Uszczelka pod głowicą?

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

Awatar użytkownika
Jack Daniel's
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-19, 18:34
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Jack Daniel's » 2015-12-09, 22:54

Siema
Jestem tu nowy i już chciałbym zapytać o poradę :P Wypiszę wszystkie moje bolączki ;)
Mianowicie kupiłem Mustanga 95r 3.8 v6 za 3700 zl :D tanio wiem :D i przyjechałem nim nawet 400 KM (po wyciagnieciu termostatu) pojeździłem chyba 3 dni, kumpel suszył mi głowę, że chcę się kawałek przejechać więc dałem. Przypalił kapcia (skrzynia automat; prawdopodobnie debil trzymał full hamulec i full gaz bo na przeglądzie 30 minut później stwierdzono, że hamulcy z tyłu brak totalnie a dzień wcześniej hamulce były wporządku) po chwili szalenia chciał wylecieć bokiem na główną ulicę ale zauważyliśmy, że nie ma siły i ogólnie ma ciężko. Gdy wyjeżdżałem od niego już ja to ledwo co auto się toczyło i mało nie zgasło. Stwierziłem, że stare przewody więc pewnie traci prąc gdzieś i tak wiedziałem, że wymiana tego to podstawa więc pare dni później wymieniłem świece i przewody (jakieś najtańsze) ale dalej to samo. U mechanika sprawdzaliśmy co może być nie tak. Sprawdzaliśmy przewody, świece, cewke, dopływ paliwa itp i było wszystko ok ale doszłiśmy, że nie pracuję na 2 garach a na jednym ledwo co chodzi (jedna głowica, z lewej strony patrząc na auto z przodu). Czy to będzie napewno uszczelka czy jeszcze coś innego może być? Nie mam jak sprawdzić ciśnienia na cylindrach, przewody od chłodnicy itp wszystko w normie.
Na allegro znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/uszczelki-zestaw-ford ... 79911.html" onclick="window.open(this.href);return false; będzie pasował z tego co się dowiadywałem? Czy może same uszczelki głowicy poszukać? Co robić przy wymianie tych uszczelek (tzn o czym musze pamiętać, żeby gorzej nie rozwalić bo sam będę robić ze wzgledów finansowych)?
Jak już wypisuję tyle to opiszę też problem ze światłami. Mianowicie mam USA a powinienem mieć asymetryczne europejskie. Jak temu zaradzić? - tzn da się jakoś w miare delikatnie przerobić, żeby nie rzucało się to bardzo w oczy czy trzeba zmienić całe lampy (np te soczewkowe)?
Nie przewracałem całego forum (chociaż już dużo szukałem) z tymi problemami za co serdecznie przepraszam (praca po 12 h dziennie :zalamany: ) i nie chciałbym słyszeć opinii typu: NIE STAĆ CIĘ TO NIE KUPUJ TAKIEGO AUTA - słyszę to naprawdę często i ma to głeboko w :cenzura: , ponieważ uwielbiam już to auto :)
Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc - mogę się odwdzięczyć pomocą przy motocyklach i bardziej standardowych autach :)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Rezor » 2015-12-10, 00:16

Po czym wnioskujesz, że nie chodzi na 2óch?
Najpierw sprawdź kompresję na cylindrach. Jak za wysoko go wykręciliście to mogły się nawet popalić zawory.
PS.
Patrząc na wasze "przygody" to jak już go dobijecie, a przód będzie ok to zaklepuje oba kołnierze...


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Jack Daniel's
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-19, 18:34
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Jack Daniel's » 2015-12-10, 07:47

Sprwadzając cewke tzn odlączając przewody na odpalonym silniku zero różnicy przy odlączeniu tych 2. Jadąc te 400 km czasem dałem mu trochę gazu dłużej niż ten znajomy a on (zawiśnie za to co zrobił) przyszalał ze 3 minuty i tyle i to bez jakiegoś ostrego katowania właśnie. Nie będzię żadnych "przygód" więcej, spokojnie ;] a mógłby to być czujnik położenia wałka?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Rezor » 2015-12-10, 14:28

Sprawdź kompresję. Za niską może świadczyć o braku szczelności i na 99% będzie to uszczelka. Brak kompresji nie wróży nic dobrego i mogą to być zawory jak i również pękniety blok czy głowica... zobacz czy w oleju nie masz wody i oleju w chłodnicy. Na odkrycie chłodnicy i oddalonym silniku zobacz czy nie wylatuja spaliny


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: ERTE » 2015-12-10, 15:45

A sprawdzales na wykreconych swiecach czy jest iskra? Zeby ci silnik nie odpalal odlacz pompe paliwa (bezpiecznik/przekaźnik) no chyba ze pompa jest mechaniczna to wtedy odlacz kilka przewodow jednocześnie.
I czy iskra na tych 2 garach jest taka sama jak na tych co pali? Wystarczy ze iskra bedzie slabsza i juz bedzie przebierać.

I pytanie czy ten silnik ma dis czyli moduł zaplonowy czy jeszcze aparat? Bo jeśli kable i świece są nowe to moze moduł?...

