Podniesienie mocy 3.8 V6

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Eddy25
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2015-05-01, 03:44
Model: mustang 2003
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Podniesienie mocy 3.8 V6

Post autor: Eddy25 » 2015-05-06, 01:18

Witam, posiadam mustanga 2003 rok v6 3.8 litra, zchipowany na 250 koni, chciałbym jeszcze jakoś podnieść moc nie za wysokim kosztem, czy może ktoś polecić jakiś sposób? Słyszałem że kompresor eaton m90 pasuje, ale nie mam potwierdzonej tej informacji. Bardziej opłaca się kompresor czy jakieś turbo? Jakie? Coś jeszcze? Warto zrobić szperę?

PS. Jestem tu nowy i jeśli to zły dział to przepraszam



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Podniesienie mocy

Post autor: stang232 » 2015-05-06, 07:38

Skoro nie masz ani kompresora, ani turbiny to skąd te 250KM?
tu możesz poczytać trochę http://supersixmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.allfordmustangs.com/forums/v ... -mods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak masz:
- CAI +5KM
- podwójny wydechy o większej średnicy +10KM
- tuner/chip- +15 hp

Czyli przy dobrych wiatrach powinieneś być w okolicach 215-220KM. Na 250KM to by trzeba jeszcze:
- koloktory long,
- ostrzejszy wałek i Roller Rocker Arms,
- może zmienione głowice

Ogólnie podnoszenie mocy w V6 to nie jest wdzięczny temat, wydajesz kupę kasy i po długiej walce dochodzisz do poziomu V8.
Z V8 jest wdzięczniej, bo jak już wydasz tą kupę kasy to otrzymasz ostrego Mustanga. Jest też większy wybór części.

Skontaktuj sie z dr killer, on na forum prowadzi walkę z 3.8.


Obrazek

Awatar użytkownika
Eddy25
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2015-05-01, 03:44
Model: mustang 2003
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Podniesienie mocy 3.8 V6

Post autor: Eddy25 » 2015-05-08, 23:22

Autko mam doinwestowane, na hamowni nie byłem sprzedawca mówił że jest 250 koni, pod maską ani trochę nie wygląda fabrycznie, nie znam się, dopiero wchodzę w temat :D Wiem że mam wydechy z magnaflow ;d pytanie lepiej turbina czy kompresor? Jaka różnica? Co będzie mniej awaryjne/bardziej bezpieczne? Jak wygląda jedno i drugie cenowo?



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy 3.8 V6

Post autor: Magic » 2015-05-09, 10:43

najszybszym sposobem jest założenie zestawu turbokompresora PROCHARGER http://www.americanmuscle.com/procharge ... 903v6.html cena od $3,500

zakładanie supercharger m90 pasuję do starszego modela od Thunderbirda 3.8 SC bo to ten sam silnik niestety do roczników od 99-04 nie pasuję bo są inne głowice a jak już chcesz tego typu kompresor to m112 z cobry ok $1000-2000 używany plus robiona podstawka na kolektor ok $500 plus konieczna zmiana maski na wielki garb i wtedy auto ma ogromny moment obrotowy ale nadaje się do jazdy na wprost ;)

zakładanie turbo to min na dzień dobry 10.000 zł a może się skończyć koło 20.000 jest sporo cięcia gięcia strojenie do tego wypadało by było zmienić wałek, popychacze i sprężyny zaworowe co niesie za sobą koszty uszczelek wypadało by rozrząd zmienić bo turbo wkręca się na wysokie obroty a seryjny wałku silnik przy 5000 ob chce się rozlecieć ;) a na konkretnym nawet do 7000 wkręcasz co jeszcze przyniesie koszt zakucie silnika :P

masz blisko do Canigga klubowego specjalisty zakładania turbo itp. http://www.hd-customs.pl/pl/

ps. 250 KM w tym silniku dalej żyj w tej świadomości :P to mój ma 400KM a co wszyscy mnie o to posądzają to tak jest a wyszło 170KM :rozpacz: teraz mam nadzieje że przekroczyło chociaż te 200


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”