Zawór PCV

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Zawór PCV

Post autor: jaco » 2015-11-06, 12:56

Mechanik stwierdził, że zawór PCV jest do wymiany (pojawił się specyficzny dźwięk, jak wyrównywanie ciśnienia). Wyjąłem, sprawdziłem, chodził gładko, ale faktycznie w kierunku z dolotu do komory zaworów zatykał się całkowicie dopiero gdy mocniej się w niego dmuchnęło. W Polsce znalazłem tylko do V6, który na stronie producenta wygląda identycznie jak do Cobra. Ma tylko dodatkowe nasadki. Nie jest to oryginalna część tylko zastępnik. W każdym razie kupiłem. Tyle że nowy zawór nie zatyka się w ogóle, nawet jak się w niego mocniej dmuchnie. Tak ma być? Przepuszcza w obie strony :/
Żeby było śmiesznie specyficzny dźwięk, który powodował poprzedni zawór po wymianie ustał. I teraz zupełnie nie wiem, czy mogę na tym jeździć, czy ściągnąć sobie motorcraft'a.


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Zawór PCV

Post autor: Rezor » 2015-11-06, 15:38

Mówisz o tym śmiesznym zaworku, który cofa opary do filtra węglowego? http://thecurls.net/Stang95/misc/cp-sol.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli to ten to powinien po odpięciu być cały czas otwary. Dopiero podanie zasilania go zamyka. Ja miałem kod CE 565 i kupiłem od V6ki i kod nie wrócił


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: Zawór PCV

Post autor: jaco » 2015-11-06, 17:20

Nie. Chodzi o crankcase ventilation system. U mnie jest to wbite w lewą komorę zaworów i leci do kolektora już za przepustnicą. Np http://www.americanmuscle.com/mustang-p ... ained.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu nie jest podawane żadne napięcie. W środku jest 'tłoczek' który jest przemieszczany w z zależności od Ciśnienia.
Moim zdaniem ten który kupiłem nie jest szczelny w drugą stronę - z kolektora do komory zaworów i nie wiem, czy to źle, czy tak ma być :/


Remember, There Is Life Beyond Grip

ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”