Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca się

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: smerf » 2015-07-12, 14:23

lepina pisze:Przebieg autentyczny bo historia auta znana : 141000 km
On 3 lata stał, dopiero w zeszły czwartek ożył tak jak powinien. Wcześniej po zrobieniu jeździł, ale nie miał mocy i tak po kolei wszystko sprawdzałem, aż wyszło co wyszło.
Jeszcze kilka drobiazgów i będzie igiełka :)
Ja mam przejechane moim 5.0GT 200 000km i jest ok. zastanawiam się od czego tak się stanie, albo od uderzenia w katy na wskutek wypadku, albo od wjechania gorącymi katami w głębszą wodę ,tam coś musi się wykruszyć i pozatykać :(


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: Rezor » 2015-07-12, 15:22

Rdza, nagar od długiego postoju. Kiepskie paliwo i jazda na niskich obrotach na krótkich odcinkach


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

lepina
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2014-10-14, 17:01
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Srebrny

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: lepina » 2015-07-12, 19:43

Oto katy:
Obrazek

Obrazek



lepina
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2014-10-14, 17:01
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Srebrny

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: lepina » 2015-07-18, 15:21

A więc środkowe katy wyjechały, wstawiony czysty przelot i stang ożył :)

Obecnie w warsztacie regenerowany jest most. Wszystkie łożyska i pierścienie uszczelniające. Do tego kilka drobiazgów .
Także myślę, że w przyszłym tygodniu będzie gotowy

Bardzo dziękuję za pomoc i zaangażowanie.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: Rezor » 2015-08-06, 09:27

Podepnę się pod temat. :P
Też mam problem z obrotami ale dokładniej z odcinką na 5250 RPM. Jestem rozdarty bo nie wiem teraz co jest grane. Normalnie na mój "chłopski rozum" skoro jest odcinka to znaczy, że ciśnienie paliwa osiągneło limit i więcej nie pójdzie czyli za mało powietrza. Mieszanka zbyt bogata co by się sprawdzało bo czasem w tłumikach coś strzeli. Jednak komputer robi mi psikusa i podczas jazdy wyświetla check engine z kodami: 172 i 176 czyli ubogą mieszankę (wcześniej też 136 ale kabel był przerwany). Po wypięciu przewodów od sond check engine wskazuje: 139 i 144.
Czy w mustangu znajdują się tylko te 2 sondy przed katem czy jeszcze gdzieś? Mam "wylot" na wydechu na H pipe (niezałatana pozostałość po smog pump) czy możliwe, że spaliny uciekają tamtędy i sondy wskazują takie głupoty? Czy może lean oznacza "za mało powietrza"? Sam fakt z brakiem powietrza by się zgadzał ze względu na porządnie zużyty filtr.
Myślę jeszcze o sprawdzeniu ciśnienia paliwa. Tylko pytanie gdzieto sprawdzić? zdjąć zwyczajnie przewód z listwy wtryskowej i zobaczyć manometrem?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: smerf » 2015-08-06, 11:02

Rezor pisze:Podepnę się pod temat. :P
Też mam problem z obrotami ale dokładniej z odcinką na 5250 RPM. Jestem rozdarty bo nie wiem teraz co jest grane. Normalnie na mój "chłopski rozum" skoro jest odcinka to znaczy, że ciśnienie paliwa osiągneło limit i więcej nie pójdzie czyli za mało powietrza. Mieszanka zbyt bogata co by się sprawdzało bo czasem w tłumikach coś strzeli. Jednak komputer robi mi psikusa i podczas jazdy wyświetla check engine z kodami: 172 i 176 czyli ubogą mieszankę (wcześniej też 136 ale kabel był przerwany). Po wypięciu przewodów od sond check engine wskazuje: 139 i 144.
Czy w mustangu znajdują się tylko te 2 sondy przed katem czy jeszcze gdzieś? Mam "wylot" na wydechu na H pipe (niezałatana pozostałość po smog pump) czy możliwe, że spaliny uciekają tamtędy i sondy wskazują takie głupoty? Czy może lean oznacza "za mało powietrza"? Sam fakt z brakiem powietrza by się zgadzał ze względu na porządnie zużyty filtr.
Myślę jeszcze o sprawdzeniu ciśnienia paliwa. Tylko pytanie gdzieto sprawdzić? zdjąć zwyczajnie przewód z listwy wtryskowej i zobaczyć manometrem? :D :D :D
Odcięcie obrotów to sprawa elektroniki nie ciśnienia paliwa ,tak jest ustawione odcięcie żeby nie przekręcić silnika ,,sondy są tylko dwie ,,jak tam masz coś niepozaślepiane to musi głupieć,,ciśnienie paliwa się sprawdza na listwie z przodu silnika jest specjalny wentyl do tego na nim jest nakręcona taka czarna kapa :D ,,filtr musisz mieć czysty --przynajmniej go odkurz odkurzaczem,,mi kiedyś powiesił się na przepływomierzu mały włosek jakby z pędzla i też tak głupiał i pokazywał błędy--pozdr....... :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: Rezor » 2015-08-06, 11:24

Wiesz może na jakiej podstawie elektronika odcina paliwo? Obroty/położenie przepustnicy/MAF/ciśnienie paliwa? Jeżeli na podstawie obrotów to wygląda na jakiś kaganiec... Może coś jeszcze po gazie zostało? Ciśnienie paliwa dzięki temu "wentylowi" mogę sprawdzić na odpalonym silniku? nic tam nie wycieknie? :P Z filtrem to sobie daruje bo św. Mikołaj Letni leci z zestawem od BBK :P nie tylko filtr ale cały dolot wygląda jak praca 5cio latka w tematyce: co można wyżeźbić ze starych śmieci. Tylko MAF wyciągałem i przeczyściłem przed złożeniem. Od przepustnicy reszta dolotu jest wypucowana i przeczyszczona


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: stang232 » 2015-08-06, 11:32

Powiedz mi po co chcesz kręcić powyżej 5 tys na seryjnym nie wzmocnionym silniku.
Wyżej już moc spada, moment też.
Wg mnie to dziura w wydechu w taki miejscu może powodować te błędy, ale najpierw sprawdź czy masz sprawne sondy, kable nie przerwane.

