układ chłodzenia?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
układ chłodzenia?
witam,szukam na necie od kilku godzin schematu układu chłodzenia mustanga sn95 V8 i nie mogę znaleść może ktoś z was natknął się na coś takiego?
za pomoc z góry dziękuje
za pomoc z góry dziękuje
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
chodzi mi raczej o obieg płynu chlodniczego i zadanie poszczególnych elementów tego układuRAFAŁ pisze:co to ma być za schemat elektryczny ?
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
dzięki za schemat napewno się przyda
mam jeszcze jedno pytanie;
zbiornik "wyrównawczy" tego układu posiada jeden przewód który jest podłączony do chlodnicy,z reguły w samochodach są dwa przewody, grubszy i cieńszy,oraz zakręcany jest szczelnie korkiem gdzie wytwarza się ciśnienie.Tutaj jest inaczej.Jak to działa, jakie zadanie spełnia ten zbiornik? oraz dlaczego poziom max płynu w nim jest w 1/3 jego całkowitej wysokości w połowie chlodnicy
Troche dziwne pytania ale ważne dla mnie
mam jeszcze jedno pytanie;
zbiornik "wyrównawczy" tego układu posiada jeden przewód który jest podłączony do chlodnicy,z reguły w samochodach są dwa przewody, grubszy i cieńszy,oraz zakręcany jest szczelnie korkiem gdzie wytwarza się ciśnienie.Tutaj jest inaczej.Jak to działa, jakie zadanie spełnia ten zbiornik? oraz dlaczego poziom max płynu w nim jest w 1/3 jego całkowitej wysokości w połowie chlodnicy
Troche dziwne pytania ale ważne dla mnie
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
cześć trochę tam grzebałem już przy moim,sprawa ma się tak ja silnik zimny całkowicie to w zbiorniku wyrównawczym musi być minimum,w miarę jak nabiera temperatury to w korku od chłodnicy jest zawór i on upuszcza ciśnienie do zbiornika wyrównawczego robi sie tam maxymalny poziom lub nawet więcej,dlatego na zimnym musi być minimum ,bo potem by sie wylewało na podlogę,jak silnik stygnie to w korku jest 2 zawór i znowu blok i chłodnica zasysa z zbiornika wyrównawczego i w nim ubywa i tak to działa,w chłodnicy jest ciśnienie ,piszesz o 2 węzach to jest inny układ w nowszych mustangach--pozdrowienia
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- Szuba
- Forumowicz
- Posty: 147
- Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
- Model: GT 1996r
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Royal Blue
- Kontakt:
Wlasnie dzisiaj odebralem auto z warsztatu. Czyscilem je caly dzien, by wieczorem sie przejechac 5km W czasie jazdy wskazania pokazywaly, ze temp jest w normie, jednak po powrocie dalo sie odczuc cieplo z silnika, wentylator sie zalaczyl a wcale nie krecilem go na wysokie obroty. Wlasnie przed chwila bylem w garazu, odpalilem auto i po przygazowaniu caly plyn chlodniczy wylecial w pi.. na glebe Co moglo byc przyczyna? W miedzyczasie zaswiecila mi sie jakas kontrolka z wentylatorem, ale pozniej zgasla.
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Mogłeś mieć niski poziom płynu, temp wzrosła, przez co przy czujniku temp mogła być para i auto chodziło na małym obiegu, a wtedy bardzo łatwo jest przegrzać silnik.
Sprawdzałeś poziom płynu przed odstawieniem do mechanika?
Niestety w SN95 trzeba bardzo pilnować poziom płynu chłodniczego bo jakimś cudem powolutku znika.
Koniecznie sprawdź termostat (a najlepiej to kup profilaktycznie nowy - koszt do 30zł) bo może się zacinać i nie otwiera dużego obiegu, albo nie otwiera się do końca wskutek czego auto chodzi na małym obiegu i szybko się grzeje.
Sprawdzić trzeba też czujnik temp.
Czasem gumowe węże też pękają ale rzadko.
Dolej jutro płyn ( ma wyższą temp wrzenia, na wodzie termostat może nie do końca dobrze działać), odpowietrz i się przejedź żeby się dobrze nagrzał.
W najgorszym wypadku mogła pójść uszczelka pod głowicą.
Sprawdzałeś poziom płynu przed odstawieniem do mechanika?
Niestety w SN95 trzeba bardzo pilnować poziom płynu chłodniczego bo jakimś cudem powolutku znika.
Koniecznie sprawdź termostat (a najlepiej to kup profilaktycznie nowy - koszt do 30zł) bo może się zacinać i nie otwiera dużego obiegu, albo nie otwiera się do końca wskutek czego auto chodzi na małym obiegu i szybko się grzeje.
Sprawdzić trzeba też czujnik temp.
Czasem gumowe węże też pękają ale rzadko.
Dolej jutro płyn ( ma wyższą temp wrzenia, na wodzie termostat może nie do końca dobrze działać), odpowietrz i się przejedź żeby się dobrze nagrzał.
W najgorszym wypadku mogła pójść uszczelka pod głowicą.
- Szuba
- Forumowicz
- Posty: 147
- Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
- Model: GT 1996r
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Royal Blue
- Kontakt:
Wlasnie bylem zlokalizowac dokladnie miejsce wycieku i wyglada jakby lecialo za alternatorem.
Generalnie to z autem jeszcze nic nie bylo robione. Po przywiezieniu laweta z okolic Gdanska pojechalo nastepnego dnia na warsztat. Dzisiaj dopiero je odebralem. Jesli chodzi o stan techniczny to jedynie stabilizator z tylu byl walniety, klocki z tylu do wymiany i drazki z przodu. Elektryka wszystko gra, jedynie co to fotel kierowcy nie chodzi w przod-tyl. Tylko z tym ukladem chlodzenia cos nie teges
BTW Posiada ktos instrukcje do tego modelu?
Generalnie to z autem jeszcze nic nie bylo robione. Po przywiezieniu laweta z okolic Gdanska pojechalo nastepnego dnia na warsztat. Dzisiaj dopiero je odebralem. Jesli chodzi o stan techniczny to jedynie stabilizator z tylu byl walniety, klocki z tylu do wymiany i drazki z przodu. Elektryka wszystko gra, jedynie co to fotel kierowcy nie chodzi w przod-tyl. Tylko z tym ukladem chlodzenia cos nie teges
BTW Posiada ktos instrukcje do tego modelu?