Aha i czy wszystkie niesprawne cylindry sa na tej samej głowicy?



Awatar użytkownika
Jack Daniel's
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-19, 18:34
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Jack Daniel's » 2015-12-10, 22:14

wody w oleju nie mam i na odwrot. spaliny nie lecą. Dlatego nie jestem pewny z tą uszczelką. Tak na wykreconych - taka sama. Modul czy aparat to nie mam pojecia :( tak na tej samej glowicy właśnie



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Rezor » 2015-12-11, 00:05

a) tak jak pisze ERTE: wykręć świece, niech ktoś pokręci rozrusznikiem i zobacz czy jest iskra na wszyskich świecach. Pamiętaj aby nie łapać za świece bo je#nie...
b) kup manometr i zmierz kopresję będziesz wtedy wiedzał czy cylindry są szczelne


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: cornholio01 » 2015-12-11, 00:50

a ile miał jezdzić za taką cenę :rotfl:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Rezor » 2015-12-11, 10:24

@up
o całe 350KM więcej niż mój do pierwszej awarii :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: smerf » 2015-12-11, 15:07

Podstawa to solidna diagnoza,czemu wyjmowałeś termostat-przegrzewał się silnik ??? czemu ten mustang taki tani był??? :szok:


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: cornholio01 » 2015-12-11, 15:17

bo zajechany - to tani,teraz może podjąć walke jak kolega Rezor,z tą tylko różnicą,że Rezor wiedział co bierze a autor tematu raczej nie ;)



Awatar użytkownika
Jack Daniel's
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-19, 18:34
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Jack Daniel's » 2015-12-12, 07:06

Termostat wyciągałem ponieważ zaciął się na małym obiegu i szybko łapał wyższą temperaturę. Auto bylo wystawione za 7 700 a koleś który oddał go do tego "komisu" oddał też drugi ( w lepszym stanie za 10 tys) i jakoś tam się ugadali, że mogli zejść z ceny jednego. Auto nie jest w cudownym stanie, miał wypadek (jak nie kilka) na pewno bo ślepy nie jestem ;) kupiłem to auto bo miałem taki psikus i ptaszek :D nie znam się na tych autach, nie stać mnie na takie auto w dobrym stanie a wasze niektóre stwierdzenia odnawiają moją chorobę, która się nazywa "ptaszek mnie to obchodzi" xD dzięki za normalne odpowiedzi, dzisiaj postaram się sprawdzić to ciśnienie (jestem po 20 h pracy ;/)
To jak wkońcu uszczelki od windstara 3.8 v6 będą pasować do Mustanga?



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: smerf » 2015-12-12, 12:12

Niestety nie będą pasowały :( ,potrzebujesz kompletu na górę silnika strikte do twojego silnika i pod konkretny rocznik,,jest tam tego trochę ,m.innymi gumki na zawory--(uszczelniacze ),,,bo rozumiem głowice do planowania i do remontu pójdą----obydwie!!!!!!!! ,jak miałeś wyjęty termostat a silnik się przegrzał to coś masz nie tak ,,albo zamulona chłodnica ,albo wentylator nie działa na dwóch biegach ,albo niewydolna pompa płynu ,musisz posprawdzać bo znowu będzie to samo , inna sprawa jest taka ze taki mustang 3.8 z automatem nie służy do szaleństw ,nie jesteś pierwszy co załatwił sobie silnik 3,8 przez ciężka nogę,5.0L to całkiem inna bajka ;) --powodzenia ,,, PS jest jeszcze inna ewentualność ten termostat już się wieszał poprzedniemu właścicielowi i on załatwił w fazie początkowej ten silnik a ty go doprawiłeś ,,niestety stało się jak się stało, nic się nie martw ,,powoli opanujesz :D I pamiętaj!!! szybkiej bryki ,grzebienia i żony się :D nie pożycza .


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jack Daniel's
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-19, 18:34
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Jack Daniel's » 2015-12-12, 14:33

o motyla noga to przy moich zarobkach i spłacaniu kredytu to widze ze na wiosne moze go zrobie ... Szalałem ale nie cały czas i nie tak ostro ostro :) a tamten już nawet motyla noga nie spojrzy ani na mustanga ani na moj motocykl :) w sumie teraz to już nikt :D no a daj za 5.0 tyle tysi :D a moze swap nie wiele drozej mnie wyjdzie? ;>



Awatar użytkownika
StarszyWajchowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 563
Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
Model: 73 Mach 1 429
Silnik: inny V8
Kolor: yellow hornet
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: StarszyWajchowy » 2015-12-12, 14:44

Jack Daniel's pisze:o motyla noga to przy moich zarobkach i spłacaniu kredytu to widze ze na wiosne moze go zrobie ... Szalałem ale nie cały czas i nie tak ostro ostro :) a tamten już nawet motyla noga nie spojrzy ani na mustanga ani na moj motocykl :) w sumie teraz to już nikt :D no a daj za 5.0 tyle tysi :D a moze swap nie wiele drozej mnie wyjdzie? ;>
Fajne wulgaryzmy Ci wyszly :super:
Pozdrawiam :ok:


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”