Witam, posiadam mustanga 2003 rok v6 3.8 litra, zchipowany na 250 koni, chciałbym jeszcze jakoś podnieść moc nie za wysokim kosztem, czy może ktoś polecić jakiś sposób? Słyszałem że kompresor eaton m90 pasuje, ale nie mam potwierdzonej tej informacji. Bardziej opłaca się kompresor czy jakieś turbo? Jakie? Coś jeszcze? Warto zrobić szperę?
PS. Jestem tu nowy i jeśli to zły dział to przepraszam
Podniesienie mocy 3.8 V6
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Podniesienie mocy
Skoro nie masz ani kompresora, ani turbiny to skąd te 250KM?
tu możesz poczytać trochę http://supersixmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.allfordmustangs.com/forums/v ... -mods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak masz:
- CAI +5KM
- podwójny wydechy o większej średnicy +10KM
- tuner/chip- +15 hp
Czyli przy dobrych wiatrach powinieneś być w okolicach 215-220KM. Na 250KM to by trzeba jeszcze:
- koloktory long,
- ostrzejszy wałek i Roller Rocker Arms,
- może zmienione głowice
Ogólnie podnoszenie mocy w V6 to nie jest wdzięczny temat, wydajesz kupę kasy i po długiej walce dochodzisz do poziomu V8.
Z V8 jest wdzięczniej, bo jak już wydasz tą kupę kasy to otrzymasz ostrego Mustanga. Jest też większy wybór części.
Skontaktuj sie z dr killer, on na forum prowadzi walkę z 3.8.
tu możesz poczytać trochę http://supersixmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.allfordmustangs.com/forums/v ... -mods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak masz:
- CAI +5KM
- podwójny wydechy o większej średnicy +10KM
- tuner/chip- +15 hp
Czyli przy dobrych wiatrach powinieneś być w okolicach 215-220KM. Na 250KM to by trzeba jeszcze:
- koloktory long,
- ostrzejszy wałek i Roller Rocker Arms,
- może zmienione głowice
Ogólnie podnoszenie mocy w V6 to nie jest wdzięczny temat, wydajesz kupę kasy i po długiej walce dochodzisz do poziomu V8.
Z V8 jest wdzięczniej, bo jak już wydasz tą kupę kasy to otrzymasz ostrego Mustanga. Jest też większy wybór części.
Skontaktuj sie z dr killer, on na forum prowadzi walkę z 3.8.
![Obrazek](http://i.imgur.com/lk0a845.jpg)
- Eddy25
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 2015-05-01, 03:44
- Model: mustang 2003
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: Podniesienie mocy 3.8 V6
Autko mam doinwestowane, na hamowni nie byłem sprzedawca mówił że jest 250 koni, pod maską ani trochę nie wygląda fabrycznie, nie znam się, dopiero wchodzę w temat
Wiem że mam wydechy z magnaflow ;d pytanie lepiej turbina czy kompresor? Jaka różnica? Co będzie mniej awaryjne/bardziej bezpieczne? Jak wygląda jedno i drugie cenowo?
![Wesoly :D](./images/smilies/biggrin.gif)
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Podniesienie mocy 3.8 V6
najszybszym sposobem jest założenie zestawu turbokompresora PROCHARGER http://www.americanmuscle.com/procharge ... 903v6.html cena od $3,500
zakładanie supercharger m90 pasuję do starszego modela od Thunderbirda 3.8 SC bo to ten sam silnik niestety do roczników od 99-04 nie pasuję bo są inne głowice a jak już chcesz tego typu kompresor to m112 z cobry ok $1000-2000 używany plus robiona podstawka na kolektor ok $500 plus konieczna zmiana maski na wielki garb i wtedy auto ma ogromny moment obrotowy ale nadaje się do jazdy na wprost
zakładanie turbo to min na dzień dobry 10.000 zł a może się skończyć koło 20.000 jest sporo cięcia gięcia strojenie do tego wypadało by było zmienić wałek, popychacze i sprężyny zaworowe co niesie za sobą koszty uszczelek wypadało by rozrząd zmienić bo turbo wkręca się na wysokie obroty a seryjny wałku silnik przy 5000 ob chce się rozlecieć
a na konkretnym nawet do 7000 wkręcasz co jeszcze przyniesie koszt zakucie silnika
masz blisko do Canigga klubowego specjalisty zakładania turbo itp. http://www.hd-customs.pl/pl/
ps. 250 KM w tym silniku dalej żyj w tej świadomości
to mój ma 400KM a co wszyscy mnie o to posądzają to tak jest a wyszło 170KM
teraz mam nadzieje że przekroczyło chociaż te 200
zakładanie supercharger m90 pasuję do starszego modela od Thunderbirda 3.8 SC bo to ten sam silnik niestety do roczników od 99-04 nie pasuję bo są inne głowice a jak już chcesz tego typu kompresor to m112 z cobry ok $1000-2000 używany plus robiona podstawka na kolektor ok $500 plus konieczna zmiana maski na wielki garb i wtedy auto ma ogromny moment obrotowy ale nadaje się do jazdy na wprost
![Mruga ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
zakładanie turbo to min na dzień dobry 10.000 zł a może się skończyć koło 20.000 jest sporo cięcia gięcia strojenie do tego wypadało by było zmienić wałek, popychacze i sprężyny zaworowe co niesie za sobą koszty uszczelek wypadało by rozrząd zmienić bo turbo wkręca się na wysokie obroty a seryjny wałku silnik przy 5000 ob chce się rozlecieć
![Mruga ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![Jezyk :P](./images/smilies/tongue.gif)
masz blisko do Canigga klubowego specjalisty zakładania turbo itp. http://www.hd-customs.pl/pl/
ps. 250 KM w tym silniku dalej żyj w tej świadomości
![Jezyk :P](./images/smilies/tongue.gif)
![Rozpacz :rozpacz:](./images/smilies/crybaby.gif)
![Obrazek](https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18767554_1357328914360268_6494985922749173601_n.jpg?oh=ccedfec814855c264bc11a057e45c7eb&oe=59A206D9)