Problemy z klimatyzacją
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Problemy z klimatyzacją
Witam,
mam problem z klimą jak się załącza to z takim stukiem i tak opornie że obroty spadają czy to normalne? Czy nie należało by wymienić w niej oleju?
Jak konserwować układ klimatyzacyjny?
mam problem z klimą jak się załącza to z takim stukiem i tak opornie że obroty spadają czy to normalne? Czy nie należało by wymienić w niej oleju?
Jak konserwować układ klimatyzacyjny?
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
i prawidłowo ze stukiem załącza się elektromagnes na kole klimy i spina wtedy koło pasowe klimy z wałkiem napendowym sprężarki słychać taki charakterystyczny stuk
i jak załączy się sprężarka to spadją obroty bo to jest dodatkowe obciążenie dla silnika jakieś 10 kM obroty się stabilizują bo silnik dostaje większą dawkę paliwa
raczej się nie wymienia oleju w układzie klimy a chocby nawet samemu tego się nie da zrobić można podjechać na stację co obsługują klimy oni wtedy podłączają do sam pompe i ściągają czynnik chłodzący z samochodu filtrują go i napełniają zpowrotem a czasami jeszcze do uzupełniają
i jak załączy się sprężarka to spadją obroty bo to jest dodatkowe obciążenie dla silnika jakieś 10 kM obroty się stabilizują bo silnik dostaje większą dawkę paliwa
raczej się nie wymienia oleju w układzie klimy a chocby nawet samemu tego się nie da zrobić można podjechać na stację co obsługują klimy oni wtedy podłączają do sam pompe i ściągają czynnik chłodzący z samochodu filtrują go i napełniają zpowrotem a czasami jeszcze do uzupełniają
- 2012.terminator
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
- Model: V6 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
co do serwisowania klimy to wszyscy co naprawiaja klime zawsze mowia zeby wymieniac gaz w klimie co dwa lata bo od razu wraz z wymiana gazu wymienia sie olej w klimie ktory jest wtlaczany do ukaldu wraz z gazem
mialem kilka samochodow z klima i spadek obrotow przy zalaczniu klimy byl niewielki a w nowych praktycznie niewyczuwalny a tzw "stuk" przy zalaczaniu tez jest malo slyszalny
w moim mustangu praktycznie nieslychac jak sie zalancza polecam podjechcac do fachowca dla pewnosci
mialem kilka samochodow z klima i spadek obrotow przy zalaczniu klimy byl niewielki a w nowych praktycznie niewyczuwalny a tzw "stuk" przy zalaczaniu tez jest malo slyszalny
w moim mustangu praktycznie nieslychac jak sie zalancza polecam podjechcac do fachowca dla pewnosci
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
w nowych sam producenci się wycwanili i nie stosują elektromagnesu na kole pasowym tylko sprężarka cały czas pracuje a po włączeniu klimy otwiera się w środku niej zawór i wtedy puszcza obieg freonu
czyli sprężarka chodzi całyczas czy w zimie czy w lecie i jak jest niewłączona kilma to zabiera zbędnie konie
czyli sprężarka chodzi całyczas czy w zimie czy w lecie i jak jest niewłączona kilma to zabiera zbędnie konie
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
właśnie o to chodzi gdy załącza się sprężarka tz. zaczyna się kręcić nie same koło ale również wałek tak jakby ktoś puścił sprzęgło w klimie to słychać taki stuk nie jest to bardzo głośne ale jednak słychać wyraźnieRAFAŁ pisze:i prawidłowo ze stukiem załącza się elektromagnes na kole klimy i spina wtedy koło pasowe klimy z wałkiem napendowym sprężarki słychać taki charakterystyczny stuk
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY