Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: damianos071993 » 2017-08-18, 01:45

Witam.
Mam pytanie odnośnie wydechu. Kupiłem 4 miesiące temu Mustanga v6 który miał już przerobiony wydech na podwójny i póki nie zagłębiłem się w temat, (a wynikło to z szukania dłuższych nakładek na końcówki wydechu bo jest schowany) to mnie to nie zastanawiało. Mam obecnie jakby dwa osobne wydechy. Z obu kolektorów nie łączą się w żadnym punkcie. Pytanie moje jest takie, jaki to ma wpływ na silnik i czy możliwe jest, by osiągi po tej zmianie drastycznie się pogorszyły? Nie mam porównania do oryginału, ale wielokrotnie mierzyłem przyspieszenie do 100 i wychodzi około 10,4s, a gdzieś na forum jest rozpiska że 3.8 193 KM poniżej 8s jechał... Stwierdziłem że ten typ tak ma i nie zastanawiało mnie to, aż do teraz. Czy wspawanie rury przykładowo na H-pipe coś zmieni i mocno zmieni się dźwięk silnika? (Nie jest zły :P ) Jakie są koszty tego przedsięwzięcia i czy w ogóle coś z tym robić?
Dzięki za odpowiedzi :)



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: stang232 » 2017-08-18, 07:20

To jest V6 i kiedyś fabrycznie nowy robił ,,setkę" koło 9s (automat był z 0,5s dodatkowo wolniejszy).

Ja jak przerabiałem wydech na podwójny w mojej V6 to dołożyłem od razu H- pipa, więc nie wiem czy bez jest lepiej.
Koszty mojego H-pipe były akurat nieduże, bo materiał pozyskałem za free + flaszka dla kolegi który to pospawał.

Ogólnie rzecz biorąc połączenie wydechu powinno poprawić jego wydajność, jednak w mniejszym stopniu niż gdyby to był przypadek V8.
Jaką masz konfigurację tego swojego wydechu jakiś after market z większą średnicą czy tylko zwykły od GTka.
Załączniki
Zdjęcie0024.jpg
moj h-pipe


Obrazek

amisz
Forumowicz
Posty: 363
Rejestracja: 2014-12-09, 16:09
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: amisz » 2017-08-18, 08:19

Czym rozni sie H pipe od X pipe po za wygladem jaki to ma wplyw na dzwiek i wydajnosc wydechu?



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: Matt84 » 2017-08-18, 08:49

" onclick="window.open(this.href);return false;



damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: damianos071993 » 2017-08-18, 09:28

Sprzedający mówił ze Flowmaster, ale w zaden sposób nie potrafię tego zweryfikować. Za katalizatorami biegnie już tylko do końcowych tłumików. Dodatkowo coś poszło nie tak, bo prawa strona kończy się wcześniej niż lewa i muszę przedłużać wydech nakładkami, ale są za krótkie i schowany jest i tak pod zderzakiem. Tu dodatkowo jeszcze pytanie gdzie kupić nakładkę o długości ok 30 cm na średnicę 6 cm. Mogłaby być ciut krótsza, ale od boku widać wtedy że przechodzi wydech w nakładkę



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: stang232 » 2017-08-18, 09:45

powinien być napis wytłoczony na puszkach tłumika i napis na końcówkach.
taka jest zasadnicza różnica między podwójnym a pojedynczym układem, (gdzie ci brakuje tych cm?)
Załączniki

[Rozszerzenie gif zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]



Obrazek

damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: damianos071993 » 2017-08-18, 10:08

Hmm, myślałem że powinien być jeszcze jeden tłumik na każdą strone, ale jednak nie. Cm brakuje na samym końcu, tak jakby ktoś ciachnął końcówkę po złym wymierzeniu. Wieczorem podeślę foty może jak to wygląda



damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: damianos071993 » 2017-08-18, 19:16

Przesyłam fory. Tak jak idą nakładki, to prawa jest na maxa wysunięta, a lewa praktycznie maksymalnie schowana. :P Dodatkowo odkryłem teraz że lewy tłumik jest flowmaster, natomiast prawy nie ma napisu. Załączam jeszcze filmik z brzmienia wydechu.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Załączniki
20170818_183652.jpg
20170818_183544.jpg
20170818_183236.jpg
20170818_181809.jpg
20170818_1822422.jpg