Tu masz skan strony z Haynesa, jeśli wyświetla ci te błędy to komputer zamiast dostosowywać mieszankę według informacji z sond, dozuje ilość paliwo/ powietrze zgodnie z zaprogramowaną pierwotnie wartością czyli stałą, przez co raz masz za bogato raz za ubogo.
W 5.0 są tylko dwie sondy, w 3.8 i 4.6 były dwie pary.
Załączniki
h1.png


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: Rezor » 2015-08-06, 11:53

Już taki seryjny nie jest :D zawory wydechowe są przecież oversized :P A tak serio taka moja natura: znalazłem coś co nie działa jak powinno i teraz żeby spać spokojnie musi działać :) Kable były przerwane (był wlutowany bypass od gazu) ale kod był tylko 136. Teraz jak je zlutowałem mam te dwa kody. Jak to wygląda z tym sygnałem z sond? Odpalam silnik i jak sygnał jest nie halo to wywala mi błąd i zmienia ratio na stałą wartość? Kiedy w takim razie komputer zorientuje się, że już jest wszystko ok? Po odpięciu akumulatora na X czasu? Czy po każdym odpaleniu? Może po remoncie robie cały czas coś nie tak i stąd te błędy :P


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: stang232 » 2015-08-06, 12:17

sprawdź sondy wg instrukcji, potem przewody. Bo to jest tak że jak któraś nie działa to komputer wywala błąd i wchodzi właśnie na stałą wartość,
Jak wszystko będzie naprawione, Ok to po odłączeniu aku, komputer nie powinien wywalić tych błędów wszyto wróci do normy.
W poniedziałek jak sprawdzałem swojego to wyskoczyły mi tylko dwa błędy, dotyczące smog pompy, ale to akurat OK bo mam ją usuniętą.
jak będziesz w Bełchatowie to podjedź, sprawdzimy czytnikiem co mu tam wyskoczy jeszcze.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: Rezor » 2015-08-06, 12:55

Jak uda mi się kupić tulejki do przewodów żeby wsadzić aku do bagażnika (mam bydle od suva volvo i nawet po wypchnięciu zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy się nie mieści :D) to będę go transportował w weekend do Bełchatowa ;)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: Rezor » 2015-08-07, 08:46

Rada na dziś: jak się odkręca przewody to warto je z powrotem przykrecić :D Zapomniałem przykrecić przewód alternatora do puszki z przekaźnikami. Efekt:
1. Dziwne buczenie, smród i dym spod maski
2. Silnik zaczął równo chodzić o.O tzn wcześniej miał dziwną zwiechę na 1500RPM i z tego miejsca mozolnie schodził do 800.

Przewód szybko przykręciłem i zarówno smrodu jak i dymu brak ale wróciło uczucie "zdławienia"

Naszło mnie, że w sumie nie sprawdzałem stanu alternatora i ciekaw jestem czy nie jest walnięty. Nawet odpalił leciutko, a po przykreceniu przewodów trochę się dławił


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: stang232 » 2015-08-07, 11:01

Alternator lepiej sprawdź 5 minut i będziesz go miał na wierzchu, potem kolejna minuta i zobaczysz stan szczotek, bieżni itp.
mi szczotki się skończyły i wykończyły regulator, przez co miałem trochę strachu na Mustang Race w Ostródzie, ale udało się dokupić regulator (35zł) i nowe szczortki (11zł) i wróciłem do domu.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: Rezor » 2015-08-08, 11:59

Alternator ładuje na 13.5 a jak wejdzie na obroty to 13.7. Coś jest nie tak z elektryka bo po wczorajszej jeździe wszystkie przewody były nagrzane. Po zgaszeniu akumulator dawał 12.2 a po przekroczeniu kluczyka na zapłon 11.8 czyli za mało żeby odpalić. Po podłączeniu akumulatora i ostudzeniu kabli było 12.5 a na zapłonie 12.2... Check engine daje tylko kod 172.
Haynes pisze jeszcze o transmission range sensor
Na jego podstawie też ustawiane są dawki paliwa.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Maszyna nie chodzi tak jak powinna. 5.0 GT nie wkręca si

Post autor: smerf » 2015-08-08, 13:34

:D Bardzo lubię czytać ten wątek , kolego Rezor straszny z ciebie grzebacz samochodowy :D masz zaparcie ,,ale czemu wywaliłeś klimę i smog pompę ?,co to za mustang bez klimy :kwasny: tym akumulatorem to się nie przejmuj ,,regulator napięcia wie co ma robić :D jak aku lekko rozładowany to przewody i cały alternator w migu jest gorący to normalka ---pozdrowienia ;)


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”