Service engine soon

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rozemocjonowany
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-05, 13:01
Model: IV 2003 automat
Silnik: V6 3.8
Kolor: srebrny

Service engine soon

Post autor: rozemocjonowany » 2016-10-05, 13:33

Witam :) . Jestem "świeżym" właścicielem mustanga i mam problem z Kontrolką "service engine soon" mianowicie zapala się przy prędkości około 140km/h i nie gaśnie. Gdzieś wyczytałem żeby odłączyć akumulator na parę minut. Zrobiłem tak- kontrolka zgasła. Ale za każdym razem kiedy zbliżam się do 140 to znowu się zapala. Co to może być? :dontgetit:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Service engine soon

Post autor: Rezor » 2016-10-05, 13:51

Czytnik OBD2 i odczytaj błędy. Ważne pytanie: Masz LPG?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
rozemocjonowany
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-05, 13:01
Model: IV 2003 automat
Silnik: V6 3.8
Kolor: srebrny

Re: Service engine soon

Post autor: rozemocjonowany » 2016-10-05, 14:10

tak



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Service engine soon

Post autor: Rezor » 2016-10-05, 15:09

No to możesz nie odczytać błędu bo LPG "kasują" błedy powiązane z instalacją. Jeśli po podłączeniu cztynika nic Ci nie wyskoczy to zapewne sonda krzyczy o złej dawce paliwa. Podjedź wtedy do gaziarza niech odczyta błędy z instalacji LPG :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
rozemocjonowany
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-05, 13:01
Model: IV 2003 automat
Silnik: V6 3.8
Kolor: srebrny

Re: Service engine soon

Post autor: rozemocjonowany » 2016-10-05, 15:23

Ok ;) Dziękuję za szybką odpowiedź. Jak będę coś wiedział to zdam raport



Awatar użytkownika
rozemocjonowany
Posty: 7
Rejestracja: 2016-10-05, 13:01
Model: IV 2003 automat
Silnik: V6 3.8
Kolor: srebrny

Re: Service engine soon

Post autor: rozemocjonowany » 2016-10-05, 17:25

Wszystko wyjaśnione :) podkusiło mnie żeby zajrzeć do filtra powietrza a tam... żwirownia :szok: poprzedni właściciel zaniedbał podstawowe sprawy. :suchy:



Awatar użytkownika
MattGrzesio
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2015-02-08, 13:11
Model: SN-95 2000
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Service engine soon

Post autor: MattGrzesio » 2016-10-11, 10:38

Ja mam Check engine praktycznie cały czas ale zawsze zła mieszanka. Nasze polskie paliwo nie do końca odpowiada konikom, w stanach jest trochę inny skład. Dopuki wisz o co chodzi nie jest źle :)



Awatar użytkownika
robin
Stowarzyszenie MKP
Posty: 601
Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Service engine soon

Post autor: robin » 2016-10-11, 10:41

no tak ale chcesz to tak zostawic.. znaczy ze mieszanka jest za bogata albo za uboga...
nie regulujac kata zaplonu ani nic? niczym to nie grozi? co z wtryskiem

P.S. fajnie jakby Pawel albo jakis specjalista sie na ten temat wypowiedzial ...
znajomy mam Shelbe i nic mu sie nie swieci..pytanie co jak soft byl zmieniony w USA np moze wgrany od F Racing...czy da sie to zmodyfikowac czy trzeba od nowa wszystko wgrywac..

mam ten sam problem



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Service engine soon

Post autor: Rezor » 2016-10-11, 10:57

MattGrzesio pisze:Ja mam Check engine praktycznie cały czas ale zawsze zła mieszanka. Nasze polskie paliwo nie do końca odpowiada konikom, w stanach jest trochę inny skład. Dopuki wisz o co chodzi nie jest źle :)
Przecież skład paliwa nie ma nic do AFR :dontgetit:
MattGrzesio pisze:Problem naprawiony. Zapchany lewy katalizator, na razie wyleciał.
Autko odzyskało Wigor.
Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon albo leją wtryski, uwaliło katalizator...


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
robin
Stowarzyszenie MKP
Posty: 601
Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Service engine soon

Post autor: robin » 2016-10-11, 11:05

Rezor pisze:
MattGrzesio pisze:Ja mam Check engine praktycznie cały czas ale zawsze zła mieszanka. Nasze polskie paliwo nie do końca odpowiada konikom, w stanach jest trochę inny skład. Dopuki wisz o co chodzi nie jest źle :)
Przecież skład paliwa nie ma nic do AFR :dontgetit:
MattGrzesio pisze:Problem naprawiony. Zapchany lewy katalizator, na razie wyleciał.
Autko odzyskało Wigor.
Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon albo leją wtryski, uwaliło katalizator...

a to moge byc efekty ciaglego jezdzenia na check engine z paliwem ustawionym z US w Pl prawda??



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Service engine soon

Post autor: Rezor » 2016-10-11, 11:25

Było już poruszane miliony razy odnośnie różnic w paliwie w innych krajach. Równie dobrze w większości samochodów świecił by się check engine po zmianie stacji beznynowej bo skład zawiera inne uszlachetniacze etc... Owszem zalanie 95 gdy wymagane jest 98 może powodować problemy ale ze zbyt ubogą mieszanką. Po to jest sonda żeby komp wysterował zapłon i wtrysk. Swoją drogą kompy w SNach mają dużą adaptację i w wielu przypadkach nie trzeba chipa czy wymiany kompa podczas zwiększania mocy czy doładowaniu silnika (wystarczy wymiana wtrysków + przepływomierza)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Service engine soon

Post autor: cornholio01 » 2016-10-13, 23:23

wyczyść przepływomierz mieszanki mieszankami,niemam LPG ale miałem to samo ,przy szybszej jezdzie check sie zapalał,początkowo gasł potem świecił ciągle - winny był przepływomierz,po czyszczeniu jak ręką odjął



ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”