Awatar użytkownika
Janosik
Stowarzyszenie MKP
Posty: 147
Rejestracja: 2017-03-18, 00:56
Model: Mustang V manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny diament
Lokalizacja:: Kielce
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: Janosik » 2017-08-18, 21:42

Ja tam expertem w tych sprawach nie jestem ale słuchałem tego Twojego wydechu i chyba coś trochę słabo brzmi jak na flowmaster :zdziwko:


Czarny Diament V6 2012 manual http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=13404" onclick="window.open(this.href);return false;

damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: damianos071993 » 2017-08-19, 10:31

Jak widać tam jest trochę rzeźba. Nie zapominajmy też że to cały czas tylko v6. Z drugiej strony ludzie którzy pierwszy raz go słyszą myślą że jest tam coś więcej. Ciężko mi porównywać, bo nie słyszałem obok drugiego auta z flowmaster, ale jak patrzę na yt stockowe, to w ogóle nie brzmią, natomiast flowmastery to mój raczej ma jedno z lepszych brzmień, ale może też dużo zależeć od mikrofonów ;)



kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: kubus88 » 2023-05-21, 14:12

Podepnę się pod temat, mam v6 z 1996…podjąłem decyzje, będzie wydech podwójny ale już mnie głowa boli, dwa osobne, h-pipe, x-pipe? Macie jakieś doświadczenia w temacie?

Moje auto ma teraz oryginalny układ wydechowy a zamiast tłumika jest rura. Na moje ucho efekt jest zadowalający, w porównaniu do europejskiego v6 brzmi super i ku mojemu zdziwieniu nadaje się do bezproblemowej codziennej eksploatacji. Przy 90-100 km/h na piątym biegu (munual) jeśli nie jest pod górkę i nie ma dużego obciążenia prawie jest niesłyszalny i niechciałbym wydać pieniędzy i tego żałować.

Planowałem zrobić dwie osobne rury bez żadnych tłumików i połączeń do końca od katalizatorów ale…no właśnie x-pipe, h-pipe i już nie wiem?

Ktoś przerabiał temat i może podzielić się swoją wiedza?

Wklejam filmy poprzedniego właściciela gdzie słychać jak auto w obecnej chwili brzmi:

https://youtube.com/shorts/IA_vIs90qhI?feature=share

https://youtube.com/shorts/7fCpbjw1KXU?feature=share

Znalazłem coś takiego jak poniżej i moim zdaniem brzmi to beznadziejnie…aż tyle zmienia brak katów?



http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: stang232 » 2023-05-29, 12:20

Osobiście uważam, że dwie proste rury bez tłumików to będzie porażka.
Brak katów wpływa negatywnie na dźwięk bez dwóch zdań.

Ja w V6 wybrałem Hpipe, bo mogłem go zrobić samemu, x-pipe sam nie zrobisz tak łatwo...
Jak kupujesz to wybór dowolny... i tak będzie lepiej niż seria.
Teoretycznie na dwóch prostych rurach wydech gorzej odprowadza spaliny niż gdy połączony.


Obrazek

kubus88
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
Model: sn95
Silnik: V6 3.8
Lokalizacja:: Okolice Radomia

Re: Podwójny wydech bez x-pipe h-pipe

Post autor: kubus88 » 2023-05-29, 17:25

Ostatni plan jaki był w mojej głowie był następujący: katy miały zostać, dwie rury połączone h bez tłumików miały być do końca tylko czy jest sens się w to bawić?

Teraz mam katy i wycięty tłumik, brzmi dobrze, da się jeździć, tylko wyglada jakby miało się rozlecieć, filmów na you tube z USA jest mnóstwo ale każdy ma wspawane jakieś tłumiki, dlatego kupiłem już rury i kolanka żeby uspawać nowy wydech pojedynczy za katami bez tłumika jak jest teraz…różnica taka, że będzie nowe i estetyczne. Ale(!) jeśli podwójny wydech ma jakikolwiek sens to jestem w stanie dokupić materiały i zrobić podwójny, tylko właśnie czy ma to sens? $$$ łatwo wydać tylko czy coś mi to da?


http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

ODPOWIEDZ

Wróć do „5 układ wydechowy”