jest do momentu ustania
zdarzenia. Flaga ta oznacza też początek sesji kwalifikacyjnej.
FLAGI DODATKOWO UŻYWANE NA LINII STARTU
FLAGI SYGNALIZACYJNE NA PUNKTACH OBSERWACYJNYCH
FLAGA CZERWONA FLAGA Z BIAŁO-CZARNĄ
SZACHOWNICĄ
FLAGA CZARNA FLAGA CZARNA
Z POMARAŃCZOWĄ TARCZĄ
FLAGA CZARNO-BIAŁA